mboost-dp1

Problemer med RAM i MSI MS-655

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
23. mar. 2003 11:13
Hej derude!
Jeg har tænkt mig at købe et MSI MS-655 MAX-FISR (http://makeashorterlink.com/?L5EC21CE3) bundkort, og en P4 Northwood2 2.8GHz CPU til.

Jeg sad og læste om kortet på producentens HP, og blev enig med mig selv om, at det var et kort der kunne levere det jeg havde behov for til en pris jeg kunne betale.

Mit problem drejer sig så om, hvilke RAM kortet understøtter på hvilke sokler. Som udgangspunkt ville jeg efter det jeg læste på edbpriser gå ud fra, at jeg kunne montere 4*4 184 pins DDR-RAM, men når jeg læser på producentens side, http://makeashorterlink.com/?Q1FC62CE3, er der en tabel over specifikke producenter, der beskriver hvilke hvilke RAM-moduler, der kan sættes på de forskellige sokler. Det var da pudsigt?

Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke har det store kendskab til RAM, eller om hvordan det her i det hele taget er skruet sammen.

Så jeg ville blive glad hvis der sidder nogle kloge gutter der gider forklare mig om jeg så kun kan bruge de moduler de har taget med i deres tabel (jeg har 2*512MB Kingston DDR liggende, så det ville være noget bras hvis de nu ikke duede), eller om jeg ikke skal ligge så meget i det de skriver. Hvorfor i alverden hænger det sådan sammen at en RAM-klods kan bruges et sted på et mobo, men ikke et andet??

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - <3Thinkpads
23. mar. 2003 11:20
Hmm ellers ville dette være et godt valg, har selv sådan et... Kører med en 2.53Ghz P4, det er fanme kram
Gravatar #3 - Xanthia
23. mar. 2003 19:26

ok, takker for tippet, det ligner umiddelbart også et super kort. Det eneste der lige stikker mig er at jeg skal rode lidt rundt for at få de sidste 2 USBporte sat til.

Og så kommer kortet også til at belaste mit budget lidt, men ehm ... heh, sådan er det vel altid når man opgraderer :)
Gravatar #4 - <3Thinkpads
23. mar. 2003 19:30
Tja, Der sidder 2 porte på kortet og så kommer der 2 ekstra porte med på sådan et eller andet kort...

Men det er fanme et lækkert kort, har også SATA stik uhh det er mums:)
Gravatar #5 - Xanthia
23. mar. 2003 19:50

Ja da, helt sikkert et lækkert kort :)

Men nu er jeg jo sådan en underlig type der er glad for masser af USBporte til tastatur, mus, digicam og USB harddiske.

Ved ikke med SATA, det er ikke noget jeg har de store erfaringer med, synes aldrig jeg har oplevet decideret lag eller andre gener med en IDE disk med en rimelig cache. Så mange data kaster jeg trods alt ikke rundt med, men det kunne da være man skulle sætte sig ind i sagerne?
Gravatar #6 - <3Thinkpads
23. mar. 2003 21:19
Tjaa jeg tænker da meget på at købe SATA diske... Men ellers kan man jo købe I/O kort med ekstra USB porte..
Gravatar #7 - Xanthia
23. mar. 2003 22:11

Jamen der har du jo endnu en god pointe mester :).

Smuttede lige ind på edbpriser og så på sagen, sådan et kort med 4-6 porte på kan jo erhverves for ca. 500 kr. Det havde jeg slet ikke taget i betragtning!

Tror sgu lige jeg vil stikke ind på TomsHardwareGuide og se om jeg kan grave et review eller noget frem på det Asuskort, og sove på det bagefter :)
Gravatar #8 - <3Thinkpads
23. mar. 2003 22:17
ja det er da værd at overveje:) Men fuck hvor er jeg glad for at jeg valgte en P4... Kan ikke forstå hvorfor folk bitcher sådan over P4's priser...

Faktisk ret frækt, 2.53Ghz @ 2,75Ghz uden nogen sor varme forskel:)
Gravatar #9 - Xanthia
24. mar. 2003 09:53

Jaeh, sidder sgu og bliver helt tændt på det mobo :).

Ret heftigt chipset.

Kanon pris, set i forhold til kortets specifikationer.

Al min hardware, CPU undtaget kan flyttes direkte over.

Jeg har aldrig OC'et helt sindssygt på mine maskiner, men rart at vide at der er mange muligheder for at tweake sin ydelse lidt :).

Og så er der SATA på, og efter at have sat mig lidt ind i priserne ser det egentlig slet ikke så dumt ud med en SATAdisk.
Gravatar #10 - <3Thinkpads
24. mar. 2003 10:09
nej SATA er sq ikke så galt igen...
har lige presset CPU op på 2944 uden de store problemer:) Kun med 2 graders forskel:)

Men det er virkelig et kanon mobo + en kvinde siger noget når du starter det;P
Gravatar #11 - Xanthia
24. mar. 2003 13:18

Hmmmm, brugte lige en times tid i formiddags på at surfe rundt og læse nogle reviews på kortet, og det er faktisk meget vanskeligt at finde sider der er kritiske overfor dette mobo.

Tror meget vel at jeg kunne ende med at købe det her asusbundkort sammen med et godt I/O-kort og en P42.8GHz CPU.

Men hvordan ser det ud med monitorsoftware til skidtet?

Og kan du anbefale en god Socket478-køler?

btw hvilken kvinde siger hvad når du starter?
Gravatar #12 - <3Thinkpads
24. mar. 2003 13:56
Tja nu har jeg en standart 17" CRT så det problem har jeg ikke...

Jeg kører med en standart P4 køler, som normalt strider mod mine principper men den virker/køler faktisk meget godt...

Hehe det er bare et eller andet ASUS har lavet sådan når man starter siger "kvinden" at OS'et loader...
Gravatar #13 - Xanthia
24. mar. 2003 14:05

Med "monitorsoftware" mente jeg nu software til overvågning af hardware.

"Kvinden" kan forhåbentligt slåes fra??
Gravatar #14 - <3Thinkpads
24. mar. 2003 14:18
Nååå okay:)
Tja der er ASUS Probe med, men dette synes jeg ikke specielt godt om.... Men det er jo med...

Ja kvinden kan/skal slåes fra... gys skal ikke have nogen kvinde til at fortælle mig at min computer er i orden
Gravatar #15 - Xanthia
26. mar. 2003 05:57
Har netop bestilt et Asus P4G8X Deluxe Gold motherboard sammen med en P4 2.8GHz. Jeg havde så tænkt mig at købe et I/O-kort når/hvis behovet opstår.

De reviews det har lykkedes mig at finde på nettet har alle været positive overfor kortet. Nogle af de ting der især fik vægten til at tippe over var bl.a. at kortet leveres med SATA, at LAN er placeret onboard (så jeg ikke skal bruge en PCI-slot på et grimt stykke plastic på ca. 12cm i længden :) ) og at der ved nærmere eftersyn findes god monitorsiftware til kortet.

Men fy da for satan for en afskrivning, den kommer sgu vist til at stå på pasta den næste måneds tid. Men hvad gør det, sådan SKAL det jo være når man opgraderer :)
Gravatar #16 - <3Thinkpads
26. mar. 2003 07:21
Wise choice:) Du vil blive glad for det...!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login