mboost-dp1

Problemer med ny computer!

Gå til bund
Gravatar #1 - asger_ss
17. jan. 2008 21:14
For et par uger siden havde jeg en tråd oppe og køre om en ny computer. link
eneste ændring var at jeg bestilte et inno3d geforce 8800 gt i stedet da det var et af de eneste 8800 gt kort som var på lager.

I dag var så dagen hvor den kom med posten, og det hele er nu samlet.

Da jeg tændte maskinen, begyndte den at hyle. Jeg slukkede og gik det hele igennem uden at finde nogle fejl og prøvede så at tænde igen med samme resultat. lagde mærke til at blæseren på grafikkortet ikke kørte, om det er fordi den først starter når kortet begynder at bliver varmt ved jeg ikke, men er lidt på bar bund og vil meget gerne bede om jeres hjælp.
Gravatar #2 - trylleklovn
17. jan. 2008 21:15
Har du sat strøm til grafikkortet?
Gravatar #3 - trylleklovn
17. jan. 2008 21:15
Har du sat strøm til grafikkortet?
Gravatar #4 - asger_ss
17. jan. 2008 21:18
Det prøver jeg da lige, det stik havde jeg da helt overset! tak for det hurtige svar
Gravatar #5 - madeinrussia
17. jan. 2008 21:28
Hyle toner har hver sit signal, hvis du søger på dit motherboard kan du finde en liste over hyletoner og hvad de betyder :)

( den med strømmen er lidt lumsk, har været der :P )
Gravatar #6 - asger_ss
17. jan. 2008 21:35
ja, men det her var en konstant hyletone og de plejer gerne at betyde at der er noget helt galt.

men det var bare strømmen til grafikkortet og nu er den startet op.

tak for hjælpen.
Gravatar #7 - madeinrussia
17. jan. 2008 21:37
#6 tillykke :) og konstant er vist strømmangel hvis jeg ikke skulle tage fejl? eller noget brændt af??? dno..

husk at tjecke grader de første par dage :P
Gravatar #8 - asger_ss
17. jan. 2008 22:22
så er den oppe og køre med win x64 og det hele. Installerede asus probe for at checke tempen. CPU ligger på 28 grader mens MB ligger på 35 grader. asus probe mener at de 35 på MB er for meget, men er det det?
Gravatar #9 - reefermadness2
18. jan. 2008 05:49
Windows x64 er da til AMD processorer ?

når du har en Intel processor skal du bruge windows XP 64-bit
Gravatar #10 - reefermadness2
18. jan. 2008 06:03
Tager mine ord i mig igen, core 2 duo er x86-64 :$
Gravatar #11 - moisen
18. jan. 2008 07:31
hyle tonen kommer typisk vis blæser stopper...
har set på flere nyere systemer at vis blæsere stopper af den ende eller anden grund så begynder et eller andet med at hyle

synes selv at det er en god funktion for det er sku surt vis man lige har rodet lidt i computer og der er kommet en ledning i blæser uden man har opdaget det
Gravatar #12 - moisen
18. jan. 2008 08:45
#8>
for at finde ud af om det er den rigtige temp. dine ram har vil jeg kigge i datasheet til dem

her kan du finde denne oplysning:
Operating Temperature 0C to 55C

du kan finde datasheet på næste alt i computer hvor der er forklaret hvilken måde enheden virker på at og hvilken forhold de har bedst ved at være i

jeg vil forslå dig at gå ind på intels side og finde et datasheet til din cpu så du har en ide om hvordan den skal ligge i temp.
Gravatar #13 - asger_ss
21. jan. 2008 22:46
Det vil jeg gøre, og tak for hjælpen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login