mboost-dp1

Ny computer til mig og en ven

Gå til bund
Gravatar #1 - j,rice
15. sep. 2006 10:00
Hej alle.

mig og en af mine gode venner har besluttet os for endelig at skifte vores bærbare computere ud med noget stationært. det skyldtes at vi er begyndt at spille en del counterstrike source.

vi har bestemt os for at computeren max må koster 15-16 tusind. det er selve computeren vi snakker om her. alt det andet (skærm,tastatur,osv) er ikke nødvendigt.

hvad har i af forslag. kunne godt tænke mig at det blev en conroe og en raptor hdd

på forhånd tak
Gravatar #2 - Bornslippy
15. sep. 2006 11:03
damn 15-16 Kilo....
Der kan du vist godt samle dig en sindsyg maskine der kan gå tur med hunden for dig og vække dig om morgen mens den er hoppet ud i køkkenent og begyndt at brygge lidt kaffe til dig.
Gravatar #3 - svappe
15. sep. 2006 11:26
15k per styk eller hvordan?

For som #2 Bornslippy siger, så kan du få noget af en rig for den pris. Specielt hvis det er stationær!
Gravatar #4 - Kristina
15. sep. 2006 11:46
Du ved det måske nok i forvejen, men hold altid øje med Aldi-avisen - deres stationære computere er ofte nogle ordentlige kraftkarle.
Gravatar #5 - ztyle
15. sep. 2006 11:56
#4 hvis de vil bruge 15-16k på en maskine, til at spille på, er der ikke meget mening i at købe de forældet mutialt maskiner de sælger i Aldi, som er samlet med nogle enkelte varenavne, og resten er det billigste af det billigste i bedste medion stil

#1 kan i samle dem selv eller tænker i på færdi strikket maskiner?
Gravatar #6 - Kristina
15. sep. 2006 12:16
Der er jeg så ret uenig. Har en stationær fra Aldi til 9 kilo, og den trækker virkelig alt.
Gravatar #7 - j,rice
15. sep. 2006 12:28
det er 15-16k per styk. har i nogle forslag
Gravatar #8 - DiZaster
15. sep. 2006 19:54
Det her kunne være nogle af dine dele.

Mobo - P5W64/WS/PRO
Ram - Noget a la dem her
Cpu - Mest value for money lige nu.
Cpu køler - Scythe Infinity
Gfx - Noget i stil med den her.

Du kan få meget vildere gfx kort, men ville vente lidt med at smide penge efter nogle vilde kort til de dx10 kompatible kort er på markedet.
Gravatar #9 - carb
15. sep. 2006 21:11
Slå jer løs på shg.dk, og hvis i rammer 20k, så læn jer lidt tilbage.
Med andre ord;
Med den financielle ramme kan i jo få lige hvad i vil ha.
Medmindre sagene skal være guldbelagt, und so weiter.
Gravatar #10 - ztyle
15. sep. 2006 21:37
Hvis i kigger på både shg.dk og getmore.dk, så kan i få nogle monstre af makiner, såsom:
Fatal1ty lydkort,
2*Geforce 7950GX2,
2048 MB Corsair XMS2 eller Kingston HyperX og
Core 2 Duo E6600, som er den på nuværende tidspunk, den billigste gamer CPU(kan være at AMD kommer med en bedre CPU til mindre pris om et par måneder, kan jeg selvfølge ikke udtale mig om)
Gravatar #11 - buch
16. sep. 2006 09:52
kig her:
http://fcomputer.dk/index.php?show=menu&submen...

Så kan i selv vælge hvad i skal have i, kender flere folk der har købt computere der, og de har alle sammen været meget tilfredse.
Gravatar #12 - Derfor
16. sep. 2006 20:57
#11 Jeg har selv fået lavet en der inde fra, de er lette at snakke med og yder god support, den hd jeg fik med til pc'en var delvist defekt, men kontaktede dem og de sendte en anden hd hjem til mig med det samme.
Gravatar #13 - amokk
18. sep. 2006 01:59
Når det netop er en gamer PC hvor hastighed er vigtigere end plads til filer, så sørg for at købe en WD Raptor HD, helt klart en fordel da den kører hurtigere end alle andre IDE og SATA diske på markedet, og dermed giver lavere loadetider i spil mv...

Det kan godt være de ikke giver meget plads for pengene, men det giver virkelig PCen et boost, og de 74/150 GB er vel rigeligt til at have sine favoritspil og et OS på... og man kan altid supplere med nogle billige store diske ved siden af til pr0n og andet der fylder mere end hvad der kan være på en raptor...
Gravatar #14 - j,rice
18. sep. 2006 15:02
ja raptors ftw. men nu hvor lanceringen af dx10 ligger ude i en overkommelig fremtid tænker jeg at det vil være dumt at købe et ondt gfx kort. så hellere et mellem, der kan byttes ud til dx10 kompitabelt. derfor vil det efter min mening være en god ide at fokusere på en cpu der virkelig kan holde i lang tid, et mobo der holder og nogle ram der holder.

Core 2 Extreme X6800 2.93 GHz

P5W64/WS/PRO

WD Raptor 74

også nogle corsair ram. aner bare ikke hvilke, er for mig utrolig forvirrende hvilke man skal vælge

hvis det er grundstenen tror jeg at vi får en computer der kan holde lang tid endnu.

hvad siger i ?
Gravatar #15 - Cloud02
18. sep. 2006 21:23
Dx10 kommer først med Vista, og kun til Vista, og der vil stadig være lang tid til at vi ser spil der ordenligt vil benytte sig ad dx10 teknologi. (self. lige bortset fra dem der kommer ved launch, som fx. Crysis)
Gravatar #16 - Bornslippy
24. sep. 2006 19:49
har også lige været i Aarhus med en af mine venner og hente en maskine jeg smækkede sammen på Føniks Computer's website...
Og slap af den kan smide nogen games igennem.
Og den var endda billig...
Gravatar #17 - buch
24. sep. 2006 20:00
Hvad har du da valgt for en maskine og pris?
Gravatar #18 - Bornslippy
24. sep. 2006 20:44
Hvad har du da valgt for en maskine og pris?

#17 Buch
Det var en:
Kabinet: Colors-IT L8033-C43 400W Sort/Sølv
M.B: Asrock 775Dual-880 VSTA S-775
CPU: Intel Pentium Dual Core 2.8GHz 4MB S-775
GFX: Inno3D GeForce 7300GS TC 512 Mb
RAM: 1024 MB DDR2 (PC4200) Ram
HDD: 200 GB Maxtor HDD

Ikke den vildeste gamer maskine men synes det er en fornuftig maskine til de penge den koster. Vi samlede den på nettet en onsdag og kunne hente maskinen dagen efter i Århus hos dem (red. Føniks Computer).
Prisen blev Kr. 4600,-
Gravatar #19 - buch
24. sep. 2006 21:37
Når ja jamen det er sguda en lækker maskine til de penge :O
Gravatar #20 - amokk
24. sep. 2006 21:43
#19 Egentlig ikke noget vildt... Mobo og kabinet er discount-produkter, CPUen er forrige generation og grafikkortet er discount-udgaven af 7xxx serien...

Jeg er sikker på maskinen opfylder behovet fint, men nogen super maskine er der langt fra tale om...
Gravatar #21 - buch
24. sep. 2006 21:49
Til mine behov ville det være en lækker maskine.

Spiller ikke det mindste udover pacman, så grafikkorttet ville passe mig meget godt.
Kabinettet betyder ikke noget for mig, bare det er lavet sådan at der er et airflow.
Processeren er super lækker?
Ram, ja de kan da lige gå- ellers har jeg nok nogen til at ligge jeg selv kunne smide i.
HDD virker også fornuftig.

Min konklusion: Den ville også passe mig meget godt den computer ;)
Gravatar #22 - amokk
24. sep. 2006 21:57
"Til mine behov ville det være en lækker maskine."

Fair nok

"Spiller ikke det mindste udover pacman, så grafikkorttet ville passe mig meget godt."

Hvorfor så ikke bare købe et mobo med onboard integreret grafik?

"Kabinettet betyder ikke noget for mig, bare det er lavet sådan at der er et airflow."

Det er lidt rart med at holdbart kabinet der beskytter hardwaren og er nemt at arbejde i, og hvor der er plads til ledninger mv.
Desuden skal man sikkert ud og bruge ekstra penge på ordentlige blæsere hvis man skal have godt airflow... Og PSUen i et kabinet til 300 kr er ikke ligefrem det vildeste, eller mest stabile.

"Processeren er super lækker?"
Kan godt være du synes det, men på intel platformen er det Core Duo og Core 2 Duo der er fremtiden, ikke Pentium 4

"Ram, ja de kan da lige gå- ellers har jeg nok nogen til at ligge jeg selv kunne smide i."

Du ved jo ikke hvilke RAM der sidder i den... Der er andre forskelle på RAM end den frekvens de kan arbejde med...

"HDD virker også fornuftig."

Kommer vel an på modellen, Maxtor har flere serier, med forskellig ydelse

"Min konklusion: Den ville også passe mig meget godt den computer ;)"

Er sikker på de penge kunne bruges mere fornuftigt i dit tilfælde hvor du ikke gamer, men det er så bare min mening...
Gravatar #23 - buch
24. sep. 2006 22:04
Du skal lige læse hvilken processer der er i, der står nævnt core duo?

Kabinettet skal jeg jo ikke ind og rode i, tager udgangspunkt i at tingene er samlet ordentligt.

ram:
ja, jeg ved godt der er en forskel på ram, men det er ikke det jeg vil betale super meget ekstra for.

Anyways, gider ikke diskuttere det, er ekstremt træt.

Back to topic
Gravatar #24 - amokk
24. sep. 2006 22:12
"Du skal lige læse hvilken processer der er i, der står nævnt core duo?"

Hvor?

Jeg læser at der står "Intel Pentium Dual Core 2.8GHz 4MB S-775"

Dvs. Pentium D
Gravatar #25 - buch
25. sep. 2006 06:03
Som jeg påpeger i #23 var jeg meget træt og beklager jeg ikke læser så godt når jeg er det.

Dårligt køb!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login