mboost-dp1

Ny harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
27. apr. 2006 20:29
Skal have en ny harddisk, der er hurtig, og som ikke larmer, den jeg har nu larmer meget, og har tit harddisk lagg i forskellige spil. Vil bruge den nye til spil, og den gammel til OS og programmer osv.
Hvilken type skal jeg gå efter (seril-ata 150 eller ata 133 _W_) og hvilket mærke.. Hvis nogen kan anbefale en god en, så ville jeg blive glad ;D
Gravatar #2 - BurningShadow
27. apr. 2006 21:02
Jeg har ikke oplevet den store forskel, efter at jeg begyndte at købe SATA diske, så personligt mener jeg ikke at det gør den store forskel.
Det kan naturligvis være at andre har en anden mening.

Hvis jeg skal anbefale en disk, så må det absolut blive en Maxtor 200GB. Jeg har 3 i brug, og den ene har stortset køre 24/7 i over 2,5 år, uden så meget som skyggen af problemer, og den har ellers været udsat for lidt af hvert. De to andre er ca. 2 år, og kører også upåklageligt. Hvis der havde været lidt mere plads på sådan en 200GB fætter, så ville jeg være fortsat med dem :)
Gravatar #3 - Svindleren
27. apr. 2006 21:49
Okay vil jeg lige kigge på, tænkte på om de kommer til at blive langsommere af at der er mange spil osv på dem, og at den hele tiden skal arbejde.... Så vil jeg holde mig fra sata, har også tidligere hørt noget om at de ikke kørte så godt, og vil givel idt probs måske, (nogen der kan bekræfte det). men 200 gb er meget for mig, da jeg ikke installere så mange spil som før i tiden, nu har jeg kun de spil jeg psiller så. men ellers fint med ekstra plads... ;D
Gravatar #4 - amokk
27. apr. 2006 21:51
#2 Jeg kan ikke helt se pointen i at give 610 kr for en 200 GB disk med gammel teknologi når du kan få en 250 GB som er hurtigere for 607 kr...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138325

IMHO ville jeg hellere købe denne på 300 GB
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175420

prisen pr GB er næsten den samme, jeg har selv 2 af disse og de kører ganske udemærket, larmer ikke og er næsten lige så hurtige som min WD raptor 74 GB
Gravatar #5 - Svindleren
27. apr. 2006 21:59

Den på 250GB ser interesaant ud, tror jeg vil overveje den.
Hvis den køre fint, og er nyere end den nævnt i #2.

a
Gravatar #6 - amokk
27. apr. 2006 22:54
#5 som du kan se på specifikationerne har den 16 MB buffer hvor den anden har 8... ud over det er den langt hurtigere, prøv evt. at læse nogle tests på nettet
Gravatar #7 - amokk
27. apr. 2006 23:08
http://www.tomshardware.com/2005/09/27/round/page2... her og på de næste sider kan du læse om performance på de diske der er på markedet i dag
Gravatar #8 - Dreadnought
28. apr. 2006 02:45
Crower hvis du vil have en disk der giver det hele et los bag i, så er der næsten kun WD raptor. Jeg ved dog ikke hvor meget de larmer, men deres søgetider er lavere end alm. diske. Og det er vist det du har brug for.
Gravatar #9 - Kadann
28. apr. 2006 07:46
#8 -

Hvis man ofrer et par kroner på en novibe-ramme, så er larmen faktisk ikke voldsom på sådan en sag, men sidder den med kontakt til kabinettet, så kan den virkelig støje.
Gravatar #10 - amokk
28. apr. 2006 08:33
#8 at udnytte en raptor kræver at resten af computeren kan følge med... Det optimale er selvfølgelig en raptor til systemdisk og så en stor maxtor til resten, at bruge en raptor som storage er lidt for dyrt imho
Gravatar #11 - Svindleren
28. apr. 2006 11:56
Ehm for at computeren kan følge med, hvad kræver det så af ens computer ???

min:
2.6Ghz p4
1024Mb ram
gt6600
160GB HDD
Asrock MB med sata osv.

men elleres vil jeg ind og bestille
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138325

tak for hjælpen
Gravatar #12 - Dreadnought
28. apr. 2006 12:59
#11 Ikke noget specielt, så din computer er mere end rigeligt. Men som amokk skriver så er de rimeligt pebret. 36GB koster næsten det samme som den 250GB du linker til. Men den er det værd.
Gravatar #13 - amokk
28. apr. 2006 14:55
#12 ikke hvis man bare skal installere spil på den. Så skal man bruge den til OS, Apps og SWAP only, og have alt andet data (spil film musik og seriøse ting) på fx. den store maxtor...

Men jeg vil nu mene at forskellen mellem raptor og maxtor DM10 kun kan betale sig hvis man VIRKELIG vil have en top tunet maskine... selv har jeg en WD Raptor til OS mv. og en maxtor DM10 til resetn
Gravatar #14 - Kadann
28. apr. 2006 15:09
#13 -

Visse spil kan nu også have gavn af en Raptor, bl.a. Battlefield 2, det kan være ret frustrerende at sidde og vente på at det starter op.
Gravatar #15 - Svindleren
28. apr. 2006 21:22
nå okay. tak for alle svarerne, og hjælpen... valget bliver den amokk har forslået... behøver ikke en raptor, da min maskine heller ikke er noget at prale af... men den bliver bestilt nu :D
nu er jeg glad hehe ;D

takker
Gravatar #16 - amokk
29. apr. 2006 03:29
"nu er jeg glad hehe ;D"

det vigtigste når man shopper hardware
Gravatar #17 - Svindleren
29. apr. 2006 16:20
hehe venter spændt som et barn nu :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login