mboost-dp1
shg's bærbare
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg vil bruge den til uddannelse... Helst en let maskine som ikke vejer det helt store, lang batteri tid ogsån... Den skal ikke rigtigt kunne køre nogle spil, men hvis den lige kunne trække cs 1.6 i 640*480 (eller hvad opløsning den mindste nu er) eller starcraft så ville det os være fint :)
#1:
Jeg har selv sådan en maskine (et år gammel), og er meget glad for den. Der hvor man især kan mærke indflydelsen af prisen, er på supporten (drivere, osv osv), og så er kølingen på min maskine heller ikke helt så effektiv som andre fra min klasses maskiner, med tilsvarende specifikationer - hviket resulterer i at blæseren kører noget mere.
Mærkevare (Asus, IBM, Acer, mfl): Dyrere, bedre kvalitet, mere support.
SHG/Aldi/whatever: Billigere, stadig kraftfuld - cpu og lign er stadig de samme komponenter, så de er ikke langsommere.
Jeg har selv sådan en maskine (et år gammel), og er meget glad for den. Der hvor man især kan mærke indflydelsen af prisen, er på supporten (drivere, osv osv), og så er kølingen på min maskine heller ikke helt så effektiv som andre fra min klasses maskiner, med tilsvarende specifikationer - hviket resulterer i at blæseren kører noget mere.
Mærkevare (Asus, IBM, Acer, mfl): Dyrere, bedre kvalitet, mere support.
SHG/Aldi/whatever: Billigere, stadig kraftfuld - cpu og lign er stadig de samme komponenter, så de er ikke langsommere.
Ja, det er en SHG - kan ikke lige huske hvilken model :)
1,6 GHz Pentium M, Centrino, 512 MB ram (oprindeligt), 60 GB harddisk, 15,4" widescreen, ati radeon 9700 mobility.
Varenr er 550320, og maskinen kostede 10895 kr. De fleste tilsvarende asus/acer/zepto maskiner kostede på det tidspunkt en 13-14.000, ved ikke om det har ændret sig nu.
1,6 GHz Pentium M, Centrino, 512 MB ram (oprindeligt), 60 GB harddisk, 15,4" widescreen, ati radeon 9700 mobility.
Varenr er 550320, og maskinen kostede 10895 kr. De fleste tilsvarende asus/acer/zepto maskiner kostede på det tidspunkt en 13-14.000, ved ikke om det har ændret sig nu.
#5 Det kan godt være du giver et par tusinde mere for en IBM T4x model, men til gengæld får du også en maskine der er SÅ meget lækrere at bruge, og med support i hele verden, skide godt software (JA det betyder faktisk noget når man har prøvet det) og ellers bare en solid maskine der kan holde til alle de knubs en laptop får i tidens løb
Software installer (henter automatisk nye drivere osv)
Access Connections - tilpasser LAN/WLAN/BT/firewall/fildeling alt efter hvilket netværk du er logget på
Predesktop area - en mini udgave af winXP som kan bootes så der kan tages kopier af data mv. hvis ens windows crasher
Power Manager - kan holde styr på batteriet, og "motionere" det så det holder længst muligt, samt vise en masse data om dette
En masse sikkerheds-halløj, som er synkroniseret mellem BIOS og windows, så man kan angive hvilke brugere der skal kunne tænde maskinen, logge på osv. evt. indentificeret via fingeraftrykslæseren
og en masse andet... prøv det prøv det
Access Connections - tilpasser LAN/WLAN/BT/firewall/fildeling alt efter hvilket netværk du er logget på
Predesktop area - en mini udgave af winXP som kan bootes så der kan tages kopier af data mv. hvis ens windows crasher
Power Manager - kan holde styr på batteriet, og "motionere" det så det holder længst muligt, samt vise en masse data om dette
En masse sikkerheds-halløj, som er synkroniseret mellem BIOS og windows, så man kan angive hvilke brugere der skal kunne tænde maskinen, logge på osv. evt. indentificeret via fingeraftrykslæseren
og en masse andet... prøv det prøv det
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.