mboost-dp1
RAM - Råd ønskes
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
jeg er ved at finde dele til en opgradering af min PC.
jeg vil opgradere mit MB + CPU + GFX + RAM
jeg har fundet alt bortset fra RAM. og det er her jeg helt fortabt, jeg har ikke prøvet at sætte et AMD64 system sammen før, så jeg har brug for lidt hjælp.
jeg har lavet en liste over hvilke dele de RAM skal arbejde sammen med.
her er hvad jeg har tænkt mig at købe :
1. MB Soltek SL-K890Pro-939
2. CPU Athlon 64 3000+ S939 90 NM
3. GFX Abit RX600 Pro-HDTV (ATI X600 PCI-Express X16)
4. RAM minimum 400 MHz (PC3200) gerne med mulighed for lettere overclocking. enten 2 X 256 MB (maxpris 1500 kr.) eller muligvis 2 X 512 MB (maxpris 2000 kr.) Jeg regner dog med at min pengepung nok kommer til at sige 2 X 256 MB ;(
så fyr løs med jeres guldkorn ;)
jeg vil opgradere mit MB + CPU + GFX + RAM
jeg har fundet alt bortset fra RAM. og det er her jeg helt fortabt, jeg har ikke prøvet at sætte et AMD64 system sammen før, så jeg har brug for lidt hjælp.
jeg har lavet en liste over hvilke dele de RAM skal arbejde sammen med.
her er hvad jeg har tænkt mig at købe :
1. MB Soltek SL-K890Pro-939
2. CPU Athlon 64 3000+ S939 90 NM
3. GFX Abit RX600 Pro-HDTV (ATI X600 PCI-Express X16)
4. RAM minimum 400 MHz (PC3200) gerne med mulighed for lettere overclocking. enten 2 X 256 MB (maxpris 1500 kr.) eller muligvis 2 X 512 MB (maxpris 2000 kr.) Jeg regner dog med at min pengepung nok kommer til at sige 2 X 256 MB ;(
så fyr løs med jeres guldkorn ;)
#5 lige mine ord...
Corsair 3200XL er de eneste RAM der kan køre 2-2-2-5 Timings, og selv om de hedder PC3200, kan de faktisk køre ved lavere timings ved PC4000, end de RAM der sælges som PC4000....
Om du så vil have dem i Sort eller Platin farve, eller PRO udgaven med små LEDs må du selv om :-)
Corsair 3200XL er de eneste RAM der kan køre 2-2-2-5 Timings, og selv om de hedder PC3200, kan de faktisk køre ved lavere timings ved PC4000, end de RAM der sælges som PC4000....
Om du så vil have dem i Sort eller Platin farve, eller PRO udgaven med små LEDs må du selv om :-)
#2 jeg har kikket lidt på Dane-elec nu, og som standard RAM er de sikkert fine, men det er price/performance RAM, og det er ikke lige det jeg leder efter, men tak for forslaget.
#4 heh, jeg har nu haft defekte blokke fra begge producenter ;( men generelt må jeg give dig ret, der er sjældent problemer med dem. men jeg tror nu jeg satser på noget ligende Corsair, OCZ eller GeIL, da RAM-timings betyder en masse nu hvor RAM-controleren sidder i CPU´en.
jeg er blevet lun på nedstående Corsair RAM.
men er stadig lydhør for forslag.
#5 er det dem her (dette er dog 2 X 256 MB) Corsair XMS Platinum Series ? og hvad betyder "de kan vold clockes" i MHz ?
edit så først #6 efter jeg havde skrevet ovenstående, men kan forstå på jer begge (#5 & #6) at de Corsair jeg linker til nok er noget af det bedste jeg kan købe ?
#4 heh, jeg har nu haft defekte blokke fra begge producenter ;( men generelt må jeg give dig ret, der er sjældent problemer med dem. men jeg tror nu jeg satser på noget ligende Corsair, OCZ eller GeIL, da RAM-timings betyder en masse nu hvor RAM-controleren sidder i CPU´en.
jeg er blevet lun på nedstående Corsair RAM.
men er stadig lydhør for forslag.
#5 er det dem her (dette er dog 2 X 256 MB) Corsair XMS Platinum Series ? og hvad betyder "de kan vold clockes" i MHz ?
edit så først #6 efter jeg havde skrevet ovenstående, men kan forstå på jer begge (#5 & #6) at de Corsair jeg linker til nok er noget af det bedste jeg kan købe ?
#5 Er det de samme som Corsair 1024MB XMS PC3200 400MHz Black KIT? (Det er dem jeg overvejer at købe)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.