mboost-dp1

Optiske mus og FPS spil

Gå til bund
Gravatar #1 - xstyler
21. okt. 2005 17:47
Når man spiller FPS spil som for eksempel Medal Of Honor og Counter Strike, så har optiske mus det med at registrere noget af musens bevægelse, når man hurtigt løfter den for at flytte den til siden. Dette resulterer så i at man drejer lidt rundt om sig selv, hvorefter det er nemt for modstanderen at nakke en. Findes der ikke nogle optiske mus, der kun registrerer bevægelse, når musen rører ved bordet? Bruger lige nu to mus - en optisk når jeg arbejder, og en gammel kuglemus til gaming.
Gravatar #2 - drbravo
21. okt. 2005 18:22
what?! det er da kuglemusen der har problemer! der drejer kuglen når man løfter den. Optiske registrer ikke når den er i luften (hvis du da har en ordentlig) Prøv en logitech MX eller en microsoft Intellimouse
Gravatar #3 - xstyler
21. okt. 2005 18:51

Har en Logitech MX510. Kuglemus har netop ikke dette problem, da man kan mærke når kuglen ikke rører ved bordet. De optiske mus jeg har prøvet registrerer bevægelse, selvom musen er løftet 1 eller 2 millimeter fra bordet.

Har også læst om andre med samme problem her.
Gravatar #4 - drbravo
21. okt. 2005 19:05
Ja nemlig. For 4½ år siden var optiske mus ikke så gode. Det var dengang AMD processorer var noget lort. Men tiderne skifter.

Hvordan kan du løfte musen 1-2mm over bordet uden kuglen stadig rammer bordet og drejer rundt?
Gravatar #5 - xstyler
21. okt. 2005 19:14
Det kan godt være at optiske mus er blevet bedre - bare ikke gode nok, og problemet er i princippet det samme. Det jeg mener er at man med optiske mus ikke kan mærke, hvornår musen registrerer bevægelse, da jeg jo ikke lige ved om den er løftet 1, 2, 3 eller 4 millimeter - og slet ikke når man skal lave hurtige bevægelser. Med en kuglemus kan man jo tydeligt mærke hvornår kuglen ikke rører ved bordet.
Gravatar #6 - NFX
22. okt. 2005 09:54
[rant]
#1:
Så lad være med et spille counter-strike eller hvad det nu er, på en sensitivity der er lavere end 0.001 - nogle gange lyder det nærmest som et trommesæt, når folk løfter deres mus 5 gange for at dreje 90 grader.
[/rant]
Gravatar #7 - buch
22. okt. 2005 11:35
Jeg har altså heller aldrig fattet meningen med at ens mus skal straffes, 24 timer i træk til et lan? Kan du ikke bare dreje musen helt normalt, ligesom os andre dødelige?
Gravatar #8 - xstyler
22. okt. 2005 12:49
Min sensitivity er høj, så det er ikke særlig tit det sker, men alligevel irriterende. Kan sagtens dreje 90 grader, men nogle gange kommer musen jo for tæt ved tastaturet.

Nå, men jeg kan forstå, at der ikke findes optiske mus, der kun registrerer bevægelse, når de rører ved bordet...
Gravatar #9 - wazari
22. okt. 2005 14:29
Jeg har en 4 år gammel oldsag fra et sæt jeg købte engang. Cordless mouseman optical fra logitech. Opløsningen kan jeg ikke finde noget info om nogle steder. Men den registerer da en enkelt pixel af gangen og ikke mindre :)
Den registrerer stadig 1-2mm over måtten men det er aldrig noget problem overhovedet. Bruger den til alt fra photoshopping til gaming uden problemer. Skal aldrig i livet tilbage til kuglemus, hvilket jeg iøvrigt ikke har brugt siden 99 - uden nogle indevendinger
Gravatar #10 - H.E.R.O.
22. okt. 2005 14:37
selvom jeg ikke er meget for microsoft som sådan, må jeg indrømme at jeg til dato ikke har fundet en mus, der kan måle sig med min intellimouse explorer 3.0
Gravatar #11 - zacho
23. okt. 2005 10:51
hvis du nu i cs spiller med en sensitivity på 1-2 stykker, så hvis din vil dreje rundt, vil du næsten ikke mærke det pga den lave sensitivity...

og som #10 sagde, så er intellimouse explorer 3.0 os den bedste musik jeg har prøvet til dato!
Gravatar #12 - drbravo
23. okt. 2005 11:20

Sensitivity afhænger af mange ting - for eksempel hvilken mus det er. Nogle steder spiller jeg med 4, andre steder med 2. Man kan ikke bare sige at hvis sen er 3 er musen langsom.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login