mboost-dp1

router problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - jahej
17. okt. 2006 14:12
Hej

jeg har en server, som skal være tilgængelig udefra, det er en mindre web-, mail-, teamspeak- og ftp server.

alt virker udefra, bortset fra min ftp server, jeg har så prøvet forskellige ting for at fejl søge, og er kommet til den Konklusion, at det må være min router (linksys BEFSR41 V3)
som er problemet.
alt virker nemlig hvis jeg går helt uden om routeren.

er der nogen af jer som kender til ftp problemer med denne model?

kender i evt. til en god billig router hvor nat funktionen fungere uden problemer?

/jahej
Gravatar #2 - ztyle
17. okt. 2006 14:28
Har du husket at åbne den port på routeren, som din ftp server bruger?
Gravatar #3 - buch
17. okt. 2006 14:49
Du skal åbne port 21 og forward den til din interne ip (10.0.0.2 f.eks.)
Gravatar #4 - jahej
17. okt. 2006 16:47
ja (selvfølgelig) har jeg åbnet portene, jeg har åbnet både port 20 og 21, og det hele er forwarded rigtigt, skriver jo også at de andre ting virker, så derfor undlod jeg at skrive at det var gjort i teksten.

/jahej
Gravatar #5 - amokk
17. okt. 2006 19:11
#4 det er ikke port 20 du skal åbne

du skal sætte din ftp server og client til at køre passive mode, og så angive et bestemt portrange til passive mode ports - og åbne dette portrange i routeren

FTP protokollen er noget crap at køre - især bag firewalls
Gravatar #6 - themuss
17. okt. 2006 19:19
#5 FTP kører fint bag firewalls. Jeg vil vove den påstand, det er firewallen, der er crap ;)

Derudover er det helt rigtigt, at man skal sætte en port-range op, hvis man vil køre passive mode på ftp og evt. fxp-overførsler. (man bruger typisk 49152-65535)
Gravatar #7 - jahej
18. okt. 2006 14:45
jeg har forresten prøvet at sætte min servers ip ind under DMZ'en på routeren, det virkede stadigvæk ikke, så kan jeg ikke med sikkerhed konkludere at det er routeren som er problemet?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login