mboost-dp1

Opgradering: Socket 939

Gå til bund
Gravatar #1 - lorric
7. jun. 2007 16:13
Jeg går og overvejer en opgradering af min pc. Her er hvad jeg har:
AMD Athlon 64 3500+, socket 939
Asus A8V Deluxe motherboard
2 GB ram
Geforce 6800 128MB
WD Raptor disk

Performance er kun interessant til at spille (X3 Reunion, World of Warcraft, Oblivion, den slags spil)

Efter nyheden om at AMDs Opteron CPUer er faldet i pris, har jeg holdt lidt øje med det på edbpriser.dk og kan se at de er faldet ret voldsomt nu.

Til gengæld har jeg fundet ud af at Opteron er en server CPU, og jeg burde måske gå efter en Athlon 64 X2 istedet.

Eftersom pengepungen ikke er til et nyt system, så var tanken at jeg kunne opgradere CPU alene, ved at holde mig til socket 939, så jeg ikke behøver at skifte andre ting.

Er der nogen, som har gode råd ang. hvilken processor jeg bør vælge?
Link til socket 939 CPUer på edbpriser: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?...
Gravatar #2 - Xill
7. jun. 2007 16:30
det er jo lidt op til hvor lang tid du kan vente og hvor mange penge du vil bruge ..

hvis du ikke kan vente og ikke vil bruge mange penge, kan du købe en Athlon 64 X2

men personligt venter jeg og ser hvad AMD kommer med til vinter.

med hensyn til server CPU'er, er AMD nye K10 Barcelona jo deres nye Opteron, som jo naturligvis også er en server CPU.

en vigtig ting at huske er dov at de også laver en CPU til os der ikke er server interesseret.

Den nye CPU giver de navnet Phenom, og kommer som en X2 og X4, og kommer derved til fx at få navn som følgene "Phenom X4 2500"

hvis den bare kan lidt af det AMD siger den kan, er det klart noget du bør vente på, og selv hvis den ikke gør har Intel også lovet at komme med noget til den tid.
Gravatar #3 - trylleklovn
7. jun. 2007 16:33
Æhm.. Umiddelbart ser det ud til at være mere gavnligt for dig hvis du opgraderer det grafikkort istedet. Du har vel pci-express på bundkortet?
Gravatar #4 - Xill
7. jun. 2007 16:36
men med hensyn til ny Athlon 64 X2, så skal du op i en 4600+ før du kan mærke det, efter som det pt ikke giver meget at have 2 cores i spil som World of Warcraft mm

ved køb af en X2 4600+ vil den derfor kun yde ca 10% mere end en 3700+

... som sagt jeg ville vente og se hvad der kommer, vil ikke mene de 1800 kr er giver godt ud, og slet ikke til at pc med et Geforce 6800 128MB, som klart må være mere begrandsene end din CPU.
Gravatar #5 - lorric
7. jun. 2007 16:38
Nope, det er et AGP grafikkort. Hvis jeg skal skifte til PCI express, så skal jeg købe motherboard, sikkert ram, cpu og grafikkort.
Så det er lidt en discount opgradering ;-)

Jeg kunne f.eks. købe en Athlon 64 X2 4600+ (den største model til socket 939?) til 1900 kroner, men hvor meget giver det i forhold til en 3500+? Og hvordan ligger en Opteron 150 2.4 GHz i forhold til den? Opteron'en er jo væsentligt billigere, ca 1000 kr.
Gravatar #6 - lorric
7. jun. 2007 16:40
#4 tjah, det kan være du har ret, og jeg burde spare sammen til et nyt bundkort osv, istedet for at smide en bedre cpu i maskinen.
Bare ærgerligt at det koster så meget mere at gøre det på den måde ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login