mboost-dp1
Ridset Alu kabinet..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hvad ville i sige var det bedste og gøre ved et overfladisk ridset 100% alu kabinet..?
har tænkt på glasblæsning, men det kan vist bule lidt i alu pladen.
måske også ta en universal svamp og køre i samme retning, og så få et børstet look ??
hvad siger i, hvad skal jeg gøre.
står og skal sælge, og det skulle jo bare se lidt pænt ud :)
har tænkt på glasblæsning, men det kan vist bule lidt i alu pladen.
måske også ta en universal svamp og køre i samme retning, og så få et børstet look ??
hvad siger i, hvad skal jeg gøre.
står og skal sælge, og det skulle jo bare se lidt pænt ud :)
Hvis det er ren aluminium kan du heldigvis prøve et par gange :-) men umiddelbart ville en rystepudser med desideret slibemiddel (evt. med sandpapir korn 400, 800 og 1200 (i nævnt rækkefølge) først for at slibe de kraftigere ridser ned). Hvis du ikke vil have et cirkulæret slibemønster kan du bruge en båndpudser, ellers skal du nok enten have den glasblæst eller igang med skurebørsten.
Hvis du vil kan du jo også spørge din lokal autolaker om hvad han skal have for at glasblæse det, hvis du ikke selv har adgang til udstyret kan du nok slippe med en forholdsvis lav pris.
MEN inden du går amok med at slibe, så tjek om det er ren aluminium eller om der er tale om enten en aluminiumsbaseret legering* eller om det er lakkeret. Hvis det er lakkeret kan det meget vel være en god idé at lakkere det igen, da aluminium har en tendens til at oxidere og derved blive mat. Hvis det er en legering der er brugt kan du godt regne med at kabinettet ikke oxiderer så let, som ren aluminium.
*Det er næsten umuligt for lægmand at afgøre om det er en legering, så tjek producentens hjemmeside for buzzwords.
Hvis du vil kan du jo også spørge din lokal autolaker om hvad han skal have for at glasblæse det, hvis du ikke selv har adgang til udstyret kan du nok slippe med en forholdsvis lav pris.
MEN inden du går amok med at slibe, så tjek om det er ren aluminium eller om der er tale om enten en aluminiumsbaseret legering* eller om det er lakkeret. Hvis det er lakkeret kan det meget vel være en god idé at lakkere det igen, da aluminium har en tendens til at oxidere og derved blive mat. Hvis det er en legering der er brugt kan du godt regne med at kabinettet ikke oxiderer så let, som ren aluminium.
*Det er næsten umuligt for lægmand at afgøre om det er en legering, så tjek producentens hjemmeside for buzzwords.
takker for respons..
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89895
det er en Soltek Qbic
prøver lige og ringe rundt
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89895
det er en Soltek Qbic
prøver lige og ringe rundt
#5 alt for fedt fundet der :O)
tror jeg samler lidt grej sammen, men det lyder til at denne overflade som er behandlet (anodizing) er noget syre eller lign?? mit cases er bare plain alu, og jeg ved sq ikke om jeg skal eller kan slibe det til den glans der som de har gjort, her tænker jeg på de små alu dele foran, selve rammen rundt fronten er plastik, men selve klapperne til drevne, og usb osc. er alu, og de skal jo også slibes,, lidt svært, så tror bare jeg finder noget 800-1200 sandpapir og går igang med at slibe med årene, så der ikke kommer den vilde forskel.
tror jeg samler lidt grej sammen, men det lyder til at denne overflade som er behandlet (anodizing) er noget syre eller lign?? mit cases er bare plain alu, og jeg ved sq ikke om jeg skal eller kan slibe det til den glans der som de har gjort, her tænker jeg på de små alu dele foran, selve rammen rundt fronten er plastik, men selve klapperne til drevne, og usb osc. er alu, og de skal jo også slibes,, lidt svært, så tror bare jeg finder noget 800-1200 sandpapir og går igang med at slibe med årene, så der ikke kommer den vilde forskel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.