mboost-dp1
nforce 4 = nye ram og psu?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej.. jeg overvejer meget kraftigt at købe en nforce4 bundkort i den nærmeste fremtid. Derfor ville jeg høre om der er nogen der ved om det kræver en ny slags strømforsyning? Har en alm. 400W ATX-strømforsyning, men synes jeg har læst et sted, at det kræver en ny type strømforsyning? er det en røver eller..??
Kan jeg desuden bruge min 1x512 MB 266 Mhz DDR-ram blok, eller kræves der en hurtigere (kender ikke deres PCXXXX-betegnelse...)? Og kan man godt nøjes med 1 ram-blok i et dual-channel system, som jeg formoder nforce4 er?
Mvh og god jul!
Kan jeg desuden bruge min 1x512 MB 266 Mhz DDR-ram blok, eller kræves der en hurtigere (kender ikke deres PCXXXX-betegnelse...)? Og kan man godt nøjes med 1 ram-blok i et dual-channel system, som jeg formoder nforce4 er?
Mvh og god jul!
du kan sagtens køre med 1 RAM blok...
ang. PSU kommer det nok mest an på om du vil køre SLI...
flere nye boards, fx. ASUS A8N-SLI bruger et 24polet EATX stik, men jeg har læst mig til at man sagtens kan sætte et alm. 20polet ATX stik på, så længe man ikke har 2 gfx kort...
ang. PSU kommer det nok mest an på om du vil køre SLI...
flere nye boards, fx. ASUS A8N-SLI bruger et 24polet EATX stik, men jeg har læst mig til at man sagtens kan sætte et alm. 20polet ATX stik på, så længe man ikke har 2 gfx kort...
Asus har opsat et lille skema med oversigt over hvor meget power der skal på systemet med forskellige opsætninger...
Fx kan en 350 watt i følge Asus, trække 3800+, 2xGeForce 6600, 2xhdd og 1 drev, TROR jeg... kan ikke lige huske det. kan lige poste det, når jeg får mit Asus A8N SLi Deluxe i dag eller morgen... :p
Fx kan en 350 watt i følge Asus, trække 3800+, 2xGeForce 6600, 2xhdd og 1 drev, TROR jeg... kan ikke lige huske det. kan lige poste det, når jeg får mit Asus A8N SLi Deluxe i dag eller morgen... :p
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.