mboost-dp1

Ram til Thinkpad T61

Gå til bund
Gravatar #1 - skovtrolden
21. mar. 2008 21:34
Jeg sidder og kigger på ram til min T61, men er faret lidt vild i junglen.
Min T61 er af modellen 88986DG (så vidt jeg husker), og har 1 gb ram lige nu.

Jeg har kigget på KTL-TP667/2G fra Kingston og på Value Select 2Gb fra Corsair.

Der er en prisforskel på cirka 50 kroner på dem, skal det tolkes som at rammene fra Kingston (som er dyrest) er bedst, eller betaler man bare mere for mindre?

Jeg ved så godt som ingenting om ram, og derfor heller ikke noget om, hvor stor kvalitetsforskel der er (og om der overhovedet findes en kvalitetsforskel).

VH Daniel
Gravatar #2 - gentox
21. mar. 2008 22:31
I følge lenovos side, så kan disse 2GB RAM blokke på EDB priser bruges.

Der er også nogle der er billigere end dem du har valgt med.

Jeg har dog aldrig prøvet at købe RAM til en bærbar før, men har holdt mig strengt til de informationer der lå på Lenovos side.
Og selvom det første resultat overholder informationerne, så kan det godt være at man skal springe den over, da de skriver det er Mac RAM ;)
Gravatar #3 - Azuria
21. mar. 2008 22:32
Jeg har købt disse til min T60, og haft dem kørende i en T61 også..
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Ved ram, har du ikke behov for længere at købe nogen der er brandede af ibm.
Gravatar #4 - skovtrolden
22. mar. 2008 12:11
Okay, sådan som jeg forstår det, kan både Value Select 2Gb fra Corsair og Kingston ValueRAM fra #2's link bruges, fordi de er DDR2, har SO DIMM 200-pin, og er af typen PC2-5300, ikke?

Men nu er rollerne jo byttet om, så det pludselig er Kingstons ram der er billigst, er det bare godt for mig, eller har det noget at gøre med kvaliteten (og dermed levetiden)?
Gravatar #5 - gentox
22. mar. 2008 12:48
#4 Du har glemt en detalje:
2GB PC2-5300 NP DDR2 SDRAM SODIMM memory.
på dansk "ikke paritet", som alle i mit link i #2 opfylder + selvfølgelig alt det andet.

Men tror du frit kan vælge det der er i mit link, altså ikke, dem du selv linkede til i #1.

Når Azuria også nævner at han har god erfaring med netop den Kingston ValueRAM, og det er det billigste, kan du lige så godt tage den.
Gravatar #6 - skovtrolden
22. mar. 2008 13:44
Cool nok, så var det sgu godt at jeg spurgte.
Så må det jo blive en Kingston.

Når man har sat sådan en fætter i, bliver den så automatisk genkendt af Linux/Windows?
Gravatar #7 - gentox
22. mar. 2008 14:08
Ganske kort, Ja :)
Gravatar #8 - engfeh
22. mar. 2008 20:23
Enig, Kingston ValueRAM er der sjældent problemer med. Kører selv med det i en hel del computere...
Gravatar #9 - skovtrolden
28. mar. 2008 16:17
Ville lige runde af og sige, at jeg nu har modtaget Kingston ValueRAM'ene, og at der ingen problemer er med dem, de bliver perfekt genkendt i både Windows og Linux

(Ovenstående er bare så andre mennesker med samme problem ikke behøver at oprette en tråd)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login