mboost-dp1

Quad Core idle problem

Gå til bund
Gravatar #1 - dwune
18. mar. 2008 16:59
Jeg har et problem med min arbejdspc. Den ene af kernerne i min quad core er belastet gennemsnitlig 60% hele tiden.

Jeg har prøvet at finde årsagen til problemet i taskmanageren, men der er ingen af de kørende processer, der bruger CPU kraft, når computeren ikke laver noget.

Under Performance (ydeevne, eller hvad det hedder på dansk)ligger grafen for den ene kerne i toppe det meste af tiden og kommer aldrig under 50%

Dette bevirker at min mus ikke altid reagere på klik og at mine lyde hakker med 1 sekundts mellemrum.

Det skal siges at problemet først kom efter jeg fik 8gb nye Corsair DDR2 PC2 6400 ram installeret.

PCen har følgende komponenter udover dette:

Asus P5B-E Motherboard socket LGA775
Nvidia Geforce8600GT 256Mb
Intel Core2 Quad Q6600 2,4Ghz

Rammene bliver fint fundet i BIOS'en og i Windows, og problemet fortsætter selv om jeg tager de ekstra 4gb ud.

Nogen hjælp?
Gravatar #2 - Dreadnought
18. mar. 2008 17:17
Dukker Root-kits op i grafen?
Gravatar #3 - dwune
18. mar. 2008 17:23
#2: Det kan jeg ikke se. Der er ikke nogen root-kits vist under processerne og grafen viser ingen navne, bare en grøn bar, der viser at ca 25% af min processor bliver brugt på et eller andet og en graf der viser den ene af kernerne er belastet 50-70% hele tiden.

Har lige prøvet at skifte tilbage til de gamle ram, og det hjalp heller ikke,
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login