mboost-dp1
Review af mit nye hardware-indkøb online nu! - også med billeder :-)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Så har jeg endelig fået lagt en test af min nye PC+skærm op.
http://memos.dk/sbn/hardware2005/
Her har jeg skrevet om mange af de overvejelser som jeg gjorde inden jeg købte udstyret, og min oplevelse af kvalitet, funktionalitet osv. efter jeg modtog det, samt lidt performance tests...
Håber I kan lide det!
MVH: Esben
http://memos.dk/sbn/hardware2005/
Her har jeg skrevet om mange af de overvejelser som jeg gjorde inden jeg købte udstyret, og min oplevelse af kvalitet, funktionalitet osv. efter jeg modtog det, samt lidt performance tests...
Håber I kan lide det!
MVH: Esben
#4 hvad har du købt?
Hehe tja, de foreslag til et hi-end system til fornuftig pris, som jeg har set både på edbprisers forum og på usenet, minder utroligt meget om det jeg selv har fundet frem til ved at læse og læse og læse... mon det er fordi det er de samme tests vi har læst? :-)
Hehe tja, de foreslag til et hi-end system til fornuftig pris, som jeg har set både på edbprisers forum og på usenet, minder utroligt meget om det jeg selv har fundet frem til ved at læse og læse og læse... mon det er fordi det er de samme tests vi har læst? :-)
amokk:
Meget god artikel! :-)
Kan sagtens følge med dig ang. leveringstider, et rent helved! :-)
I dag sidder jeg og ærger over at jeg ikke købte et MB med PCIe (Har et MSI Neo2), men sådan er udviklingen.
Er det forresten bare mig, eller er MSI dem der laver de bedste bundkort til AMD64 lige for tiden? Synes at alle andre producenter får hug i de fleste tests...
Meget god artikel! :-)
Kan sagtens følge med dig ang. leveringstider, et rent helved! :-)
I dag sidder jeg og ærger over at jeg ikke købte et MB med PCIe (Har et MSI Neo2), men sådan er udviklingen.
Er det forresten bare mig, eller er MSI dem der laver de bedste bundkort til AMD64 lige for tiden? Synes at alle andre producenter får hug i de fleste tests...
#6 det ved jeg ik, de laver i hvert fald nogle gode boards... men har allerede fundet 3-4 fejl i den nyeste bios på mit...
1. USB keyboard skaber problemer, virker ikke altid
2. Hvis man loader default setings i f.eks. Cell Menu, bliver HD boot order også sat til defult
3. Manuel indstilling af multiplier bliver ikke anvendt, min CPU kører stadig 11x selv om jeg sætter den til 10x, nogle programmer rapporterer så også forkert kan jeg se...
4. RAM-multiplieren er ikke til at regne med heller... Den kører i hvert fald ikke 9/10 af FSB når jeg sætter den til 180 MHz, den kører CPU speed/13 i følge CPU-Z
og så stinker den medfølgende software langt ind i helvede
1. USB keyboard skaber problemer, virker ikke altid
2. Hvis man loader default setings i f.eks. Cell Menu, bliver HD boot order også sat til defult
3. Manuel indstilling af multiplier bliver ikke anvendt, min CPU kører stadig 11x selv om jeg sætter den til 10x, nogle programmer rapporterer så også forkert kan jeg se...
4. RAM-multiplieren er ikke til at regne med heller... Den kører i hvert fald ikke 9/10 af FSB når jeg sætter den til 180 MHz, den kører CPU speed/13 i følge CPU-Z
og så stinker den medfølgende software langt ind i helvede
gaab er træt, og ved ikke om det her giver mening, men mht cpu-Z målingen så se her, specielt post 10.
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=842295
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=842295
#7 - amokk
MSIs software har altid været noget skrammel... tror lidt der sider 15 tegneserietegnere og laver interfaces, og én programmør der skal skrive programmerne...
Anyway så lyder det med USB temmeligt underligt? Har ikke haft det problem med Neo2 FIR. (Eneste problem med (efter anden ombytning :-/) var at BIOS ikke understøttede DualChannal ram)
Ang. multipliers så har jeg hørt (har ikke selv prøvet det, da jeg ikke har kortet) at processoren er låst + at bios har en indbygget lås med tilhørende cpu-tabel, men jeg ved ikke om det passer.
MSIs software har altid været noget skrammel... tror lidt der sider 15 tegneserietegnere og laver interfaces, og én programmør der skal skrive programmerne...
Anyway så lyder det med USB temmeligt underligt? Har ikke haft det problem med Neo2 FIR. (Eneste problem med (efter anden ombytning :-/) var at BIOS ikke understøttede DualChannal ram)
Ang. multipliers så har jeg hørt (har ikke selv prøvet det, da jeg ikke har kortet) at processoren er låst + at bios har en indbygget lås med tilhørende cpu-tabel, men jeg ved ikke om det passer.
#10 athlon 64 er kun låst mht højere multiplier. problemet er, at BIOS forsøger at sætte multiplieren til en anden værdi, og selv rapporterer den ændrede CPU hastighed, ligesom Windows rapporterer en ændret hastighed. Men alle andre steder rapporteres det at multiplieren stadig kører 11x, og hvis jeg manuaelt ændrer den fra windows, med programet Clockgen-nf4, bliver hastigheden pludselig sat til det rigtige.
dit mobo er så en FIR udgave, mener den har VIA chipset så derfor kan det ikke helt sammenlignes. min lillebrors mobo (MSI neo2 med nforce 3) har samme problem med USB tastaturer
#9 tak for det link... blev lige mindet om at det self. er CPUen selv der styrer RAM og ikke chipsettet, så det er klart nok at RAM speed ikke er så uafhængig som på f.eks. nforce 2
dit mobo er så en FIR udgave, mener den har VIA chipset så derfor kan det ikke helt sammenlignes. min lillebrors mobo (MSI neo2 med nforce 3) har samme problem med USB tastaturer
#9 tak for det link... blev lige mindet om at det self. er CPUen selv der styrer RAM og ikke chipsettet, så det er klart nok at RAM speed ikke er så uafhængig som på f.eks. nforce 2
Den her slags reviews burde være at finde under newz.dk's artikel database.
Jeg syntes det er synd den ikke bliver brugt noget mere.
Jeg syntes det er synd den ikke bliver brugt noget mere.
#12 overvejer da at smide et link derind i hvert fald... men det er meningen denne og et par andre skal over på min egen webside (som er under construction) og lægge der, så pt. ligger den på et midlertidigt webhotel...
#9 BTW, på det link du gav mig, er der i #10 et link til et indlæg som RIGTIG GODT beskriver hvordan man overclocker sin AMD64, det er tilsyneladende en del anderledes end alle andre CPUer :-)
Så det med at mit MSI board har ringe OC muligheder, trækker jeg i mig igen!!!
#9 BTW, på det link du gav mig, er der i #10 et link til et indlæg som RIGTIG GODT beskriver hvordan man overclocker sin AMD64, det er tilsyneladende en del anderledes end alle andre CPUer :-)
Så det med at mit MSI board har ringe OC muligheder, trækker jeg i mig igen!!!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.