mboost-dp1
Passiv CPU-køler
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey holmen
den er for stor og den ville vælte hvis man rykker rundt med pc`en....
så nej he he det ville jeg ikke....
den er for stor og den ville vælte hvis man rykker rundt med pc`en....
så nej he he det ville jeg ikke....
den er for stor og den ville vælte hvis man rykker rundt med pc`en....Seriøst, se lige hvad du skriver. Det er jo ikke sådan at den kun er klistret fast med kølepastaen. Jeg kunne forestille mig er den ville blive skruet fast.
#3 Det er også mit airflow jeg er lidt betænkelig ved...
En psu med en Ø 140 fan der suger luft ud, og så en fan i fronten af kabinettet der suger kold luft ind. Jeg mener selv at det ville gå, men ville lige høre om nogen havde erfaring med denne, eller andre passive cpu-kølere...
Den køler der kom bundled med cpu'en, den ligger på 46-53 grader alt efter hvad jeg laver, men varmen er ikke det der nager mig mest, det er støjen. Den kører på et sted mellem 2500-3500 omdrejninger konstant.
Min bror har samme cpu, der havde bundled køler der lå på samme temperatur og omdrejningstal. Jeg satten en anden køler på, kan ikke huske mærket, men den kører med 1300 omdrejninger og holder cpu'en på 38-43 grader, og den siger næsten intet. Jeg skulle ind og finde noget tilsvarende, da jeg faldt over den passive...
Min bror har samme cpu, der havde bundled køler der lå på samme temperatur og omdrejningstal. Jeg satten en anden køler på, kan ikke huske mærket, men den kører med 1300 omdrejninger og holder cpu'en på 38-43 grader, og den siger næsten intet. Jeg skulle ind og finde noget tilsvarende, da jeg faldt over den passive...
Jeg mener ikke at den kun er sat sammen med kølerplaster men mig og mine kollegaer har prøvet med så store køler og vi har haft kunder der siger køleren er faldet af grundet af at den er for tung....
men jeg må jo nok hellere overlade det til jer professere ik...
jeg prøver bare med et godt råd men i vil jo ikke tage i mod det....
så bare køb den og bliv skuffet...
Glædlig jul de herre..
Glædlig jul de herre..
Jeg mener også at ha' hørt at pga. den vægt den har (700 gr.) at man skal passe lidt på med at flytte for meget rundt med sin maskine (eks. tage den med til LAN) da transporten kan få køleren til at falde af.
Også er den jo ret stor, men hvis du har pladsen til den så go ahead.
Review
Også er den jo ret stor, men hvis du har pladsen til den så go ahead.
Review
må sku indrømme at jeg ville da også være ret bekymret, hvis jeg skulle have en ~700g tung køler hængende i mit kabinet kun sat fast med skruer og man så lige fik den rykket lidt når man transporteret den...
#2 nej hvor fint, vi er mange der har savnet dig :)
#1 nu skriver du ikke hvilket mobo eller sokkel du har, men jeg har selv sådan en her
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=109...
som vejer en del mere end den passive du linker til... og den her køler super godt, og siger ikke rigtig noget... til min zalman fulgte der en metalplade med, som man monterer under motherboardet og derefter skruer køleren fast i, igennem de 4 huller i boardet.
Hvis du vælger den passive køler, så skal du som de andre siger, sørge for godt airflow (gælder også med en aktiv CPU køler), PSUens blæser er ikke altid nok, smid hellere et par low noise blæsere for meget i dit kabinet, hvor der nu er blæserhuller, og giv dem så 5 volt i stedet for 12, de giver stadig luft men siger så intet. - husk bare at den skal suge ind forneden foran, og ud bagerst i toppen
temperaturen kan du jo overvåge, hvis den er i samme område som før, og computeren er mere stille er det jo fint
#9 jeg har flyttet min computer en del med min 900 grams zalman, uden problemer... jeg tror måske dig og dine kolleger har monteret køleren lidt forkert eller noget?
#1 nu skriver du ikke hvilket mobo eller sokkel du har, men jeg har selv sådan en her
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=109...
som vejer en del mere end den passive du linker til... og den her køler super godt, og siger ikke rigtig noget... til min zalman fulgte der en metalplade med, som man monterer under motherboardet og derefter skruer køleren fast i, igennem de 4 huller i boardet.
Hvis du vælger den passive køler, så skal du som de andre siger, sørge for godt airflow (gælder også med en aktiv CPU køler), PSUens blæser er ikke altid nok, smid hellere et par low noise blæsere for meget i dit kabinet, hvor der nu er blæserhuller, og giv dem så 5 volt i stedet for 12, de giver stadig luft men siger så intet. - husk bare at den skal suge ind forneden foran, og ud bagerst i toppen
temperaturen kan du jo overvåge, hvis den er i samme område som før, og computeren er mere stille er det jo fint
#9 jeg har flyttet min computer en del med min 900 grams zalman, uden problemer... jeg tror måske dig og dine kolleger har monteret køleren lidt forkert eller noget?
Præcis som amokk siger mht. monteringen. en metalplade under mobo'et, 4 bolte op igennem nogle huller på med køleren og derefter skiver og møtrikker. Sådan monterede jeg den køler jeg smed i min brors maskine. Den falder sgu ikke af.
Igen. Seriøst, tag lige og se hvad du skriver. Tag nu f.eks. ordet "professere". Når du nu buger ordet, ironisk, til at nedgøre andre og gøre dig selv klogere end dem, kunne du så i det mindste ikke tage og slå ordet "professor" op, og se hvordan det staves i flertal?
Jeg tilslutter mig amokk, og spørger om du ikke tror at du/i har monteret den forkert?
Jeg mener ikke at den kun er sat sammen med kølerplaster men mig og mine kollegaer har prøvet med så store køler og vi har haft kunder der siger køleren er faldet af grundet af at den er for tung....
Glædlig jul de herre..
Igen. Seriøst, tag lige og se hvad du skriver. Tag nu f.eks. ordet "professere". Når du nu buger ordet, ironisk, til at nedgøre andre og gøre dig selv klogere end dem, kunne du så i det mindste ikke tage og slå ordet "professor" op, og se hvordan det staves i flertal?
Jeg tilslutter mig amokk, og spørger om du ikke tror at du/i har monteret den forkert?
#14 amokk
Ja kan godt selv læse... !
Men når du åbner kabinettet og glor ned, hvor meget fylder den så?? er der plads til at få hånden ned f.eks.?
Ja kan godt selv læse... !
Men når du åbner kabinettet og glor ned, hvor meget fylder den så?? er der plads til at få hånden ned f.eks.?
#18 bare rolig, it-supporter har i en anden tråd forklaret os at han ikke er uddannet it-supporter, men blot "it-samler"
#16 her er mit mobo http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg
#16 her er mit mobo http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg
Men glem ikke hans viden som supporter, og hans lange erfaring med computere.
Jeg stiller ofte spørgsmål direkte til ham via post systemet på newz.dk da jeg ved at jeg får et meget bedre svar fra ham, end jeg kunne få fra nogen af den andre.
Jeg synes faktisk han skal være en del af redaktionen.
Men glem ikke hans viden som supporter, og hans lange erfaring med computere.
Jeg stiller ofte spørgsmål direkte til ham via post systemet på newz.dk da jeg ved at jeg får et meget bedre svar fra ham, end jeg kunne få fra nogen af den andre.
Jeg synes faktisk han skal være en del af redaktionen.
#19 / amokk
Tak for billedet :) men kan se at jeg ikke har plads i mit kabinet...
men har lige et side spørgsmål:
på billedet har du sat dine ram ved siden af hinanden.
Når jeg gør det, siger mit mobo, at jeg skal sætte dem i dual channel for at få større udnyttelse. Så nu sider din sådan her : A-B-A-B istedet for A-A-B-B. Har dog så fået at vide af andre at den rigtige dual channel er A-A-B-B. Har set i manualen på mit motherboard og står ikke andet end at den understøtter dual channel... (spørgsmålet er, hvilken opsætning er rigtig?)
Tak for billedet :) men kan se at jeg ikke har plads i mit kabinet...
men har lige et side spørgsmål:
på billedet har du sat dine ram ved siden af hinanden.
Når jeg gør det, siger mit mobo, at jeg skal sætte dem i dual channel for at få større udnyttelse. Så nu sider din sådan her : A-B-A-B istedet for A-A-B-B. Har dog så fået at vide af andre at den rigtige dual channel er A-A-B-B. Har set i manualen på mit motherboard og står ikke andet end at den understøtter dual channel... (spørgsmålet er, hvilken opsætning er rigtig?)
Det er da også fint at i nedgøre mig (buch og holmen)
men jeg siger bare hvad jeg selv har oplevet og det er ikke noget kønt syn....
skruerne fra køleren var helt flået op og det havde ødelagt motherboardet....
jeg siger ikke at den ikke er god til at køle for det er den granteret men jeg siger bare hvis du skal flytte rundt på den til lan og andet så er den ikke særlig handi!!
jeg siger det bare og så kan i gøre grin med mig helt op til skyerne...det rager mig en skid...
men god tur med he he.......not
men jeg siger bare hvad jeg selv har oplevet og det er ikke noget kønt syn....
skruerne fra køleren var helt flået op og det havde ødelagt motherboardet....
jeg siger ikke at den ikke er god til at køle for det er den granteret men jeg siger bare hvis du skal flytte rundt på den til lan og andet så er den ikke særlig handi!!
jeg siger det bare og så kan i gøre grin med mig helt op til skyerne...det rager mig en skid...
men god tur med he he.......not
it-supporter:
Måske fordi beskyttelsespladen ikke var monteret? Har væltet min computer med køleren monteret, og der skete intet (ud over et aller helvedes til brag og mig der bandede og svovlede). Men selvfølgelig, det kræver at man er mere end computer-samler.... :-p
Måske fordi beskyttelsespladen ikke var monteret? Har væltet min computer med køleren monteret, og der skete intet (ud over et aller helvedes til brag og mig der bandede og svovlede). Men selvfølgelig, det kræver at man er mere end computer-samler.... :-p
#26 fair nok, så har den omtalte køler måske en skrøbelig konstruktion, min Zalman på knap et kg. er nu klippestabil og solid, der er også gummiskiver under skruerne for ikke at beskadige hullerne i motherboardet
#24 Kig på RAM slots, de 2 moduler sidder i forskelligt farvede slots. Du behøver ikke belære mig om hvordan jeg sætter hardwaren i min PC. Hvad der står eller ikke står i din manual er mig ligegyldigt, så længe du ikke har samme board som mig :) og ja, den skriver dual channel under opstart... Regnede du seriøst med at jeg ikke havde sat den til at køre dual channel?
Edit: posted 1337 :)
#24 Kig på RAM slots, de 2 moduler sidder i forskelligt farvede slots. Du behøver ikke belære mig om hvordan jeg sætter hardwaren i min PC. Hvad der står eller ikke står i din manual er mig ligegyldigt, så længe du ikke har samme board som mig :) og ja, den skriver dual channel under opstart... Regnede du seriøst med at jeg ikke havde sat den til at køre dual channel?
Edit: posted 1337 :)
Cyrack
jeg siger heller ikke at det er alle kølere der falder af men da vi monterede en stor køler på arbejde var vi 3 mennesker der skulle se om den vil falde af og vi troede at det vil holde men det gjorde det ikke...
1 dag efter ringede der flere kunder som brokkede sig over at køleren liggede og bomlede inde i kabbinettet...
og det var efter postdanmark leveret den...he he
jeg siger heller ikke at det er alle kølere der falder af men da vi monterede en stor køler på arbejde var vi 3 mennesker der skulle se om den vil falde af og vi troede at det vil holde men det gjorde det ikke...
1 dag efter ringede der flere kunder som brokkede sig over at køleren liggede og bomlede inde i kabbinettet...
og det var efter postdanmark leveret den...he he
Nåja, jeg kører med intels stock-køler.... og en helvedes masse støv indeni mit kabinet.
#24 Det er op til hver enkelt, hvordan de sætter deres dual channels op på motherboardet. Nogle er ABAB, andre er AABB.
Mit gamle Sun Ultra-10 board kører eksempelvis AABB med noget ram, der iflg Amokk ikke eksisterer (168Pins EDO-ram).
Mit P4 Asus board kører ABAB med noget ram, jeg er sikker på, Amokk anerkender (PC-3200 DDR ram).
#24 Det er op til hver enkelt, hvordan de sætter deres dual channels op på motherboardet. Nogle er ABAB, andre er AABB.
Mit gamle Sun Ultra-10 board kører eksempelvis AABB med noget ram, der iflg Amokk ikke eksisterer (168Pins EDO-ram).
Mit P4 Asus board kører ABAB med noget ram, jeg er sikker på, Amokk anerkender (PC-3200 DDR ram).
Øhhh det var et spørgsmål fordi at jeg er i tvivl!?
Og det var endda specifikt pointed på dig, da jeg ved at du har en hvis viden inden for emnet... eller sådan ligner det da på de post jeg har set af dig... Men da godt at vi har kontante mennesker som themuss til at besvarer ærligt og sobert...
Øhhh det var et spørgsmål fordi at jeg er i tvivl!?
Og det var endda specifikt pointed på dig, da jeg ved at du har en hvis viden inden for emnet... eller sådan ligner det da på de post jeg har set af dig... Men da godt at vi har kontante mennesker som themuss til at besvarer ærligt og sobert...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.