mboost-dp1

Ny computer starter ikke op

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
5. apr. 2006 06:10
Jeg har bestilt og samlet en computer hjem til min fætter, men der kommer intet billede frem.

ASRock 939Dual-SATA2, ULi1695, Socket939
AMD Athlon64 3200+, S939, BOX, Venice
GigaByte NX68G256DB-G, 6800GS, PCI-E
G.Skill F1 DDR400, 2x512MB

Jeg har prøvet 2 skærme og både vga og dvi (via vga-adapter) på grafikkortet.
Jeg har prøvet et gammelt PCI grafikkort jeg ved virker.
Jeg har pillet ALT fra, undtaget grafikkort, cpu/blæser, ram og strøm til delene.
Jeg har sågar resat BIOS.

Men stadig intet billede :/

Der er ingen jumpere med betydning jeg kan flytte på, men bundkortet bipper hvis den mangler ram (men ikke grafikkort?), så lidt liv i det må der være.

Nogen med en god ide..?
Gravatar #2 - duck-1
5. apr. 2006 06:19
få en rma på dit bundkort, og få fat i et abit, asus, msi, gigabyte eller DFI. så tror jeg det hele vil køre på skinner.

Det kan næsten kun være bundkortet der er noget i vejen med. så prøv at få det byttet som sagt, hvis du kan.
Gravatar #3 - buch
5. apr. 2006 08:00
eller test alle delene i en anden computer, hvis de så virker, så lav som ovennævnte en RMA på dit bundkort ;)
Gravatar #4 - Ronson ⅍
5. apr. 2006 09:52
Nu er der det problem at jeg hverken har socket 939 bundkort, processorer eller bundkort med PCI-E, så der skal vel oprettes en RMA :/
Gravatar #5 - Ronson ⅍
6. apr. 2006 15:06
SHG skriver at det kan være PSU'en der er for svag, er 350W virkelig ikke nok til at trække kun bundkort, cpu, ram og gfx?

Selv med et gammelt PCI-grafikkort?
Gravatar #6 - amokk
6. apr. 2006 23:17
#5 det burde den kunne, men det mest væsentlige er hvor mange ampere den kan levere ved 12V, og ikke den samlede effekt.

der er ikke andet for, end at du må finde en ven med en lign, maskine, og teste delene i hans computer... det er ulempen ved at samle selv desværre...

bipper maskinen på nogen måde når du sætter strøm til? i så fald kan du læse i din mobo manual hvad det betyder

i øvrigt kan du nok udelukke rammene, hvis du prøver med kun ét modul ad gangen...
Gravatar #7 - I.F.F.
7. apr. 2006 00:24
Måske skal du flytte jumperen der resetter BIOS
Gravatar #8 - Ronson ⅍
7. apr. 2006 06:40
Fejlen er fundet! Så snart jeg sætter mine egne billige Elixir i, starter den helt fint op. Og nu det bedste, de G.Skill RAM virker fint i maskinen som Elixir'erne kommer fra. Så det må være bundkortet og RAM'ene der har set sig sure på hinanden.

#6: Jeg troede egentlig også at fejlsøgning ville være nemt med bundkortets bippen - men ASRock har åbenbart ment at brugeren hverken skal vide hvilken BIOS der sidder i maskinen (kunne ingen chip finde på kortet) og det står heller ikke i manualen. Så jeg vidste ikke det var AMIBIOS og hvilket "bip-mønster" bundkortet havde. Men det er også ligegyldigt, da kortet kun bippede uden RAM.

#7: Tro mig, jeg havde tjekket alle jumperne MANGE gange :)

Men jeg har sat det hele til, PCI-E gfx, 2 harddiske, dvd-brænder (for kort IDE-kabel til at nå dvd-rom argh!) og der er ingen problemer med strømforsyningen indtil videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login