mboost-dp1

NY bærbar fra ALDI

Gå til bund
Gravatar #1 - StenDK
20. okt. 2003 09:31
Nu er ALDI igen ude med et af deres gode tilbud - men er det nu også det?

Konfigurationen for denne bærbar er:

2,8 GHz Mobile Intel 4
512 DDR RAM PC333 SAMSUNG
60 GB HD HITACHI
DVD og CD brænder; 2,4 R/RW DVD 8 læse og 16/8/24 CD ROM
15'' TFT XGA display
Wireless LAN 54Mbit/s
4xUSB 2,0
internt modem og 10/100Mbit Fast ethernet
Ge5300 64 MBDDR RAM AGP8x med TV-out
div software bl.a. Windows XP home

Prisen er 11.999

Er dette et godt køb eller skal jeg heller hoppe på et af mærkevarene?

Er der nogen der har erfaring med ALDI køb?

Pft
Gravatar #2 - Kadann
20. okt. 2003 09:54
Det jeg har hørt fra tidligere ALDI-bærbare, er primært at folk har været kede af, at det er en "rigtig" P4 CPU, så den udvikler meget varme og bruger meget batteri.

Men hvis det er en mobil CPU, som der står at det er, så skulle der ikke være noget der..

Udover det lille punkt, ser det jo ud til at være en ret fræk sag.. :)
Gravatar #3 - Ronson ⅍
20. okt. 2003 10:18
Kan ikke se en grund til ikke at købe den.. Hvis man vil bruge så mange penge naturligvis.

Købte engang en bærbar, men man skal gøre op med sig selv om man virkelig har brug for en bærbar computer. Så jeg byttede den efter et stykke tid til en stationær.
Gravatar #4 - Acro
20. okt. 2003 15:26
Det er ikke en 'mobile' - de findes ikke i den størrelse!

Centrino er de nye 'mobile', og er, så vidt jeg husker, ikke større end 1,7 GHz!
Gravatar #5 - goof78
20. okt. 2003 17:52

Måske ACER så heller ikke er klar over det, for deres oplysninger om mange af deres nyere modeller, lyder PM4 2666.
Bare som bevis:
http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.a...
Gravatar #6 - M@XIMUM
20. okt. 2003 21:10
Overvejer selv MEGET KRAFIGT at investere i den, bl.a. fordi de nu tilsyneladende har fået løst det der var galt de andre gange...Men bliver lige lidt nervøs nu hvor du, Acro, skriver at de mobile processorer ikke findes i den størrelse.
Gravatar #7 - M@XIMUM
20. okt. 2003 21:12
Lad lige indrømme at jeg ikke aner andet om mobil »« stationær cpu, end at den mobile regulerer hastigheden, så man undgår ekstrem varmeudvikling. Derfor: Hvordan kan man tjekke at det virkelig ER en mobil processor og at den virkelig ER på 1,8 GHz?? For hvis man har købt den, og det ikke holder, kan man vel melde dem for bedrageri. Men det ville nu være rart at vide INDEN man købte den. For selvom det er billigt, er 12.000 trods alt også en slags penge :o)
Gravatar #8 - johnharbo
20. okt. 2003 22:26
Ser ud til at være en almindelig Lapwarner med Intel 2.8GHz Inside....http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm.
Hurtigst Mobile (med Centrino) er 1.7 GHz (mener jeg)
Gravatar #9 - johnharbo
20. okt. 2003 22:27
Gravatar #10 - StenDK
21. okt. 2003 07:19
Jeg giver John Harbo ret i, at det ser ud som at det er en Alm Intel 2,8Ghz.
De har også ændret navnet på processoren. Deres reklame "avis" sagde i går at det var en Mobile Intel procesoor. På deres egen hjemmeside står der nu at det er en Intel processor.

Hvilke konsekvenser har det at det er en alm processor der sidder i?
97% af tiden vil jeg benytte den som en stationær. Så det større batteri forbrug betyder ikke så meget.

Vil den ekstra varmeudvikling betyde noget?
Larmer den mere?
Kan den overhovedet køle processoren ordentlig ned?
Gravatar #11 - goof78
21. okt. 2003 09:00
#7, og #8

Prøv lige a tag et kig på det link jeg har smidt ind, eller søg på www.edbpriser.dk efter bærbare med mobile cpu. Så får i selv at se at hastigheden er langt over de 1.7GHz som i påstår er maksimum. Dog er det ikke en Centrino, det har de heldigvis heller ikke reklameret med.

Bare lige for at gøre det klart, så siger jeg ikke at Aldi's maskine er udstyret med en Mobile CPU, blot at de findes i størrelser over det i siger.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
21. okt. 2003 10:59
#10: Nu spørger jeg lige dumt, men hvorfor bruge så mange penge på at det skal være en bærbar, hvis den skal bruges "bærbart" 3% af tiden?

Det var den samme dumhed jeg begik, købte en bærbar uden rent faktisk at have et behov for at kunne tage en computer med over alt. Tog den selvfølgelig med på ture og en gang i mellem rundt i huset og sådan lidt, men det var jo overhovedet ikke det værd.

Hvis du ikke har et seriøst behov kan jeg kun anbefale at købe en endnu hurtigere stationær - eller helt lade være, hvis du ikke har brug for endnu en stationær.

Men du bestemmer det naturligvis selv ;)
12.000 kr er mange penge.

Hvis det er for at få lidt plads og have det hele "samlet" i en lille boks, så kan man jo købe de hersens barebone-systemer. Eller dem indbygget i skærmens fod. Mener IBM og Amitech har sådanne modeller.
Gravatar #13 - CruiX
21. okt. 2003 18:13
Nu er det sådan at en Mobile intel Pentium 4 findes med hastigheder helt op til 3.20 GHz

kig selv her på dette link
http://www.intel.com/products/notebook/processors/...

Har faktisk også selv overvejet at købe den, da den har rimelig gode spec. Det finder man ikke ret mange andre steder til den pris.
Gravatar #14 - ZorpeX
10. dec. 2003 13:11
Intel pentium M (centrino) modellen findes endnu kun op til og med 1,7Ghz (som i de fleste tilfælde svarer til over 2,6Ghz Intel P4 Processoren i ydelse.
Der skulle iløbet af det nye år komme en ny Centrino processor med størrere hastigheder, men jeg kan ikke huske hvor meget de er på.
Jeg kender 3 personer som har en bærbar fra Aldi, og en har ikke været utilfreds, 1 er lettere utilfreds pga. en altid kørende køler (lidt af et problem for Medion)og så min bror som efter 4 reperationer som ikke hjalp det mindste fik pengene tilbage...
Så det er meget blandt mht. Medion fra Aldi.
Jeg synes du skal tage et kig på Dells bærbare, specielt deres Inspiron 8600 Multimedia, den er kanont go! og hvis du bytter den 3 års On-site garanti ud med 1 års afhentnings garanti, så får du den endda til en helt vildt fair pris! 14,613,- kr!!
Og så har du en bærbar med:
1,7Ghz Centrino
60Gb
Geforce Go5650 128Mb DDr
512Mb DDr
15,4" skærm med en opløsning på 1920*1200!!
Windows xp Home.

Alt ialt en mega syg Bærbar!!

Håber det kan hjælpe.
Gravatar #15 - jetzet
4. jan. 2004 21:37
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login