mboost-dp1

Problemer med bundkort

Gå til bund
Gravatar #1 - izmkr
1. maj 2003 00:25
Titlen er måske en smule misvisende, men jeg tror ihvertfald nok at det er det der er galt...

Problemet er at jeg har købt et nyt bundkort, og en ny processor, og efter at have samlet skidtet vil det ikke virke. Computeren kører "tomgang", uden at skrive noget til skærmen (eller give andet output, for den sags skyld). Jeg har checket grafikkortet hvilket fungerer fint på en anden maskine.

Opsætningen er således:

- Intel Pentium 4 2,53 GHz
- Aopen AX4BS Bundkort
- Palit GeForce 4 MX 440 64 DDR
- 256Mb 133 Noname SDRAM

Any *quack* ideas?
Gravatar #2 - Cyrack
1. maj 2003 06:14
Har du tjekket om din strømforsyning er stor nok til at trække alle dine enheder?
Gravatar #3 - izmkr
1. maj 2003 07:09
Nææh, men eftersom jeg ikke har andet en 2 harddiske og et cd-drev i regnede jeg ikke med at det var noget problem... Ingen af dem er SCSI, så det er det vel egentlig heller ikke?

//Update
Jeg har prøvet at pille nogle dele fra, og det synes ikke at gøre nogen forskel
Gravatar #4 - Inum
1. maj 2003 09:40
Er dine ram monteret korekt? Hvis det ikke sidder som det skal kommer der ikke noget frem på skærmen.
Gravatar #5 - Cyrack
1. maj 2003 12:56
Det betyder en del... eftersom en P4 suger en del mere strøm end ældre processorer.... det er derfor der er specielle strømforsyninger forbedret til P4...
Gravatar #6 - brislingf
1. maj 2003 13:49
#5 Cyrack

Ikke helt korrekt.. jeg har en P4 til at køre i en af mine gamle ATX kabinetter på et ECS motherboard..
Med hensyn til de føromtalte motherboard kan det være at du har ret cyrack... det er svært at sige...

#izmkr
Starter dine harddiske og andet udstyr rigtigt op.. Prøv lige at pille graffikkortet og de andre dele ud igen og sæt dem i..... Det kan også løse problemet.
Ellers prøv at skifte rammene...
Gravatar #7 - hundeboll
1. maj 2003 16:14
Når den ikke engang kommer med en hyletone af en slags, kan det tyde på det er processoren det er galt med. Hvis du kan, så prøv processoren i en anden computer...
Gravatar #8 - Wolly
3. maj 2003 12:36
Med risiko for at blive flamet i de næste 30 post, vil jeg gerne lige beskrive et problem med en P4 jeg havde. Jeg havde samlet skittet og intet skete (lige som med dig) Jeg kunne ikke forstå det, jeg havde jo samlet over 100 computere før, og synes at det virke underligt at der intet skete! Efter ca 5 timer opdagede jeg at der var 3 strømstik på bundkortet. Lånte en PSU med de nødvendige stik på, og vupti det hele virkede perfekt...
Efter jeg havde raset ud gik jeg ud og købte en ny PSU :-)
Måske det er samme problem du har?!?
Gravatar #9 - izmkr
3. maj 2003 19:14
Rammene er testede, og jeg har købt en ny strømforsyning i forbindelse med processorskiftet, så det er ikke det der er problemet... Anyway, jeg har også snakket med itbutikken.dk, og de mener at det er bundkortet det er galt med (defekt). Nogen andre forslag, inden jeg bruger penge på at sende en pakke?
Gravatar #10 - cas2
4. maj 2003 11:18
Et par ting. Hvis det er en 400 MHz fsb cpu kan den ikke være på 2.53 GHz. Kun på 2.50 GHz pga. multiplier. Er du sikker på bundkortet understøtter 2.5 GHz med den nuværende bios? Bundkortet går kun til 400 MHz fsb, findes 2.5 GHz/400 MHz overhovedet? Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at sende boardet tilbage, og få et med ddr ram og 533 MHz fsb understøttelse istedet for. SD-RAM ved 100 MHz er simpelthen ikke nok til at føde en 2.5 GHz P4.
Gravatar #11 - izmkr
4. maj 2003 15:50
Ja, det kunne egentlig godt se ud som om det var det der var problemet... Nu du nævner det... Men ville det resultere i den ovennævnte fejl?
Gravatar #12 - cas2
4. maj 2003 22:28
Jeg beskæftiger mig praktisk taget kun med AMD systemer. Her ville man POST'e ved 1.9 GHz istedet. Jeg aner ikke om P4'eren har noget indbygget logik, der kan probes for en FSB, og motherboardet så sætter den højere end det kan gå. P4 hoveder??????

Hvis du har muligheden, så prøv at test cpu'en i et 533 MHz fsb board for at se om den virker.
Gravatar #13 - amokk
13. maj 2003 21:02
#12 hvad mener du med din signatur?
at du hellere vil undvære 10 MHz på FSB i stedet for at sætte din CL 1 trin op?
Gravatar #14 - Chameleon
5. aug. 2003 09:32
ved godt jeg poster til et gammelt indlæg, men udmilbart lyder det som den fejl jeg havde da jeg fik et lign. system... og det var CPU'en som var fucked... det startede som peroidiske fejl, men senere hen ku jeg ik engang få billede på skærmen... var ved at gå amok, da jeg sendte MB og CPU til test, fik jeg den tilbage med en fin lille sedel om at den ikke fejlede noget. Men efter gentagende gange kom der ikke liv i den så fik jeg byttet cpu og woopti...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login