mboost-dp1

Ny blæser på ATI All-In-Wonder

Gå til bund
Gravatar #1 - SOS
4. aug. 2002 20:26
Blæseren på mit ATI AIW kort udgør halvdelen af den larm maskinen laver. Desuden er den underdimensioneret da kortet bliver meget varm hvor chippen sidder...

Hvilken blæser (gerne med link) skal jeg købe for at fjerne støjen? Og hvad skal jeg sætte den fast med?

LYDLØST er kodeordet :)
Gravatar #2 - Hektor
4. aug. 2002 20:42
#1 SOS:
Hvis du mener det seriøst med lydløst, så skal du ud og kigge på vandkøling.

Hvis du kan nøjes med noget "der virker" uden at se godt ud, så køb et løst kit.

Hvis du vil have noget "der virker" og også ser godt ud, så skal du købe en færdig løsning, hvor kittet er bygget ind i et "specielt" kabinet.
Gravatar #3 - SOS
4. aug. 2002 20:47
Jeg snakker om et AIT all-in-wonder grafikkort... det skal vel næppe kaples ind i et specielt kabinet :)

Jeg skal også bruge nogle konkrete tips, da jeg ikke har rodet med PC hardware i et par år nu...
Gravatar #4 - Hektor
4. aug. 2002 21:04
#3 SOS:
Det var vandkølings-kittet, jeg hentydede til.
Gravatar #5 - SOS
4. aug. 2002 21:10
OK, jeg udspecificerer:

1. Jeg vil ikke betale en bondegård for 100% lydløst... OK blæser er fint.

2. Jeg skal vide hvilken blæser og hvor den kan købes (jeg betaler gerne 20% ekstra for at bruge svar-personens favorit forhandler.

3. Det skal være forholdsvis nemt at montere. Har brugt kølepasta, loddekolber osv før...
Gravatar #6 - Hektor
4. aug. 2002 21:30
#5 SOS:
"3. Det skal være forholdsvis nemt at montere. Har brugt kølepasta, loddekolber osv før..."

Hvis den anbefalede løsning kræver brug af andet end kølepasta, så skal du nok lede efter en anden løsning.

Jeg har ikke overvejet andet end vandkøling til min spand i længe, men jo - det koster en mindre bondegård. F.eks. ~4.000 kroner for et pænt kabinet med vandkølet strømforsyning, pumpe og kølehoveder til cpu og grafikkort.
Gravatar #7 - SnoTz
4. aug. 2002 21:32
4000 kr???? Hvorfor ikke bare købe for 1500 kr musten, og mure lortet inde? Så slipper man sku for larmen.......
Gravatar #8 - Hektor
4. aug. 2002 21:40
#7 SnoTz:
Det er ret svært at opdatere sin computer, hvis man murer den inde ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login