mboost-dp1

Overclocking af Grafikkort

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
5. jul. 2005 18:53
Jeg har et Leadtek 6600GT som kører på 500/900MHz i 3D.. Hvor langt op kan jeg overclocke det?
Gravatar #2 - Klok
8. jul. 2005 06:31
Jeg er ikke nogen haj til OC men jeg mener at det er forskelligt fra kort til kort.

Jeg tror de fleste starter nede fra også clocker de opad indtil din maskine bliver ustabil. Når du kender grænserne så ved du jo også hvor lagt du vil clocke kortet.

Husk at OC altid forkorter levetinde på dine sager (Men hvis du alligevle vil købet et nyt grafikkort om 1 år, er det jo ligemeget om dette kunne havde holdt i 10).
Gravatar #3 - tsuroerusu
15. jul. 2005 01:21
#1:
Prøv at læse forskellige artikler om overclocking af 6600GT, og da endnu bedre af præcis det kort du har, det skulle give dig et billede af hvor du skal være opmærksom på at systemet kan blive ustabilt, men som Klok siger, start nedefra og gå langsomt op i clock speed.

#2:
Overclocking forkorter da ikke ens grafikkorts liv hvis man bare køler det godt nok, right?
Gravatar #4 - Klok
15. jul. 2005 06:26
#3: Du har nok ret i at det ikke burde forkorte levetiden hvis det blot bliver kølet nok, men levetid på elektronik er jo en underlig fætter. De to samme grafikkort kan jo dø på helt forskellige tider selvom de har kørt i ens configurationer.

Hvis du spørger producenten er jeg sikker på de vil sige at det ikke kan anbefales at OC et grafikkort, og hvis du gør må du selv leve med problemerne der evt. opstår, men det kan man jo også sagtens hvis man er en rigtig nørd :o)
Gravatar #5 - amokk
21. jul. 2005 01:04
#1 læs testen af Geforce 6600GT på anandtech der overclocker de forskellige producenters kort, og leadtek er en af vinderne
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login