mboost-dp1

nye ram, hvilke ?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
21. mar. 2005 21:35
jeg står og skal opgradere min bærbar med 512 mb ram til 1024 mb, men hvilke ram skal jeg vælge? Lige nu sidder der elixir pc2700 333 Mhz i den. Har fundet nogen jeg kunne finde på at købe. Er der nogen der har nogen gode/dårlige oplevelser med nogen af dem jeg har fundet, vil jeg gerne høre mere om det:)

Apacer 628 kr.
Crucial 628kr.
Kingston 609kr.
Noname 559kr.
Performance 549kr.
Gravatar #2 - buch
22. mar. 2005 18:18
kan det virkelig passe der ikke er nogen der har foreslag til hvad jeg skal smide i den eller har noget negativt/positivt om dem jeg kunne finde på at købe?
Gravatar #3 - *Iceman
23. mar. 2005 11:33
Umiddelbart ville jeg undersøge hvilke moduler producenten af din bærbare foreslår. De har ofte en liste over, hvilke moduler de anbefaler.

Ellers plejer jeg altid at gå efter 1 parts moduler, selvom garantien er den samme, er det altid bittert at skulle sende dem frem og tilbage hvis det viser sig at der er fejl i en blok. De få kroners forskel der er på et noname modul og f.eks. et Apacer kan ikke betale sig at spare. Jeg holder mig altid til de kendte mærker, da de forhåbentlig står for en eller anden form for kvalitet - ellers ville de nok ikke sætte deres navn på.
Gravatar #4 - buch
23. mar. 2005 17:03
#3 kan jeg både køre pc2700/333Mhz og pc3200/400Mhz
Gravatar #5 - buch
26. mar. 2005 22:56
valget blev disse kingston pc2700 333Mhz http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99304

:)
Gravatar #6 - *Iceman
27. mar. 2005 16:57
Held og lykke med dem. Havde ikke lige set din post, men mht. dit spørgsmål, så forholder det sig således, at du sagtens kan bruge hurtigere ram, så længe det bare er samme antal pins. Du vil bare ikke få noget ud af hastigheden. Rammen kører ikke hurtigere end det langsomste modul i flokken.
Gravatar #7 - buch
28. mar. 2005 09:36
nej det fortalte de mig på edbpriser´s forum, så derfor valgte jeg bare pc2700 :)
Gravatar #8 - garnholderen
4. jun. 2005 22:32
Hej. Det er første gang jeg logger på her og jeg ved ikke så meget om computere. Jeg har et teknisk spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på. Jeg har en Amd Athlon 1700+ og vil gerne opgradere min ram. jeg tænkte på enten 1 gb eller 512 mb. Hvad kan anbefales, og hvor mange penge skal jeg spendere på det?
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
5. jun. 2005 09:53

Velkommen til. Hvis du ønsker svar på dit spørgsmål vil jeg anbefale dig at starte din egen tråd. Det gør du ved at klikke på "Opret diskussion" øverst på denne side:

http://newz.dk/forum/discussions/2/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login