mboost-dp1

SATA hdd bliver ikke fundet ved hver boot.

Gå til bund
Gravatar #1 - Sprucket
21. aug. 2007 13:15
Denne gang er mit problem forbundet med installationen af en sekundær hdd i min intermistiske htpc (se denne tråd for flere detaljer http://newz.dk/forum/hardware/ata-sata-i-samme-kab...

Jeg endte med at købe en WD Caviar 5000AAKS, 500GB, SATAII.

Efter at den var kommet ind af døren gik det op for mig at jeg ikke havde installeret en SATA hdd før.
Anyway jeg tilsluttede den SATA stik #1 på motherboardet og efter lidt yderligere roderi fik jeg den først formateret som en dynamisk og derefter som en grundlæggende hdd, med 1 stor partition på.

Jeg beholder min lille 20gb hdd som system disk indtil videre.

Nu er mit problem at computeren ikke finder SATA disken ved hver boot. Ca hveranden gang finder den ikke disken (heller ikke inde under computer management - hvor man normalt kan se diske som er tilslutede, men som ikke nødvendigvis er i drift)
Jeg finder det et yderst underligt og for mig atypisk problem i det det som nævnt blot sker ca hveranden gang jeg booter. Altså ændrer jeg ikke noget, men booter blot igen - og så finder den disken og alt virker som normalt.

Håber at i endnu engang kan hjælpe til at løse mine problemer.

mvh Frederik
Gravatar #2 - MiniatureZeus
21. aug. 2007 14:35
Prøv at geninstallere sata driverne.
Gravatar #3 - Sprucket
28. aug. 2007 16:30
Undskyld mit meget langsome svar.

Jeg har forsøgt at finde den driver CD som oprindeligt hørte til mother boardet (Chaintech VNF3-250 SATA) dette har ikke været muligt.

Disken kører altså uden oprindelig driver, men på en eller anden windows driver går jeg ud fra. Jeg har ikke selv installeret nogen sriver i forbindelse med opgraderingen.

Jeg har altså ikke kunnet finde den oprindelige driver, hverken CDen eller på nettet? Er der nogen alternative drivers der ville være kompatible med et ældre board som dette?

mvh Frederik
Gravatar #4 - kinaholm
28. aug. 2007 17:09
her er i al fald nogle drivere til dit mobo - prøv at se om du ved at installerere en bios update og derefter mobo driverne kan fixe det .. http://www.chaintech.com.tw/eng/a2111_product_down...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login