mboost-dp1
ny harddisk til IBM TP z60m
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
jeg planlægger at købe en ny harddisk til min Z60m da min nuværende kun er på 5400 rmp, den nye skal være på 7200 rmp, men hvilken skal jeg vælge, og er der nogle ting jeg skal tage hensyn til? ibms active protection er det software eller hardware baseret?
størrelsen er ikke så afgørende da jeg har en ekstern, dog gerne over 60 eller derover
størrelsen er ikke så afgørende da jeg har en ekstern, dog gerne over 60 eller derover
mindes udvalget er meget begrænset, hvis man selv vil udskifte sin hdd på en bærbar computer. Prøv at se om edbpriser ikke kan hjælpe dig med at finde tilgængelige hdd i danmark, ellers så se www.ok1.de de har lidt forskellige til IBM laptop´s
kender godt edbpriser, har dog fundet frem til den nuværende disk: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=156793
og en som jeg tænker på at købe: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170115
ville det kunne lade sig gøre?
og en som jeg tænker på at købe: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170115
ville det kunne lade sig gøre?
det burde ikke være noget problem at udskifte den.
Men forstår ikke at du vil udskifte den til fordel for en 7200 rpm, kunne forstå det hvis din nuværende havde været en 4200 rpm men ikke når når den du har er en 5400 rpm.
Hvis du aligevel udskifter den, lugter det lidt af at far betaler, eller os har du bare en indkomst udover det normale :D
Men forstår ikke at du vil udskifte den til fordel for en 7200 rpm, kunne forstå det hvis din nuværende havde været en 4200 rpm men ikke når når den du har er en 5400 rpm.
Hvis du aligevel udskifter den, lugter det lidt af at far betaler, eller os har du bare en indkomst udover det normale :D
Nu er jeg ikke 100% sikker men jeg mener at der sidder et alm. IDE interface i laptoppen, så en hvilken som helst 2,5" IDE disk vil kunne smides i - måske skal du rode lidt med BIOS osv (IBM maskinenr har nogle ret paranoide sikkerhedsindstillinger pr default :-))
du kan med fordel købe en 2,5" USB kasse til den overskydende disk og bruge den som ekstern disk der kan være i en jakkelomme
du kan med fordel købe en 2,5" USB kasse til den overskydende disk og bruge den som ekstern disk der kan være i en jakkelomme
hvis man kigger lidt nærmere kan man se at de begge er Serial ATA-150. hvor meget ydelses forskel er der på 7200rmp og 5400rmp?
#4, der er faktisk mærkbar ydelsesforskel.
Selvfølgelig hvis man bare gamer kan det næsten være ligemeget, men hvis man leger med grafik osv. Så er det rart at den er lidt hurtigere i load/save osv. Også når man browser billeder kan det mærkes :)
Når man skifter en 2,5" disk ud (Og beholder den gamle) er der jo også al mulig ide i at købe en 2,5" HD skuffe :) De kan jo køre med strøm via usb alene, og så er købet jo egentlig ikke så spildt :)
Ang. Active protection skulle jeg mene at en del af det ligger i disken (Står der også når du tager de forskellige egenskaber på edbpriser) - Ex. Det med at den stopper disken ved hældning af bærbaren osv - Det skal disken vist understøtte for at det har en brugbar effekt :)
Selvfølgelig hvis man bare gamer kan det næsten være ligemeget, men hvis man leger med grafik osv. Så er det rart at den er lidt hurtigere i load/save osv. Også når man browser billeder kan det mærkes :)
Når man skifter en 2,5" disk ud (Og beholder den gamle) er der jo også al mulig ide i at købe en 2,5" HD skuffe :) De kan jo køre med strøm via usb alene, og så er købet jo egentlig ikke så spildt :)
Ang. Active protection skulle jeg mene at en del af det ligger i disken (Står der også når du tager de forskellige egenskaber på edbpriser) - Ex. Det med at den stopper disken ved hældning af bærbaren osv - Det skal disken vist understøtte for at det har en brugbar effekt :)
#7 det er kun den ene af de 2 diske du linker til der er SATA. Find ud af hvad den nuværende disk hedder, inde i device manager, og google efter det, så du kan se om det er en SATA eller IDE disk - ellers så skru den ud og kig
#8 efter som der er et ret blandet udvalg af diske i de manskiner der sælges med AP, tvivler jeg på det stiller nogen særlige krav til HDen
#8 efter som der er et ret blandet udvalg af diske i de manskiner der sælges med AP, tvivler jeg på det stiller nogen særlige krav til HDen
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.