mboost-dp1

PAS PÅ COMPUMAIL


Gå til bund
Gravatar #1 - djfarmor
15. nov. 2006 12:57
Det hele starter med at jeg bestiller et MSI 975Platinum bunkort hos Compumail.dk, fordi jeg tidligere havde en strømafbrydelse hvor det gl. MSI bundkort svigtede. Der er ingen problemer med levering, jeg modtager det hurtigt. JEg har alle de andre dele liggende så jeg kan komme i gang med at skrue min pcer sammen igen. Jeg får det samlet , og jeg har tjekket alle ting sidder som det, det skal siges at jeg har arbejdet med IT siden jeg var lille, to IT-supporter uddannelsen, og har arbejdet i forskellige It-konsulent forretninger, og er nu IT-Koordinator for et stort firma. Så jeg mener selv at jeg er proffessionel nok til at samle en PCer.

Jeg tænder pcen og det eneste der sker er at blæseren drejer et par omgange og slukker igen. Jeg tester nu alt igennem med ny CPU, Ram, PSU, HD, grifikort. JEg må så konstater at Bundkortet er modtaget def. Jeg kan ikke se nogle bukket eller knækket ben på sokklen. Jeg laver en RMA sag hos compumail og de godkender det til ombytning. Jeg fortæller hvad jeg har testet og prøvet, og de godkender stadig en ombytning. Jeg modtager et nyt bundkort MSI, og jeg sætter det i og den laver samme nummer. JEg bestiller så et helt nyt Gigabyte bundkort fra compumail fordi jeg tænkte, hvad nu hvis jeg havde lavet en fejl. Jeg modtager det sætter det i og den laver samme nummer fejl,nu bestiller jeg et helt ny PSU igen og et nyt kabinet, hvis det andet pludselig skulle fejle noget, men det hjalp ikke. Hmm. Jeg opretter en rma sag på begge bundkort og sender dem ind. Kim fra compumail fortæller at de kan vare lidt tid, så vi aftalte at han sender mig et nyt Gigabyte bundkort og han må forbeholde sig ret til at fakturere mig for det hvis de ikke kan for det andet bundkort byttet af deres leverandør. Det siger jeg OK til for jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne byttes og det er def fra modtagelse, Jeg ringer pr. telefon og spørger om de ikke kan teste det inden de sender det, men det gjorde de ikke sådan noget. Jeg modtager det aftalte bundkort bliver jeg meget glad for det virker og jeg får min PCer op at køre unden problemer. Jeg giver dem besked om at det virker. Men kort tid efter for jeg en besked fra dem at de kan se på det ene bundkort jeg sendte tilbage er der et bukket ben i CPU sokklen, og de muligvis ikke kan få det byttet hos deres leverandør.Jeg ringer og siger det forstår jeg ikke, det må ha været sket under transporten eller det må ha sket under deres test og Kim siger det kan han ikke vurdere eller det kan han ikke sige hvordan det kunne sket. Jeg har ikke send nogle af bundkortene tilbage med cpu beskyttelses plade, for hvis pakken bliver smaderet skal postdanmark vel dække det. Og der skal allige meget til hvis et eller andet skulle ramme et ben og bøje det i sokkelen. Det er er også sjov at det skulle være et ben der er bøjet ud at flere hunderede. Nå men Kim skriver nu at han vil sende det skade bundkort tilbage med en regning på det nye. Og så går der lidt tid hvorefter han skirver at en kollega siger at han ikke må sende det tilbage før jeg har betalt det nye bunkort som virker og det skal sket via mastercard som jeg hele tiden har betalt med. Jeg diskuter med dem da jeg gerne vil have en regning istede for at bruge mit mastercard, og det vil jeg fordi jeg skal bruge regning til postdanmark, hvis de kan dække den skadet cpu sokkel. Men det kan ikke lade sig gøre. Nogle dage efter hvor jeg ikke har reageret sender de mig en mail hvor der står at de sender mig en faktura på som skal betales inden 8 dage, jeg skirver tilbage at jeg gerne vil betale det nye bunkort alligevel med mastercard så det er ude af verden. Han spørg om han skal distruere det def bundkort eller om jeg vil have det igen, jeg siger jeg gerne vil have det igen. Jeg modtager så nu et det andet MSI bundkort som de godt kunne byttes. Men da jeg åbner kasser ser jeg at det er brugt og der mangler ting i kassen, jeg tester det og det virker ikke. Jeg laver en rma sag og har intet hørt på det. Jeg spørg om ikke han kan se hvorfor de kan bytte alle de andre bundkort men ikke det med et bøjet ben på. Men han skriver at de ikke registrer sådanne oplysninger. jeg spørg også om jeg må få at vide hvem der leverandør er, men det må han ikke oplyse. For lige at opsumere:

Jeg Køber et MSI bk. def. - sender det tilbage
Modtager et nyt MSI, def.
Jeg køber et nyt GigaByte def - sender både MSI og Gigabyte bk tilbage,
Jeg Modtager/køber et Nyt Gigabte virker OK - betaler det og modtager det gl. Gigabyte og det Ombyttet MSi brugt og def tilbage.

det betyder jeg har betalt for 3 bundkort men kun fået et der virker. Der udover har jeg en hel computer liggende i dele jeg har købt ved siden af til yderligere test. Nogle af de dele er også købt hos Compumail.

Jeg vil nu gerne bruge min returret, men de for tæller mig at den er udløbet. det første bundkort er godt nok udløbet men der de andre ikke. Jeg mener man har 14 dage og hvis det man har noget til rep eller ombytning må tiden godt strækkes.

De lukker sagen ved at skrive at vi ikke kommer videre og der ikke er flere kommentar til sagen. Rigtig dårlig service.

Jeg har prøvet at åbne google.dk og søge compumail, til min forbavselse dukker der mange beskrivelser og bedømmelser op om dem der ikke helt fine i kanten.

http://hol.dk/traad.asp?fID=0&tID=362654 (har jeg selv skrevet)
http://www.tweak.dk/forhandler.php?page=info&f...
http://newz.dk/forum/item/24935/
http://www.hol.dk/traad.asp?tid=311294&fid=10
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3...
http://www.butiklisten.dk/Profil/1466
http://newz.dk/forum/item/52261/
http://www.forhandlerinfo.dk/shop/compumail.html
http://www.gatago.com/dk/forbruger/11160402.html
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=319507&...
http://www.gatago.com/dk/videnskab/jura/26693827.h...
http://www.gatago.com/dk/videnskab/jura/10010349.h...

Søgning på Jubii.dk compumail
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t...
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=109048&...
http://www.hardware-test.dk/forum.asp?mode=traade&...
http://www.edb-tidende.dk/hard/forum.php?type=Hard...
http://www.dunken.dk/

Og der er sikker mange flere, der ligger med dårlige erfaringer med Compumail
Jeg tror de tjerner gode penge på RMA sager. Og jeg ved ikke hvor de for deres dele fra men de har i hverfald et stor parti der er fejl på.
Alle varene jeg har købt har været på lager.
Gravatar #2 - Acro
15. nov. 2006 12:58
Det hele starter med, at du laver alt, alt for få afsnit..
Gravatar #3 - djfarmor
15. nov. 2006 13:29
Det er bare helt i orden #2 Acro,
Gravatar #4 - tgr
15. nov. 2006 13:29
Det hele starter............... ARGGGH MY EYES ARE BURNING!!!!

Afsnit tak!
Gravatar #5 - djfarmor
15. nov. 2006 13:38
JA, je gkan godt se det ikke står ordentligt, men hovedsagen er ikke afsnittene selvom det gør det nemmere for andre at læse det.
Gravatar #6 - Cloud02
15. nov. 2006 15:49
det var dog utroligt som de kan have bøjede bundkort.
http://hardwareonline.dk/traad.asp?tid=360490&...
fundet via google:
http://www.google.com/search?hl=en&q=forbruger...

Mit forslag vil være at gå til forbrugerstyrelsen med din sag. prøv at få det dokumenteret at de ikke vil tage imod dine andre bundkort som ikke er over 14 dage gamle. (14 dages returret gælder kun hvis det er købt over nettet, hvis den er købt i en fysisk butik gælder det kun hvis butikken tilbyder det)
Det vil koste dig 200-250kr hvis du ikke har en sag, og værdien af dit køb skal være over 800kr (tjek tallene efter)
Gravatar #7 - amokk
15. nov. 2006 17:48
nu har jeg aldrig monteret noget til socket 775 men har jeg ret i at den er skrøbelig, hvis der direkte stikker ben op af motherboardet og ind i CPUen?
Gravatar #8 - djfarmor
15. nov. 2006 17:58
nej du kan næsten ikke gøre det forkert, benene er bukket og virker affjedrene, og den kan kun komme i en vej, så med mindre du køre cpu tværs over bundkort fra side til side i cpu sokklen kan du ødelægge det. Man kan ikke kommet til at bukke noget op af når man presse cpuen fast med låsen.
Gravatar #9 - themuss
15. nov. 2006 18:05
Det koster 150,- at klage og beløbet skal være over 800,-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login