mboost-dp1

ny cpu vs mere ram??

Gå til bund
Gravatar #1 - dest
27. mar. 2006 16:17
hey folks,

jeg står overfor at skulle opgradere min gamer pc:
amd64 3200+, gforce 6800 GT 256mb, 1 gig ram..

og vil gerne opgradere enten til en :
amd64 4000+, eller 1 gig ram til, så jeg har 2 gig..

nogle som ved hvad jeg ville få mest ud af rent ydelsesmæssigt??

Min umiddelbare konklusion er at jeg vil få mest ud af at opgradere ram til det dobbelte, da GPUèn efterhånden skulle være så stærk i de rimeligt nye kort, at den kan afhjælpe min cpu med at arbejde, og jeg derfor ville få mere ud af at købe mere ram, på den anden side er der 256 mb onbord ram på grafikkortet, men jeg ved ikke hvor meget det har at sige??

de spil som jeg begynder at have svært med at køre er alle meget grafik krævende mht. lys og skygge beregninger, specular lighting og reflexions, og det er vel GPUen samt CPUen som står for den del af arbejdet?

nogle som kan give et godt råd? på forhånd tak for hjælpen:) D3ST
Gravatar #2 - drbravo
27. mar. 2006 16:20
Hvad spiller du? Svjv kræver de fleste spil ikke 1GB ram - så jeg tror du vil få mest ud af en ny CPU. Eller måske nyt grafikkort :s
Gravatar #3 - buch
27. mar. 2006 16:41
#2 nej de fleste spil kræver ikke en gb ram, de kræver kun det mindste for at kunne køre spillet. Selvom et spil kun kræver 512 mb ram, kan man tydeligt mærke foreskel på om man har 1 gb eller 512 mb!

Jeg ville købe flere ram, og så ville jeg opgradere det der grafikkort til et 7800, eller 7900. Det bliver inden for kort tid muligt at finde brugte 7800 kort, til en rimelig pris da nogen gamere skal have det nye 7900 ;)
Gravatar #4 - drbravo
27. mar. 2006 22:00

Hvad jeg mente med rammene var: Jeg har selv 1gb i mit bæst af en maskine og jeg synes at det er meget sjældent at jeg udnytter hele molevitten. Men grafikkort kan man jo altid bruge en nyere version af - især hvis man "kun" har et 6800 (Jeg siger på ingen måde at 6800 er dårligt - kun at det ikke er toppen af poppen)
Gravatar #5 - dest
28. mar. 2006 14:02
Hey folkens, og tak for indput,

erhmm.. nu ved jeg jo ikke hvad for slags spil du spiller? however så er de fleste af dem jeg spiller på Mindst 1 gig..
(recommented) Call of duty2, quake4, elder scrolls oblivion, need 4 speed most wanted, osv osv,,
købte denne pc til at spille Halflife 2 og doom 3 på, som den også kørte fint endda i det helt høje grafik settings,
men nu begynder jeg sku at have problemer med de nye spil,,

Hmm 6800 gt er "kun" ca 2 år gammelt og gearet til alle de nye shaders og 3.0 shaders, som HL2 og doom3 var nogle af de første spil til at understøtte og mig bekendt er der ikke kommet nye shader ver. som de nye 78ere kan klare som 68ern ikke kan,, så... det er ikke gfxen som ikke kan følge med, det må være rammen eller min cpu,,

og så siger du at de fleste spil kun kræver det mindste ram for at kunne køre,, ja men jeg er heller ikke interreseret i bare at køre dem,, jeg vil have ALT det grafiske lir med i den højeste opløsning muligt ;D

og så kan jeg kun sige hvis i fyre er bare det mindste til rolle spil så få købt OBLIVION NU!!!!!! det er simpelthen det største og vildeste jeg nogensinde har prøvet, og tro min det er tungt som bare helvede, bliver nød til at køre det i mellemste graf setting og selv der lagger jeg stadig jevntligt :(

Men tak for input ihvertfald,
ikke ar de hjalp synderligt da jeg jo nu har fået et argument for begge ideer :)

mener nu stadig at jeg vil få mest ud af 1 gig mere..

Dest
Gravatar #6 - drbravo
28. mar. 2006 14:32
Jeg tror at du vil få mere ud af CPU end ram - men hey! Du må da meget gerne skrive hvordan det går når du endelig beslutter dig :)
Gravatar #7 - buch
28. mar. 2006 20:48
Som jeg sagde så er de første 7800 kort så småt sat til salg, her er en tråd

http://edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login