mboost-dp1
reperation af computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har her for lidt over 3 uger siden indleveret min computer til reperation, og ringede her for et par dagen siden til butikken for at forhører mig om hvor langt de var kommet med reperationen. Jeg fik af vide, at de endnu ike havde fået reservedele hjem til den, og det lader derfor til, at jeg kan se frem til at vente i noget tid endnu. Mit spørgsmål er så: Hvor lang tid må min computer være til reperation inden jeg har mulighed for at få en form for erstatning?
Min computer er stadig omfattet af reklamationsret.
Min computer er stadig omfattet af reklamationsret.
Hvad er mærket og hvor er den købt?
Umiddelbart så er det svært at sige, FS mener jo alt over en uge er for lang tid og erhvervsdrivende mener 2 mdr er okay.
Umiddelbart så er det svært at sige, FS mener jo alt over en uge er for lang tid og erhvervsdrivende mener 2 mdr er okay.
#5:
Smukt. Så vidt at jeg husker fra min tid i overnævnte skidehul (Ja, jeg må godt sige det, jeg var ansat i 5år). Så bliver computeren lavet ved Strax, medmindre at de har ændret reglet (hvilket jo er muligt), så hvis det går over 7 eller 10 arbejdsdage fra reservedel er bestilt til så kan Elgiganten sørge om kreditnota, og dermed kan du få penge til at købe en ny. Ellers er tommelfingerreglen i strax/elgiganten at hvis det tager over 21 arbejdsdage så kan kunden få en ny.
Denne oplysning er blot vejledende, langt fra reglen. Men pres arbejderne lidt til at få noget status på produktet, eller ring selv til strax. De er normalt til at snakke med hvis man taler pænt og finder på en tårekvælene historie.
Hvis det er under 30 dage siden at du har købt den, så er sagen en helt anden. Men det må du selvfølgelig gerne skrive hvis det er
Smukt. Så vidt at jeg husker fra min tid i overnævnte skidehul (Ja, jeg må godt sige det, jeg var ansat i 5år). Så bliver computeren lavet ved Strax, medmindre at de har ændret reglet (hvilket jo er muligt), så hvis det går over 7 eller 10 arbejdsdage fra reservedel er bestilt til så kan Elgiganten sørge om kreditnota, og dermed kan du få penge til at købe en ny. Ellers er tommelfingerreglen i strax/elgiganten at hvis det tager over 21 arbejdsdage så kan kunden få en ny.
Denne oplysning er blot vejledende, langt fra reglen. Men pres arbejderne lidt til at få noget status på produktet, eller ring selv til strax. De er normalt til at snakke med hvis man taler pænt og finder på en tårekvælene historie.
Hvis det er under 30 dage siden at du har købt den, så er sagen en helt anden. Men det må du selvfølgelig gerne skrive hvis det er
Kig på www.forbrug.dk
Find de sider der beskriver om hvor lang tid det må tage og print dem så ud og gå ned og klag!
Find de sider der beskriver om hvor lang tid det må tage og print dem så ud og gå ned og klag!
De skal lave den inden rimelig tid.
Det kommer helt an på typen af fejl, antallet af reparationsforsøg, hvor svært kunden har ved at undvære varen, og om der evt. er tilbudt en lånevare imens - der er ret mange faktorer der spiller ind.
Et af de eneste områder hvor "rimelig tid" er specificeret med et ca. tidspunkt er den tid vi forbrugere har til at reklamere over en fejl fra vi finder den til butikken får besked, og der er "rimelig tid" i hvert fald 2 måneder.
Det kommer helt an på typen af fejl, antallet af reparationsforsøg, hvor svært kunden har ved at undvære varen, og om der evt. er tilbudt en lånevare imens - der er ret mange faktorer der spiller ind.
Et af de eneste områder hvor "rimelig tid" er specificeret med et ca. tidspunkt er den tid vi forbrugere har til at reklamere over en fejl fra vi finder den til butikken får besked, og der er "rimelig tid" i hvert fald 2 måneder.
#8:
Problemet med den side og FS er at de vælger at trykke de oplysninger som netop er til deres fordel, ikke alle de sager som de hvert år taber. At printe de sedler ud og/eller true med forbrugerstyrelsen hjælper sjældent på personalet og deres hjælpsomhed - desværre. Snak med dem på en måde som du vil tales til og sæt dem i din situation, så kommer du helt klart længest.
Problemet med den side og FS er at de vælger at trykke de oplysninger som netop er til deres fordel, ikke alle de sager som de hvert år taber. At printe de sedler ud og/eller true med forbrugerstyrelsen hjælper sjældent på personalet og deres hjælpsomhed - desværre. Snak med dem på en måde som du vil tales til og sæt dem i din situation, så kommer du helt klart længest.
Computeren er ca. 21 måneder gammel, så reklamationsretten er stadig gældende.
Vil ligesom "Mcnasty" gerne bruge ordet "skidehul" om Elgiganten, og gerne råde folk til ikke at handle i butikken da jeg ikke har haft andet end problemer med dem.
Vil ligesom "Mcnasty" gerne bruge ordet "skidehul" om Elgiganten, og gerne råde folk til ikke at handle i butikken da jeg ikke har haft andet end problemer med dem.
#11:
Okay, ja så er DOA riiiimlig meget ude af billet :) Men hold på din ret, stress dem på en pæn måde så er jeg overbevidst om at du får mest ud af det.
Men jeg kan se at Strax service er gået konkurs, så det er ikke den reparatør længere (vil jeg gætte på!). Så kan meget have ændret sig, men skriv hvordan at det går.
Powermill / Infocare har vist overtaget serviceaftalen med Elgiganten. Men held og lykke :)
Okay, ja så er DOA riiiimlig meget ude af billet :) Men hold på din ret, stress dem på en pæn måde så er jeg overbevidst om at du får mest ud af det.
Men jeg kan se at Strax service er gået konkurs, så det er ikke den reparatør længere (vil jeg gætte på!). Så kan meget have ændret sig, men skriv hvordan at det går.
Powermill / Infocare har vist overtaget serviceaftalen med Elgiganten. Men held og lykke :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.