mboost-dp1

PC på afbetaling?

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
11. nov. 2007 22:56
Mojn

Min kammerat vil have en ny pc, så han kan spille Crysis, COD4, Gears of War osv., men han er en fattig mand på SU, så han vil købe den på afbetaling.

Nogen der kender nogle steder? Udover L'Easy, da de er ganske dyre :D
Gravatar #2 - gentox
11. nov. 2007 23:30
Hvad med et bank lån?
Det er mange gange den billigste form for lån, selv såkaldte rentefri 12 måneders lån, har nogle ret store gebyrer.

Men det er da godt du ved at Leasy nok ikke er det rette valg :P
Med mindre man holder af at betale deres opskruede kontant pris dobbelt op.

Ellers kan man få kontant lån i mange webshops, men renterne løber let op i 23%~29% om året.

Så hvis han ikke kan vente på at få skrabet pengene sammen, så er banken nok det bedste valg.
Gravatar #3 - XorpiZ
11. nov. 2007 23:47

Han har vist lige skrevet til banken, men han var vist ret hooked på at finde et sted, hvor man kunne betale 3-400 kr om måneden i afdrag :)
Gravatar #4 - myplacedk
12. nov. 2007 06:05
Skulle det være et problem i banken?

Jeg ved ikke hvad den typiske rente ligger på i dag for et forbrugslån, men lad os fx. sige 7%. Hvis han låner 10.000 kr. inkl. gebyrer og betaler 350 kr/md er han færdig på 2 år og 7 måneder. (Og har betalt ca. 1.000 kr. i renter.)

Hvis det er fordi løbetiden skal ned på to år, må han give 450 kr/md med den rente og pris.
Gravatar #5 - Norrah
12. nov. 2007 06:31
Få ham til at tage et S.U lån, det er den billigste rente han overhovedet kan få
Gravatar #6 - simonduun
12. nov. 2007 08:16
Hmm... At købe noget på afbetaling via producentens hjemmeside er oftes en dårlig idé, da det oftest er meget dyre. Som andre siger her, tag heller et lån af banken eller et SU lån.
Gravatar #7 - XorpiZ
12. nov. 2007 14:28
#4,6

Det siger jeg til ham - jeg takker for svarene :)
Gravatar #8 - arne_v
13. nov. 2007 03:05
Som gammel gnaven sur mand vil mit råd være:
- lad være med at tage et lån
- find noget aften eller weekend arbejde
- køb PC når der er tjent penge til det
Gravatar #9 - XorpiZ
13. nov. 2007 03:35

Haha, jeg kunne ikke være mere enig - har skam forsøgt.
Gravatar #10 - zin
13. nov. 2007 06:32
Problemet ved at tage lån eller at få et arbejde er meget nemt; Lige pludselig synes man at man har nærmest uendeligt mange penge - og at man så skal leve tosset. Efter sagt er gjort, mangler man igen penge og må finde arbejde / tage et lån (igen).. Det er en ond cirkel, jeg kender dog kun få der har fået deres liv ødelagt ved denne - men det sker. :-(
Gravatar #11 - Norrah
13. nov. 2007 07:42
Køb den nu bare din wuss. :)
Gravatar #12 - arne_v
13. nov. 2007 14:34

Det er bedre at vænne sig til at arbejde end til at låne ...
Gravatar #13 - buch
13. nov. 2007 15:44
Jeg tager store lån dagligt, og nye lån for at afbetale de gamle lån.

For når jeg dør, ja så er det ikke mig der hænger på den :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login