mboost-dp1
Pris for en AMD FX-60?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej,
Jeg ville høre hvad skal en brugt AMD FX-60 koste? Den er uden køler men fungere self. perfekt.
Hvis i har en idé om hvad der er rimeligt må i godt sige til.
Tak
Jeg ville høre hvad skal en brugt AMD FX-60 koste? Den er uden køler men fungere self. perfekt.
Hvis i har en idé om hvad der er rimeligt må i godt sige til.
Tak
Ifølge thgs cpu chart så er den i spil cirka ligesom en e6600. Prisen for sådan en er omkring 1400 kr. Nedsæt prisen hvad du mener er rimeligt pga. alder, eventuelt overclock og at den bruger dobbelt så meget strøm som e6600.
Nu skal jeg købe sådan en og ikke sælge den. Ydermere synes jeg det er en ret så dårlig måde at sammenligne på da den jo slet ikke er det samme som en e6600, den passer jo ikke i min 939-sokkel.
Hvis der er nogen der ved hvad den kostede fra ny lige inden den gik ud af produktion må i meget gerne sige til.
Hvis der er nogen der ved hvad den kostede fra ny lige inden den gik ud af produktion må i meget gerne sige til.
#3:
Fundet på Google:
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=4936
Prøver lige at lede videre, og se om jeg kan finde det du helt præcist vil have - pris lige før den gik ud af produktion.. Men ellers kan du måske bruge det her? :P
Fundet på Google:
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=4936
Prisen er fastsat til 1.031 USD og således den samme som FX-57 og 228 USD over X2 4800+. Den danske pris lander derfor rimelig sikkert på den forkerte side af 8.000 DKR, hvilket ikke kan kaldes specielt tiltalende – uanset hvor stor en pung man så har.
Prøver lige at lede videre, og se om jeg kan finde det du helt præcist vil have - pris lige før den gik ud af produktion.. Men ellers kan du måske bruge det her? :P
Uha...ja billig er den ikke. Jeg snakkede med shg og den sidste pris de havde var omkring 6000, men det var vist med køler.
Så jeg kan vel regne med omkring de 3500 pisk for en brugt?
Så jeg kan vel regne med omkring de 3500 pisk for en brugt?
Jamen det er da utroligt...hvor svært kan det være. Jeg er ikke interesseret i hvad jeg ellers kan få.
Prøv nu bare at læse hvad jeg skriver for en gangs skyld.
Prøv nu bare at læse hvad jeg skriver for en gangs skyld.
#3 Jeg har ikke skrevet noget om sælge. Ydermere er pris pr. ydelse den eneste sammenligningsmetode som giver mening, så nej det er ikke forkert af mig at angive prisen på en e6600 som vel er 10-15% hurtigere, samt det at den kan clockes mere. Hvis du vil have en sammenligning med en amd cpu, så kan du købe en 6000+ der giver dig samme aproksimative performance, men så kun koster omkring 1100 kr.
Prøv selv og læse hvad vi skriver.
Ting kan pris sættes efter:
1) hvad de giver
2) sjældenhed
FX-60 er ikke nogen sjælden antikvitet endnu, så du kan ignorere #2.
Så er der #1 tilbage og det som vi forsøger at forklare dig er at du kan pris fast sætte den FX-60 efter hvad en tilsvarende processor koster idag minus et fradrag fordi den er brugt.
Og udfra der der skrives i andet indlæg må det betyde en 600-1000 kroner.
3500 er en pris som jeg vil kalde bedrageri.
Prøv selv og læse hvad vi skriver.
Ting kan pris sættes efter:
1) hvad de giver
2) sjældenhed
FX-60 er ikke nogen sjælden antikvitet endnu, så du kan ignorere #2.
Så er der #1 tilbage og det som vi forsøger at forklare dig er at du kan pris fast sætte den FX-60 efter hvad en tilsvarende processor koster idag minus et fradrag fordi den er brugt.
Og udfra der der skrives i andet indlæg må det betyde en 600-1000 kroner.
3500 er en pris som jeg vil kalde bedrageri.
Nu kan ting jo prissættes ud fra mere end det du lige netop nævner der - f.eks. ud fra hvad den har kostet fra ny eller hvad en tilsvarende brugt koster, som sjovt nok er det jeg er ude efter og ikke hvad en e6600 koster. Det kan jeg jo sagtens selv slå op på f.eks. edbpriser.
Se grunden til at jeg spørger er jo netop at man ikke kan se hvad en FX-60 koster fra ny inden på f.eks. edbpriser. Jeg tænkte måske nogen vidste hvad en brugt kostede, men jeg tog åbenbart fejl.
Man kunne jo bare havde ladet være med at svare på mit indlæg hvis man ikke viste hvad en brugt FX-60 koster, men det kan åbenbart være svært.
Nu kan ting jo prissættes ud fra mere end det du lige netop nævner der - f.eks. ud fra hvad den har kostet fra ny eller hvad en tilsvarende brugt koster, som sjovt nok er det jeg er ude efter og ikke hvad en e6600 koster. Det kan jeg jo sagtens selv slå op på f.eks. edbpriser.
Se grunden til at jeg spørger er jo netop at man ikke kan se hvad en FX-60 koster fra ny inden på f.eks. edbpriser. Jeg tænkte måske nogen vidste hvad en brugt kostede, men jeg tog åbenbart fejl.
Man kunne jo bare havde ladet være med at svare på mit indlæg hvis man ikke viste hvad en brugt FX-60 koster, men det kan åbenbart være svært.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.