mboost-dp1

Notebook på halv kraft?

Gå til bund
Gravatar #1 - wollaminfaetter
23. okt. 2007 04:33
Hej!

Jeg har en Acer Aspire 5100 Notebook. Jeg har i et stykke tid været utilfreds med den - synes den har virket underligt sløv. Har prøvet gentagne formateringer og andet som min beskedne indsigt har tilladt mig. Prøvet div drivers m.m. Jeg har fundet en prog. som hedder CPU Burn, som skulle kunne fyre max op under CPU'en. Når jeg kører dette prog på min stationære, så skal jeg love for den knokler! Men når jeg kører det på min Acer, så lunter CPU'en bare afsted med ca. 50%. Hvad mener i dette kan være tegn på? Har mest lyst til at smide den i nakken på forhandleren, men vil dog gerne være lidt mere sikker på at der ikke kan være tale om en "fejl 40" inden jeg griber til yderligheder (O;
Gravatar #2 - TullejR
23. okt. 2007 06:11
Din laptop er dual core og cpu burn kan ikke finde ud af at belaste mere end een tråd ad gangen?
Gravatar #3 - wollaminfaetter
23. okt. 2007 06:16
#2: Forklaringen er besnærende enkel.... ! Ifølge produktbeskrivelsen skulle programmet dog belaste med to tråde - men hvem ved? Er der en anden måde man kan teste på?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
23. okt. 2007 06:25
Prøv at køre et benchmark program, f.eks. 3Dmark2003, og så sammenlign på internettet.
Gravatar #5 - wollaminfaetter
24. okt. 2007 18:03
Takker for forslaget. 3Dmark og PCmark programmerne koster et par hundrede kr..... nogen brugbare gratis-løsninger???
Gravatar #6 - MiniatureZeus
24. okt. 2007 18:09
#5 2003 udgaven kan du vist hente lovligt på tweak.dk.
Gravatar #7 - wollaminfaetter
24. okt. 2007 18:55
Har været en tur omkring tweak.dk. Ser ud som om jeg kan hente den der MEN VED GUD om det er til at komme forbi den der "kan-du-læse disse-ogstaver-og gengive-dem test!!!! Opgav efter omkring 100 forsøg!!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login