mboost-dp1

Ny bærbar!

Gå til bund
Gravatar #1 - Acro
1. aug. 2003 00:05
Zepto 4100 ..

Jeg har overvejet denne bærbare computer - og af flere årsager, den er både elegant og funktionel, faktisk er designet (set med mine øjne) meget stilfuldt - og hardwaren fejler på ingen måde noget.

Men! Det ville være rart med anbefalinger, så jeg ikke vælger forkert. I må også gerne foreslå andre mærker - såfremt de opfylder krav om elegance og funktionalitet.

Jeg ligger også vægt på at den er Centrino-baseret, så får jeg nemlig trådløst netværk og en god teknologi der sparer på strømmen - og stadig yder langt mere end andre maskiner, især hvis clock-frekvensen tages i betragtning.

Tal!
Gravatar #2 - hmn
1. aug. 2003 06:52
Har du prøvet at tage et kig på Dell's Inspiron 500m den tror jeg også du kan få ret billigt.

Jeg har selv en Latitude D600 (samme model som Inspiron 500m, bare med noget business support) og den er jeg da meget godt tilfreds med. Maskinen kører rigtig godt, og både skærm og tastatur er rigtig lækkert. Faktisk er det eneste jeg lige kan nævne som noget negativt at den "kun" holder sig kørende i 3 timer på batteri, og sammenlignet med andre centrino maskiner er det jo ikke vildt meget.

Så vidt jeg ved kan du også få dobbelt ram for tiden hvis man køber ved dell, så det er jo også værd at tage med.
Gravatar #3 - DetVarSoerens
1. aug. 2003 10:09
Acer laver også en fin en her
Og alt efter hvad du kræver af funktioner kan den have en rimlig pris?

Mvh
Søren
Gravatar #4 - Raenil
1. aug. 2003 18:36
Det eneste problem jeg har mødt ved ikkemærkevarebærbare er hastigheden, hvormed luftpartiklerne bliver sendt igennem blæseren... Hvis den ikke larmer for meget, virker det umiddelbart som et godt tilbud.
Gravatar #5 - Acro
2. aug. 2003 12:45
Mange tak for de forskellige svar.

Efter at have læst disse bedømmelser og denne anmeldelse, altsammen på EDBpriser, føler jeg mig endnu mere fristet - og de fleste af mine spørgsmål er blevet besvaret.
Gravatar #6 - rackbox
1. sep. 2003 20:52
Jeg kan kun anbefale IBM Thinkpad som bærbar. Fordelen ved denne er robusthed, service, ThinkLight og muligheden for at benytte både touchpad og trackpoint. IBM har et lækkert design og man føler virkelig at man har kram mellem hændrene. Endvidere kan jeg anbefale den nye Centrino teknologi, som IBM bl.a. har implementeret i enkelte af deres R40-maskiner samt standard i T40. T40's kabinet er lavet af titanium og er meget flad og lækker.

Priser ca:
R40 Centrino 1,3 Ghz (svarer til desktop 2,0Ghz) med 40Gb hd, 256 Ram, DVD+CD-RW, 14.1" TFT, indbygget 802.11b wireless, USB2 og firewire plus alt det andet lir, ca. 12000,-
T40 Centrino 1,5 Ghz (svarer til desktop 2,4 Ghz) med samme specs som ovenstående, dog med 802.11a / b, ca. 16000,-
Gravatar #7 - seahawk
2. sep. 2003 07:27
Centrino 1,3 Ghz (svarer til desktop 2,0Ghz)

Hvor i alverden har du den ide fra?!?!?
Gravatar #8 - rackbox
2. sep. 2003 15:04

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1541

Det er naturligvis i forhold til "alm. brug" og ikke til den inkarnerede gamer eller videoeditor... Men hvad.. Det er jo en bærbar..
Gravatar #9 - seahawk
2. sep. 2003 15:07
#8:

I almindelig brug med et tekstbehandlingsprogram bør man da ikke kunne se synderligt forskel på en 500MHz og en 3GHz CPU... :)

Og skidt artikel - de bør lære at linke til deres kilder!
Gravatar #10 - Acro
2. sep. 2003 20:23
#6 @rackbox:
Når man ser på deres design - så føler jeg mest af alt at jeg sidder med noget ældgammelt ragelse der ikke er fulgt med tiden.

#7 @seahawk:
Stortset alle producenter af bærbare computere skriver selv den samme information, så jeg regner med at han har ret i sin påstand - og at artiklen er korrekt, selvom de ikke angiver kilder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login