mboost-dp1

NAS/mail server

Gå til bund
Gravatar #1 - dr_bindegal
18. jun. 2007 14:24
Hej ...

Jeg leder efter en billig stand-alone mail server til mit netværk, og med billig mener jeg både i anskaffelse og drift. jeg har kigget på flere NAS'er men har kun fundet en der har en mail server, produktet hedder Intellinet SOHO server og er ikke et navn jeg har stødt på før. I england kan sådan en box købes for ca. 100£ excl HD. Er der nogen der kender dette produkt, eller evt. et alternativ?
Den klassiske "gammel-brødkasse-med-linux" løsning dur ikke, da dette vil koste for meget i strøm.
Forslag?

/dr_bindegal
Gravatar #2 - Azuria
18. jun. 2007 14:28
stand-alone server? Så er der vel ikke meget pointe i den. ;)
Du kan jo prøve at kigge på soekris løsning, som godt kan køre linux. ;)
Uden at trække 5kw i døgnet.
Og så kan den sættes op til præcis hvad du ønsker.
Gravatar #3 - themuss
18. jun. 2007 15:26
Problemet er lidt at der ikke er plads til diske i en soekris.... Kun en enkelt 2.5" og et CF-kort.

Hvis du samtidig vil have NAS på den bør du nok købe et normalt kabinet og et via epia bundkort.
Gravatar #4 - dr_bindegal
18. jun. 2007 18:00
#3 Grunden til jeg nævnte NAS var egentlig fordi Intellinet'en som udgangspunkt er en NAS bare med en mail server oven i hatten. Hvad jeg har brug for er en mail server med massere af plads (Gmail x 50), og ftp/samba er derfor mindre vigtigt.
Gravatar #5 - themuss
18. jun. 2007 18:30
Prøv at kigge her:

http://www.cortexsystems.net/ (reseller af soekris) Desværre er den nye 5501 stadig i rest-ordre... De gamle er ikke såååå hurtige... Som routere kan de vist smide 30-50mbit gennem.

Jeg vil også anbefale en soekris (5501) til det + en 160GB 2.5".

Husk dog på at de ikke kan køre windows, så der skal en bsd eller linux på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login