mboost-dp1
Ny bærbar!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Som i kan se på mit navn er jeg noget af en amatør til det her med computere, og søger derfor hjælp her. Jeg overvejer at skifte min gamle dell pc ud med en bærbar computer.
Jeg regner med at bruge omkring de 9000 kr.
Jeg bruger min computer til at op- og downloade fra nettet.
Jeg bruger den desuden til at video redigerer på. Jeg spiller ikke det helt store, men den må da godt kunne bruges til det, hvis jeg nu skulle få lyst. Jeg har set på denne her fra zepto
[/b]Znote 2425W
Onlinerabat 2425W Power
15.4" WXGA skærm 1280x800
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
nVidia® Geforce Go 7600 256MB
160GB 5400omdr SATA Harddisk Hitachi®
9 Cell Batteri til Znote 2225W/2425W
54Mbit Trådløst netværk
Keyboard 2225/2425W DK
24 Måneders Reklamationsret
1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 32bit – DK
DVD-RW DL Brænder Slot-IN
Indbygget Bluetooth[/b]
til kr 9.062,00
Kan det gøres billiger og er det et godt køb??
Er der eventuelt nogen der har et bedre forslag ?
Hilsen Amatøren
Jeg regner med at bruge omkring de 9000 kr.
Jeg bruger min computer til at op- og downloade fra nettet.
Jeg bruger den desuden til at video redigerer på. Jeg spiller ikke det helt store, men den må da godt kunne bruges til det, hvis jeg nu skulle få lyst. Jeg har set på denne her fra zepto
[/b]Znote 2425W
Onlinerabat 2425W Power
15.4" WXGA skærm 1280x800
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
nVidia® Geforce Go 7600 256MB
160GB 5400omdr SATA Harddisk Hitachi®
9 Cell Batteri til Znote 2225W/2425W
54Mbit Trådløst netværk
Keyboard 2225/2425W DK
24 Måneders Reklamationsret
1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 32bit – DK
DVD-RW DL Brænder Slot-IN
Indbygget Bluetooth[/b]
til kr 9.062,00
Kan det gøres billiger og er det et godt køb??
Er der eventuelt nogen der har et bedre forslag ?
Hilsen Amatøren
Nu har jeg ingen erfaring med Zepto, men konfigurationen ser rimelig fair ud til den pris. Jeg vil dog anbefale en højere opløsning på skærmen hvis det er muligt.
Ja som jeg før har skrevet så er jeg en amatør, jeg har lige opdaget at den pris jeg skrev før er +moms så det er ikke 9.062,00 men 11.327,50, så det er ikke så billigt, som jeg trode.
Håber i kan hjælpe mig med at finde en computer, som kan opfylde mine behov, som dog også kan holde en pris på omkring de 9.000. med moms!!!
Hilsen Amatøren
Håber i kan hjælpe mig med at finde en computer, som kan opfylde mine behov, som dog også kan holde en pris på omkring de 9.000. med moms!!!
Hilsen Amatøren
Jeg har haft gode erfaringer med Dells bærbare. Tag og kigge nærmere på deres Inspiron 9400
Køb disse RAM ved siden af for Dell tager ekstrem overpris for at sætte mere RAM i. Vælg derfor den billigste RAM-løsning (1x512). Du kan spare næsten 2000,- ved det.
Køb disse RAM ved siden af for Dell tager ekstrem overpris for at sætte mere RAM i. Vælg derfor den billigste RAM-løsning (1x512). Du kan spare næsten 2000,- ved det.
Tak for dit forslag, jeg har været inde og kigge hos Dell, fandt denne her:
InspironTM 6400
Intel® Core™ 2 Duo-processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
Collect & Return, kun 1 års service
15.4" WXGA TFT skærm, (1280x800) med TrueLife™®(Blank skærm)
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
160 GB SATA-harddisk (5.400 omdr.)
Fast, internt 8x dvd+/-rw-drev med software
256 MB NVIDIA® GeForce™ Go 7300 TurboCache™
Tilbehør
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g PCI-minikort til trådløst LAN til Core 2 Duo-processorer
ingen computertaske
ingen diskettedrev
ingen QuickSnap™
Services og Software
Uden sikkerheds-/antivirusbeskyttelse - Dansk
Microsoft® Works 8.5 - Dansk
Uden fotoorganiserings- og delingssoftware/uden fotoredigeringssoftware(Engelskt)
Omfatter også
Integreret tastatur - Dansk (QWERTY)
6-celle , 53 WHr Li-Ion primær batteri
6400 Hi Performance N04647
Inspiron™ ordre - Danmark
System Documentation with Eur Power Cord
dansk - 56.6k V.92 internt modem
1 års Collect and Return service
Money Off 800 incl VAT
Dell™ Internet ordre.
65 watt vekselstrømsadapter
Inspiron Ressource-dvd til Vista (diagnosticering og drivere)
Prisen for den her er 9058 kr
jeg har tænkt på den her frem for InspironTM 9400, da jeg ikke tror jeg har behov for en 17" skærm.
InspironTM 6400
Tilbehør
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g PCI-minikort til trådløst LAN til Core 2 Duo-processorer
ingen computertaske
ingen diskettedrev
ingen QuickSnap™
Services og Software
Uden sikkerheds-/antivirusbeskyttelse - Dansk
Uden fotoorganiserings- og delingssoftware/uden fotoredigeringssoftware(Engelskt)
Omfatter også
Money Off 800 incl VAT
Dell™ Internet ordre.
Prisen for den her er 9058 kr
jeg har tænkt på den her frem for InspironTM 9400, da jeg ikke tror jeg har behov for en 17" skærm.
Glemte at spørge bør jeg købe ekstra service forsikring, eller er kvaliteten på bærbar lige så god som på stationære. Min stationære dell har kørt i snart 4½ år uden nogle problemer.
Ring dog lige til dem inden du bestiller, for der findes en 9-cellet 85WHr batteri, men den tilbyder de mærkeligt nok ikke på deres hjemmeside mere.
Ang. forsikringen så er det jo et spørgsmål om man er uheldig eller ej. Jeg har en 6400, og den er godt og vel et år gammel nu. Jeg har ikke haft nogen problemer med den.
Ang. forsikringen så er det jo et spørgsmål om man er uheldig eller ej. Jeg har en 6400, og den er godt og vel et år gammel nu. Jeg har ikke haft nogen problemer med den.
#6 der er STOR forskel på på holdbarheden af laptops
Stationære maskine har jo stort set samme indmad uanset mærke, og skal bare holde til at stå og køre - laptops bliver smidt rundt og åbnet og lukket mange gange dagligt.
Mine erfaringer med dell siger mig at der er lige lovligt meget plastic og ting der knækker, knirker og knaser. - Zepto kender jeg ikke meget til men tror det er ca. det samme
Skal man have noget rigtig solidt som føles lækkert at sidde ved, skal man op i en IBM eller Apple, eller måske en business serie fra HP eller Dell
Stationære maskine har jo stort set samme indmad uanset mærke, og skal bare holde til at stå og køre - laptops bliver smidt rundt og åbnet og lukket mange gange dagligt.
Mine erfaringer med dell siger mig at der er lige lovligt meget plastic og ting der knækker, knirker og knaser. - Zepto kender jeg ikke meget til men tror det er ca. det samme
Skal man have noget rigtig solidt som føles lækkert at sidde ved, skal man op i en IBM eller Apple, eller måske en business serie fra HP eller Dell
#8 men så skal han jo også en del over de 9k for at få en ordentlig Lenovo/IBM eller også skal han gå efter en MacBook til ca. 8k og så smide en ekstra GB ram i... Men så skal du jo så køre Mac OS X istedet for Windows.
#4 #7Dreadnought du skriver at du har haft gode erfaringer med Dell´s bærbare. Kender du andre der har Dell bærbar??
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om 3 års I hjemmet service pakken der koster 1860, også gælder hvis plastik knækker og knapper sætter sig fast, ved almindeligt brug, eller man skal op 3 års I hjemmet service + dækning af hændelige uheld der koster 2700 for at den slags er dækket.
Havde du tegnet nogen former for forsikringer på din maskine ?
IBM er naturligvis en bedre maskine og bedre kvalitet, men jeg tror hellere jeg vil have en større maskine, i en lidt ringer kvalitet, som så kan kører alle mine programmer.
Jeg vil prøve at ringe til Dell når helligdagene er over og hører dem om det 9-cellet 85WHr batteri, og om deres forsikringer. Men vil godt lige hører din /jeres mening
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om 3 års I hjemmet service pakken der koster 1860, også gælder hvis plastik knækker og knapper sætter sig fast, ved almindeligt brug, eller man skal op 3 års I hjemmet service + dækning af hændelige uheld der koster 2700 for at den slags er dækket.
Havde du tegnet nogen former for forsikringer på din maskine ?
IBM er naturligvis en bedre maskine og bedre kvalitet, men jeg tror hellere jeg vil have en større maskine, i en lidt ringer kvalitet, som så kan kører alle mine programmer.
Jeg vil prøve at ringe til Dell når helligdagene er over og hører dem om det 9-cellet 85WHr batteri, og om deres forsikringer. Men vil godt lige hører din /jeres mening
Har kun gode erfaringer med Dell og deres service...
Min kæreste har faktisk en service sag igang der inde, hvor en af mine venner spildte cola i tastaturet, så det er meget snasket og trægt. Jeg ringede der ind og sagde hvad der var sket, og dell manden sagde at forsikringen (mener det er en standard business forsikring) jo ikke dækker hærværk som det jo egentlig er, men han kunne jo selvfølgelig bare skrive at det var vand som var tabt i tastaturet, som de så dækker... Men jeg har lige fået en pakkelabel ind ad døren, og skal så sende den på lørdag...
Min kæreste har faktisk en service sag igang der inde, hvor en af mine venner spildte cola i tastaturet, så det er meget snasket og trægt. Jeg ringede der ind og sagde hvad der var sket, og dell manden sagde at forsikringen (mener det er en standard business forsikring) jo ikke dækker hærværk som det jo egentlig er, men han kunne jo selvfølgelig bare skrive at det var vand som var tabt i tastaturet, som de så dækker... Men jeg har lige fået en pakkelabel ind ad døren, og skal så sende den på lørdag...
#10 Ja, flere af min venner og bekendte har Dell bærbare. Jeg havde kun tegnet det standard et års forsikring på min maskine. Hvad de andre har valgt af forsikring aner jeg ikke.
Jeg synes ik det kan betale sig at tage den ekstra 3 års forsikring med, du er i forvejen dækket ind under 2 års reklamationsret og når maskinen er 2 år gammel er den alligevel ikke meget mere værd end de 3000 som forsikringen koster oven i prisen.
#9 sites som ok1.de har gode priser på IBM... sæt dig ind i tingene, en Macbook kan både køre windows og OSX, endda samtidigt
#9 sites som ok1.de har gode priser på IBM... sæt dig ind i tingene, en Macbook kan både køre windows og OSX, endda samtidigt
#11 hvis jeg forstår dig rigtig, så har i Standard 1 års afhentnings- og afleveringsservice, eller har i en af de andre?
Hvordan kan det forøverigt være at det 1 års, gælder de 2 års reklamationsret ikke hos Dell ??
Det ses vidst mere og mere ud til at det ender med at bliver en Dell, så er spørgsmålet bare om den kan det som det hele startede med:
Op- og downloade fra nettet.
Video redigering.
Diverse office programmer.
Lidt spil, hvis lysten skulle komme over mig.
InspironTM 6400
Tilbehør
Services og Software
Omfatter også
Money Off 800 incl VAT
Dell™ Internet ordre.
Er der kun mulighed for at bruge trådløst internet, til sådan en bærbar eller er der også et almindeligt netværkskort så jeg kan anvende mit nuværende internet(med ledning).
Hvilken trådløst router skal jeg eventuelt bruge til denne her computer, skal det også være fra dell eller kan jeg købe et andet??
Ja nu kan det virkelig ses at jeg er en amatør, men bedre at spørge end at købe noget der ikke lever op til det mine forventninger!!
Hvordan kan det forøverigt være at det 1 års, gælder de 2 års reklamationsret ikke hos Dell ??
Det ses vidst mere og mere ud til at det ender med at bliver en Dell, så er spørgsmålet bare om den kan det som det hele startede med:
Op- og downloade fra nettet.
Video redigering.
Diverse office programmer.
Lidt spil, hvis lysten skulle komme over mig.
InspironTM 6400
Tilbehør
Services og Software
Omfatter også
Money Off 800 incl VAT
Dell™ Internet ordre.
Er der kun mulighed for at bruge trådløst internet, til sådan en bærbar eller er der også et almindeligt netværkskort så jeg kan anvende mit nuværende internet(med ledning).
Hvilken trådløst router skal jeg eventuelt bruge til denne her computer, skal det også være fra dell eller kan jeg købe et andet??
Ja nu kan det virkelig ses at jeg er en amatør, men bedre at spørge end at købe noget der ikke lever op til det mine forventninger!!
Det skulle undre mig om der ikke var et ethernet stik i den, dvs. ja du kan sagtens bruge dit kabel til internettet...
Og du kan bruge hvilken som helst trådløs router der understøtter enten 802.11a, b eller g standarden, preferabelt 802.11g, da dette er hurtigts.
Du vil sagtens kunne bruge maskinen til spil.
Og du kan bruge hvilken som helst trådløs router der understøtter enten 802.11a, b eller g standarden, preferabelt 802.11g, da dette er hurtigts.
Du vil sagtens kunne bruge maskinen til spil.
Den burde ihvertfald leve op til dine forventinger :)
Men hvis jeg var dig, så ville jeg lige vente til de kommer med nogle tilbud. Det plejer de at gøre her efter påske.
Dell har altid gode tilbud, f.eks. gratis fragt (omkring 500 kr) eller dobblet ram. Så hvis du ikke absolut skal bruge den lige nu, så vent og se, det kan jo godt betale sig.
Den burde ihvertfald leve op til dine forventinger :)
Men hvis jeg var dig, så ville jeg lige vente til de kommer med nogle tilbud. Det plejer de at gøre her efter påske.
Dell har altid gode tilbud, f.eks. gratis fragt (omkring 500 kr) eller dobblet ram. Så hvis du ikke absolut skal bruge den lige nu, så vent og se, det kan jo godt betale sig.
#17 på denne her får jeg 800kr + 5% det tilbud gælder indtil den 11/4. Den står til kr 9.690,00 og jeg får den til 8.625,81 Inkl. moms og levering. Om der kommer et bedre tilbud senere, og om man tør vente er vel lidt op til hvor meget is man har i maven!
Men jeg ved godt de har en masse tilbud hele tiden.
#16 Dreadnought hvordan er i tilfredse med skærmen, og er det bredformat??
PS i har alle været til stor hjælp, TAKKER
Men jeg ved godt de har en masse tilbud hele tiden.
#16 Dreadnought hvordan er i tilfredse med skærmen, og er det bredformat??
PS i har alle været til stor hjælp, TAKKER
I forhold til forsikring så syntes jeg personligt det er spild af penge! Købeloven dækker stort set alle ting, det er kun ting hvor du selv er skyld i at du ødelægger den at den ikke dækker. Det kunne f.eks. være at man tabte den.
Så siger de at den dækker tyveri, ja men nu er det jo sådan at de fleste også har en indbo forsikring, så det argument kan de ikke rigtigt bruge til noget.
Det er op til dig selv, om du vil have en forsikring der dækker det samme som dine normale rettigheder - jeg ville ikke gøre det.
Så siger de at den dækker tyveri, ja men nu er det jo sådan at de fleste også har en indbo forsikring, så det argument kan de ikke rigtigt bruge til noget.
Det er op til dig selv, om du vil have en forsikring der dækker det samme som dine normale rettigheder - jeg ville ikke gøre det.
#18 OK havde jeg ikke lige set :)
Men så er det jo bare at komme igang ;)
Men så er det jo bare at komme igang ;)
#18 15,4" er en 16:10 skærm og den jeg har på min er en 150dpi 1680x1050 med TrueLife som er med en blank overflade. Det er mums. Men den er også blevet pillet af sortimentet til 6400 af uforklarlige årsager.
Jeg må prøve at ringe til dem på tirsdag når det bliver hverdag igen og hører efter 9-cellet 85WHr batteri og 150dpi 1680x1050 med TrueLife, og hvad det eventuelt løber op i.
er der nogen der har 15.4" WXGA TFT skærm, (1280x800) med TrueLife og hvad syntes i om den?
er der nogen der har 15.4" WXGA TFT skærm, (1280x800) med TrueLife og hvad syntes i om den?
Jeg har selv købt en spritny Zepto Znote 6615WD - jeg er meget glad for den! Jeg gav 10.600 inkl. moms og fragt. Fik den leveret med posten 8 dage efter.
Her er de umiddelbare specs på den jeg købte:
2.00 GHz Core™2 Duo T7200
Intel®945 PM/ICH7-M
2048MB DDR2 667/PC5300, SODIMM, Zepto
100GB 7200omdr SATA Harddi sk Hitachi®
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
15.4" WSXGA skærm 1680x1050
6 Cell batteri
54Mbit Trådløst netværk
DVD-RW DL Brænder
Jeg købte min hos www.zeptoeksperten.dk
Her er de umiddelbare specs på den jeg købte:
2.00 GHz Core™2 Duo T7200
Intel®945 PM/ICH7-M
2048MB DDR2 667/PC5300, SODIMM, Zepto
100GB 7200omdr SATA Harddi sk Hitachi®
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
15.4" WSXGA skærm 1680x1050
6 Cell batteri
54Mbit Trådløst netværk
DVD-RW DL Brænder
Jeg købte min hos www.zeptoeksperten.dk
Lidt om købeloven, og ekstra forsikring.
Den reklamationsret som købeloven indeholder, giver dig ret til at få mangler ved din pc afhjulpet eller få pc ombyttet indenfor 2 år. Men en mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl. Altså har det intet at gøre med en garanti, hvis din pc går i stykker efter 1 år, kan firmaet der har solgt den, faktisk være så grove at påstå at det er slidtage eller hærværk. Det er så op til dig at modbevise at det er en fabriktions fejl, så købeloven er ikke meget værd.
Med hensyn til at købe en ekstra forsikring, f.eks fra Dell, så skal du passe meget på at du ikke bliver taget ved næsen. Mange af forsikringerne er udformet sådan at de faktisk ikke dækker meget mere end din egen indbo/familieforsikring. Så læs igennem hvad de dækker, og tjeck om din egen forsikring dækker det samme før du beslutter dig.
F.eks vil en væltet cola ned i tastaturet, kunne dækkes af forsikringen hos den der væltede den, forudsat at han har en skade forsikring =)
Den reklamationsret som købeloven indeholder, giver dig ret til at få mangler ved din pc afhjulpet eller få pc ombyttet indenfor 2 år. Men en mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl. Altså har det intet at gøre med en garanti, hvis din pc går i stykker efter 1 år, kan firmaet der har solgt den, faktisk være så grove at påstå at det er slidtage eller hærværk. Det er så op til dig at modbevise at det er en fabriktions fejl, så købeloven er ikke meget værd.
Med hensyn til at købe en ekstra forsikring, f.eks fra Dell, så skal du passe meget på at du ikke bliver taget ved næsen. Mange af forsikringerne er udformet sådan at de faktisk ikke dækker meget mere end din egen indbo/familieforsikring. Så læs igennem hvad de dækker, og tjeck om din egen forsikring dækker det samme før du beslutter dig.
F.eks vil en væltet cola ned i tastaturet, kunne dækkes af forsikringen hos den der væltede den, forudsat at han har en skade forsikring =)
jeg kan så li give nogle af mine egne erfaringer med dell bærbare :D de er meget stærke i forhold til plastic og sådan :) nok et sted imellem acer og IBM
de har i mange år haltet bagud med deres tuschpad men det skulle ikke være et problem på de nye :) MEN PAS PÅ MED BRUGTE dell bærbare :)
ellers held og lykke, det er nogle gode maskiner
de har i mange år haltet bagud med deres tuschpad men det skulle ikke være et problem på de nye :) MEN PAS PÅ MED BRUGTE dell bærbare :)
ellers held og lykke, det er nogle gode maskiner
Så er jeg ved at være klar til at bestille, min nye computer. Jeg snakkede med dem i dag og fik tilkøbt et 9 cellet batteri og fik den bedste skærm som de nu har, med en opløsning på 1440x900, den med 1680x1050 som Dreadnought skrev han har, findes ikke mere til Inspiron 6400
Her er så hvordan min bærbar Dell nok kommer til at se ud:
InspironTM 6400
15.4" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440x900) med TrueLife
Cover til skærmens bagside: Kulfiber
European Dell trueMobile 355 internal Bluetooth, Module for vista
9-cellet Li-Ion primær batteri på 80 W/t
Alt i alt løb den op i 9440kr
Her er så hvordan min bærbar Dell nok kommer til at se ud:
InspironTM 6400
15.4" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440x900) med TrueLife
Cover til skærmens bagside: Kulfiber
European Dell trueMobile 355 internal Bluetooth, Module for vista
9-cellet Li-Ion primær batteri på 80 W/t
Alt i alt løb den op i 9440kr
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.