mboost-dp1
Processor
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej
Jeg skal til at købe ny computer og har to spørgsmål:
1) Hvad betyder det når en CPU er "boxed"?
2) Passer følgende bundkort til følgende CPU:
Bundkort: ABIT AA8 DuraMAX
CPU: Pentium 4 530 3 GHz
På forhånd tak
Jeg skal til at købe ny computer og har to spørgsmål:
1) Hvad betyder det når en CPU er "boxed"?
2) Passer følgende bundkort til følgende CPU:
Bundkort: ABIT AA8 DuraMAX
CPU: Pentium 4 530 3 GHz
På forhånd tak
Jeg har ikke erfaring med lige netop den model af boxed køler, men den jeg fik med til min P4 3.2GHz Prescott var ikke voldsom god. Den kølede ikke særligt godt og larmede ret meget (Meget mere end de 6 andre blæsere tilsammen, jeg havde i min computer).
Desuden blev Prescott'en så varm at et normalt kabinet ikke var nok til at levere det airflow der skulle til at køle processoren, så jeg måtte investere i et ThermalTake kabinet.
Desuden blev Prescott'en så varm at et normalt kabinet ikke var nok til at levere det airflow der skulle til at køle processoren, så jeg måtte investere i et ThermalTake kabinet.
Jeg kører AsusProbe for at overvåge spændinger, temperaturer og blæserhastigheder i min computer. I mit gamle kabinet, som kun havde en enkelt blæser i strømforsyningen og så selvfølgelig den på CPU'en, steg temperaturen på CPU'en over de 72 grader som er grænsen for at processoren kører stabilt. Det fik CPU'en til at throttle ned i hastighed, så mine spil og programmer pludselig hakkede. Jeg blev også alarmeret af AsusProbe om at temperaturgrænsen var overskredet.
Jeg prøvede mange ting for at løse dette i mit gamle kabinet, det var bare ikke nok. Da jeg undersøgte hvad kabinet producenterne understøttede af processorer hastigheder, var det eneste kabinet jeg kunne finde til at løse opgaven et ThermalTake.
Jeg prøvede mange ting for at løse dette i mit gamle kabinet, det var bare ikke nok. Da jeg undersøgte hvad kabinet producenterne understøttede af processorer hastigheder, var det eneste kabinet jeg kunne finde til at løse opgaven et ThermalTake.
#1 vil anbefale en Zalman CNPS 7700Cu den er alt for nice!
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg her er min i funktion!
Men hvorfor dog ikke købe en Athlon 64? den bruger ca. en tredjeden strøm når den arbejder, og 10% af Intel når den ikke laver noget
det betyder at der ikke er ret meget varme, og dermed ikke så stort behov for kølere
http://memos.dk/sbn/hardware2005
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg her er min i funktion!
Men hvorfor dog ikke købe en Athlon 64? den bruger ca. en tredjeden strøm når den arbejder, og 10% af Intel når den ikke laver noget
det betyder at der ikke er ret meget varme, og dermed ikke så stort behov for kølere
http://memos.dk/sbn/hardware2005
#11 MSI K8N Neo4 eller K8N-SLI (sidstnævnte har SLI og SB Live lydkort)
I hvert fald skal du tage et med nFOrce 4 chipset, så går du ikke galt i byen... og så kan du bruge de penge du har sparet ved at købe AMD frem for intel, på noget andet
læs denne
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2358
I hvert fald skal du tage et med nFOrce 4 chipset, så går du ikke galt i byen... og så kan du bruge de penge du har sparet ved at købe AMD frem for intel, på noget andet
læs denne
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2358
#13 det giver jo heller ingen mening at sammenligne en given AMD CPU med en langsommere Intel CPU
Så skal du måske kigge på en AMD64 3000+ til ca 900 kr!
Kan se at du kan få en P4 3.4 GHz til ca 2000 kr, en AMD64 3500+ koster ca 1850 kr. og læs lige en benchmark, hvis du er i tvivl om hvad der yder bedst...
Så skal du måske kigge på en AMD64 3000+ til ca 900 kr!
Kan se at du kan få en P4 3.4 GHz til ca 2000 kr, en AMD64 3500+ koster ca 1850 kr. og læs lige en benchmark, hvis du er i tvivl om hvad der yder bedst...
Jeg har rent faktisk samme processor i min computer, så jeg kan fortælle dig at det er en udenmærket CPU. Det eneste der er et minus ved processoren er at køleren er enorm dårlig, fordi den lamer og ikke temperaturen ordentlig nede.
Men udover det vil jeg klart anbefale den, du skal bare skaffe dig en ny køler - evt. en Zalman som amokk også skrev.
Bare én ting til det er ikke en 64-bit cpu, så hvis du har i tankerne at bruge det nye windows64x når det udkommer - så får du problemer, fordi at den simpelthen ikke kan kører det, da det er en 32bits processor.
;)
Men udover det vil jeg klart anbefale den, du skal bare skaffe dig en ny køler - evt. en Zalman som amokk også skrev.
Bare én ting til det er ikke en 64-bit cpu, så hvis du har i tankerne at bruge det nye windows64x når det udkommer - så får du problemer, fordi at den simpelthen ikke kan kører det, da det er en 32bits processor.
;)
Det jeg mente med "Jeg har rent faktisk samme processor i min computer" - var at jeg havde den nævnte cpu i min computer (Intel Pentium 4 530 3 GHz).
Ja ok hvis jeg skal have en Athlon 64 bliver jeg nødt til at anskaffe Windows XP x64. Mon ikke det kommer på MSDNAA engang? Er der egentligt andre herinde der går på Aalborg Universitet på naturvidenskabelige uddannelser udover datalogi? Vores (matematik) forbindelse er blevet lukket til MSDNAA indtil Micosoft udsteder en ny licens (så vidt jeg har fostået).
ok next item hvis der er nogen der gider hjælpe mig.
Hvad siger i til dette AOpen Aeolus 6200-DV256 (grafikkort)? Jeg er ikke den vilde gamernørd men lidt Farcry og Knights of the old Republic skal der være plads til. Kan kortet trække dette?
Hvad siger i til dette AOpen Aeolus 6200-DV256 (grafikkort)? Jeg er ikke den vilde gamernørd men lidt Farcry og Knights of the old Republic skal der være plads til. Kan kortet trække dette?
#30 hvis du spiller sjældent og kan leve med 10-20fps når du spiller, er et Geforce 6200 sikkert godt nok...
Hvis du derimod gerne vil kunne spille de spil som kommer det næste års tid, uden at det hakker for meget, så må du op i et Geforce 6600GT, som virkelig giver meget performance for pengene! Køb et kort fra LeadTek, de performer godt og er dem der larmer mindst
Hvis du derimod gerne vil kunne spille de spil som kommer det næste års tid, uden at det hakker for meget, så må du op i et Geforce 6600GT, som virkelig giver meget performance for pengene! Køb et kort fra LeadTek, de performer godt og er dem der larmer mindst
• One PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
• One PCI Express x4 slots (support PCI Express x2 only)
• One PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
• Four 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
Så er det vel det nederste det skal sættes i eller hvad?
• One PCI Express x4 slots (support PCI Express x2 only)
• One PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
• Four 32-bit v2.3 Master PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).
Så er det vel det nederste det skal sættes i eller hvad?
#36 jep - i et normalt PCI slot
Stikkene i en PC er rimeligt idiotsikre, der er stort set ingenting du kan sætte i forkerte stik eller vende forkert, uden at bruge vold... eneste undtagelse jeg kan se er stik som s-video, minijacks og så ledningerne til LEDs og knapper på fronten
Stikkene i en PC er rimeligt idiotsikre, der er stort set ingenting du kan sætte i forkerte stik eller vende forkert, uden at bruge vold... eneste undtagelse jeg kan se er stik som s-video, minijacks og så ledningerne til LEDs og knapper på fronten
Man kan også tilslutte firewire til USB udgangene på bundkortet :s
(Det kostede mig en firewire udgang på et digitalkkamera...)
Edit: Jeg mener inde på selve bundkortet - ikke med de normale firewire / usb stik :)
(Det kostede mig en firewire udgang på et digitalkkamera...)
Edit: Jeg mener inde på selve bundkortet - ikke med de normale firewire / usb stik :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.