mboost-dp1

Parabol modtager (Hjælp!!!!)

Gå til bund
Gravatar #1 - malu05
15. jun. 2004 11:17
ok, nu ved jeg godt det ikke høre til hardware men jeg syntes det var de bedste sted at sætte den.

ok, Jeg har lige købt en Nokia Mediamaster 260s (Modtager) og en parabol med 1lmb

men nu er det sådan at vi har 3 fjernsyn i huset, og så ville jeg godt kunne se programmerne på alle! problemet er bare at jeg har fået af vide af instalatøren at det kan man ikke... eller jo man kan se (DET SAMME) programm på alle fjernsyn på samme tid men ikke forskellige

Er der nogle af jeg andre der har parabol og kan se forskellige programmer på alle flrensyn?
Og hvad gør man for at kunne det?

Hilsen Mads
Gravatar #2 - hmn
15. jun. 2004 11:57
Den eneste måde du kan få alle programmer ud på alle tv er ved at have flere parabol recievere og nogle flere lnb'er på din skål.

Jeg ved det findes dual lnb'er som har 2 udgange der kan sættes til 2 recievere, men om man kan få lnb'er med flere udgange ved jeg ikke lige.
Gravatar #3 - malu05
15. jun. 2004 12:05
Ok.... hvis man nu har en parabol med 1 lnb... skal man så købe en helt nye parabol eller kan man sætte en ekstra på eller en Dual lnb som du siger?
Gravatar #4 - DetVarSoerens
15. jun. 2004 12:43
Du skal have en speciel LNB, du skal have en Reseiver mere og du skal have et abbonnoment mere, hvis du skal kunne se det i et rum mere.
Og i 3 rum ja så en modtager og et abbonnement mere...
Så jeg vil give montøren ret, det kan man ikke!!!

Mvh.
Søren
Gravatar #5 - wizax
15. jun. 2004 13:06
Du kan koble flere recievere på dit ene LNB, der skal "bare" forstærker på.

Du kommer dog ikke udenom at skulle have 1 ekstra reciever pr rum. (med dertilhørende abonnement, med mindre du kan overbevise Viasat om at du skal have 3 kort).
Gravatar #6 - DetVarSoerens
15. jun. 2004 13:13
Du kan IKKE koble flere receivere på lnb, og så se et program der kører Horisontalt og et der kører vertikalt på samme tid, det kræver et specielt lnb, som hedder twin, trible, quotro, alt efter 2, 3 eller 4 receivere der skal tilsluttes...

Mvh.
Søren
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login