mboost-dp1

ny computer

Gå til bund
Gravatar #1 - reefermadness2
26. nov. 2007 11:38
Hej! Jeg skal til at bestille en ny computer, og ville bare høre om dette ville være "ukompatibelt". Tænker specielt på om rammene passer til bundkortet olign. da jeg ikke har samlet en PC siden 2002 :)

Club 3D GeForce PCI-E 8800GT 512MB 2x DVI
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz BOX
MSI P6N-SLI-F/V2 nForce 650 SLI
Corsair XMS DDRII PC800 2GB CL5.0 Kit
Asus Miditower TA-883 black / silver
Be quiet! Straight Power BQT E5-700W
Seagate Barracuda 7200.10 160GB SATA 7200RPM 8MB
LG DVRW GSA-H55NRBBB 20x bulk black Ny vare
Gravatar #2 - Norrah
26. nov. 2007 11:48
Køb du bare ufortrødent denne samling elektronik.
Det eneste du fortryder er dit kabinet.
Gravatar #3 - reefermadness2
26. nov. 2007 11:54
#2 er det da dårligt / grimt ? :S
Gravatar #4 - Norrah
26. nov. 2007 11:59
af så billigt kabinet, kan der forventes:

1: Det er træls at arbejde med, ikke særlig gennemtænkt. Og ikke nem at sætte komponenterne i.

2: Det er billigt at røre ved, knapperne føles billige og giver derfor en dårlig oplevelse.

3: Det er sikkert også fyldt med fancy lys der kommer til at drive dig til vanvid.

4: Det helt sikkert synd at pakke en god pc ind i et billigt omslag. Du sætter jo heller ikke en blomst ned i lort vel? Det kan da godt være det virker lige så godt, og er billigt. Men man køber da muld. Det andet er jo bare ulækkert.
Gravatar #5 - reefermadness2
26. nov. 2007 12:02
ja okay, kan godt se din pointe...

Er der et andet kabinet du eventuelt kunne anbefale ? (Helst uden blå led lys da DE virkelig kan drive en til vandvid)

Helst ikke for spicy i prisen da mit budget er skrabet :)
Gravatar #6 - Norrah
26. nov. 2007 12:35
Lian Li - PC-G50A - Laver fantastisk kvalitet generalt.

Coolermaster Centurion - Min far har det her, ganske solidt, dog en blå diode i fronten. Men den er jo ikke nødvendig at sætte til.
Gravatar #7 - Bjørn
26. nov. 2007 15:24
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Har det selv og er godt tilfreds med det. Let at sætte HD´er i da ´skuffen´ kan tages ud. Der er 120mm fan bagpå inkluderet som kan indstilles til 3 indstillinger. Pænt, ikke for meget tingel tangel og en feel af kvalitet. Gummidutter på bunden samt HD beslag med gummi dutter.
Gravatar #8 - vandfarve
26. nov. 2007 18:50
Som alle de andre herinde kan jeg også godt sige god for din computer. Den vil trække tænder ud det næste år...

Dog er der lige en ting, og det er din strømforsyning. Jeg har sådan set ikke noget mod mærket (det skulle vist være i den tunge ende), men watt-outputtet er en smule overkill. Du behøver ikke mere end 400W for at køre din konfiguration - og det er nok lige før, at man kunne køre den på en 300-350W PSU. Du kan spare nogle penge i indkøbspris og muligvis også strømforbrug, hvis du køber en mindre PSU af lige så god eller bedre kvalitet.
Gravatar #9 - reefermadness2
26. nov. 2007 19:04
#8 - Det er fordi jeg har tænkt mig at køre SLi når jeg får grunkerne til det :)

Sparer jo ikke strøm ved at købe en mindre da den ikke trækker 700W hvis systemet kun bruger 400 :)
Gravatar #10 - vandfarve
27. nov. 2007 07:35
Effektiviteten er stort set det samme, hvis du eksempelvis køber en 400W og 700W PSU, men jeg har da forstået det sådan, at den større PSU vil forbruge flere watt absolut - det må alt andet lige kræve mere effekt at holde en større strømforsyning kørende end en mindre.
Gravatar #11 - reefermadness2
27. nov. 2007 08:03
#10 - Du kan altså ikke køre sli med to 8800 med 350W punktum.

Min fætter samlede for noget tid siden sin computer (tror det var med radeon X1900 kort) og den kunne altså ikke starte før han investerede i en 600W PSU, og den situration vil jeg ikke være i...

Hvad angår strømforbruget så er tvivler jeg på at det er mere end 10-15 ekstra watt den vil tage...

Jeg vil ikke ligepludselig stå med pikken i postkassen fordi jeg måske vælger at smide to ekstra harddiske + et GFX kort mere i, så hellere være på den sikre side :)
Gravatar #12 - Xill
3. dec. 2007 23:59
.. nej min 500-600w for SLI med 8800GT ..

men personligt ville jeg købe et Antec P182 kabinet (ca 900 kr)

http://www.computergeil.dk/?artikelid=13097

ser godt ud, har in bygget blæserstyring til de medfølgene 120mm blæsere mm

ville desuden også købe en køle profil til din CPU.
Med en "Scythe Infinity" vil du ikke skulle have en blæser på din CPU (i et godt kabinet) og vil dermed ikke have så meget larm. (ca 300 kr)

http://www.tweakup.dk/article/1138/dk/

hvis du køber det behøver du kun 4 120mm blæsere som alle kan køre på min omdrejninger (+blæser i PSU og på GPU)

#10 vandfarve (du er ikke den klareste vandfarve i farve æsken)

det koster ikke flere W at en strømforsyning kan klare 700w eller 1000W. Det som koster noget er effektiviteten af din PSU * den strøm som du benytter.

der er naturligvis nogen billige strømforsyninger som der ved lavt eller højt forbrug har en meget lav effektivitet.
Gravatar #13 - Xill
4. dec. 2007 00:33
.. doh .. mener naturligvis "den strøm som du benytter" / "effektiviteten af din PSU"

som normalt er mellem 80 og 90 %

så er system som det her der måske bruger 350W vil i alt bruge mellem 388 og 438 w alt efter hvad PSU du køber
Gravatar #14 - reefermadness2
4. dec. 2007 13:10
Jeg skal da også helt sikkert have et nyt kabinet og nogle nye kølere på et tidspunkt, men det køber jeg senere :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login