mboost-dp1

PC kan ikke starte........

Gå til bund
Gravatar #1 - janush
20. feb. 2008 20:36
Hej Alle

Har en PC (stationær) som bare ikke vil starte. Når jeg trykker på power-knappen, starter blæseren og så er det så det. Der kommer nogle svage lyde, som jeg vil beskrive som "tænke"-lyde fra proccesseren, men meget korte (½ sek. længde og interval på 2 sek.). Indikatoren for om "computeren tænker" blinker i takt med lydene. Men der sker INTET. Efter 20-30 min. starter pc'en nogen gange op og virker så upåklageligt, men det er jo noget lang tids venten.
Min computer er en PackardBell 3,06gHz Pentium 4 processor, med 1gb RAM. Den er ca. 1½ år gammel.
Har prøvet at pille batteriet ud fra bundkorten men har intet hjulpet.

Nogen der har nogen forslag til hvad der er galt og hvad der kan gøres?????

På forhånd tak for hjælpen.
Gravatar #2 - kimx
20. feb. 2008 20:42
De lyde du hører er højst sandsynligvis fejlkoder fra bundkortet.

Prøv at fjerne diverse udvidelses kort samt ram en ting ad gangen og se om det gør nogen forskel.
Gravatar #3 - 3214N
20. feb. 2008 20:48
Har du foretaget dig noget med computeren inden denne fejl startede?

/3214n.
Gravatar #4 - janush
21. feb. 2008 05:40
Nej. Ingenting.

Fejlkoder fra bundkortet?? Det er ikke bip lyde. Det er sådan en lyd som pc'en siger når den arbejder - bare ultra korte og med intervaller som beskrevet.
Gravatar #5 - 3214N
21. feb. 2008 10:01
De lyde du snakker om, må være fra harddisken, og ikke CPU'en.
Så det lyder for mig som en fejl i dit OS.

Hvis du kører med windows (?), har du prøvet at starte den op i fejl-sikker tilstand? (tap på F8 under boot).

Det kan fx. være en opdatering der er gået galt...

/3214n.
Gravatar #6 - NioBe
21. feb. 2008 11:21
Hvordan kan det være hans OS hvis hans computer ikke engang kan starte op?!

Jeg vil sige at det godt kunne lyde lidt som bundkortet også... men er ikke sikker, synes hvertfald at du skal gøre om #2 gør, for at se om det ville hjælpe?!
Gravatar #7 - Xill
21. feb. 2008 11:33
kunne også lyde som en harddisk der er ved at stå af ..

efter som den starter med at læse fra harddisken , så er den kommet forbi bios mm, hvis det var noget med dit OS burde der komme et logo som bare ville stå stille i meget lang tid.
Gravatar #8 - 3214N
21. feb. 2008 11:34
Efter 20-30 min. starter pc'en nogen gange op og virker så upåklageligt, men det er jo noget lang tids venten.

-Derfor...

Og hvornår har du sidst hørt en CPU sige lyde?

/3214n.
Gravatar #9 - NioBe
21. feb. 2008 11:47
Har jeg hentydet til at en cpu siger lyde?!
Gravatar #10 - 3214N
21. feb. 2008 12:25
nix, man det har janush i 1#
som jeg vil beskrive som "tænke"-lyde fra proccesseren

Så det var bare hamselv jeg henviste til, sorry ;-)

/3214n.
Gravatar #11 - NioBe
21. feb. 2008 13:03
Ahh he he godt nok... Synes også nok det lød lidt underligt, har godt nok aldrig i mit liv hørt en CPU sige lyde... så skal den da være rigtig gal..!

/irrelevent... ja ja ved det..!
Gravatar #12 - izym
22. feb. 2008 16:53
Havde et lignende problem med min gamle pc, blev løst ved at slukke den helt (dvs ingen strøm) i 10 min, og voila, underligt nok virkede det så.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login