mboost-dp1

Skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - Kennedy
20. jul. 2005 00:06
Hej

Jeg skal ud og investerer i ny fladskærm, som skal bruges til både computer (bla. spil) og som fjernsyn, derfor skulle skærmen gerne være widescreen. Hvad ville i anbefale, når pengepungen indeholder ca. 6000-7000 kr.?

med venlig hilsen
Jakob
Gravatar #2 - amokk
20. jul. 2005 01:23
Jeg har en Dell 2005FPW og den er jeg rigtig glad for, gav 5500 for den i sin tid men den ligger til 4-5000 kr alt efter hvad vej vinden blæser.

I øvrigt har jeg hørt rygter om, at Dell's 2405FPW (24" wide) fås for ca 7000 inkl moms hvis man bestiller nogle stykker, så det kunne evt være en ide at høre ad, og finde nogen at slå sig sammen med.

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php
Gravatar #3 - asger_ss
20. jul. 2005 11:37
har samme skærm som amokk, bruger den også som fjernsyn, man bliver dog nød til at have en tuner, da der ikke er en indbygget, jeg bruger den der er i min video... eneste problem er at hvis man ser en widescreen film i fjernsynet vises den stadig som 4:3 format bare på en 16:10 skærm så folk er lidt fede... har ikke fundet en løsning på det endnu, men kunne forrestille mig at man kunne få en ordentlig tuner hvor man kunne indstille på dette. det blev en lidt rodet forklaring, håber i kan forstå den
Gravatar #4 - amokk
20. jul. 2005 12:03
#3 inde i OSD menuen kan du vælge hvordan den skal vise billedet når det ikke passer til skærmen, dvs, altså STRETCH, FILL eller ASPECT som hhv. strækker billedet til hele skærmen, viser billedet på midten go sort rundt om, og så viser billedet med de oprindelige proportioner
Gravatar #5 - asger_ss
20. jul. 2005 14:25
har 1:1 istedet for STRETCH. men ingen af de 3 muligheder gør at man kan udnytte hele skærmen når man ser widescreen film i fjernsynet, eller er det bare mig som ikke kan finde ud af det
Gravatar #6 - amokk
20. jul. 2005 15:10
#5 du kan måske sætte den til 1:1 og så zoome ind så den viser det hele? måske lidt besværligt men det kan vel bruges?

i øvrigt siger #1 ik noget om at han skal bruge den som video monitor, så det er ik sikkert det har betydning.
Gravatar #7 - asger_ss
20. jul. 2005 15:46
kan ikke få den til at zoom så meget ind. han skriver at han skal bruge den som fjernsyn, men det kan self være at han har tuner i computeren.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login