mboost-dp1
NAS Filserver eller Stationær computer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg står mellem et valg:
Enten skal jeg sælge min MacBook, købe en stationær og en skolebærbar.
Eller skal jeg købe en NAS filserver og smide den til nettet, og samtidig smide 1 gb ekstra ram i min MacBook.
Fordele ved forslag 1:
Får 2 computere, hvor den stationære kommer til at sparke røv, samt kan koble til fjernskrivebord lige gyldigt hvor jeg er i verden.
Fordele ved forslag 2:
Beholder min dejlige MacBook, gør den bedre, og har en laptop som sparker røv - dog har jeg kun FTP-server til at køre hjemme.
Lad mig høre hvad i ville gøre?
Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge af disse 2 :(
Ville da klart købe en NAS og så putte nogle ekstra ram i macen.
Men er det bare en almindelig MacBook eller er det en Pro, for en almindelig MB kan du sku ikke få meget for brugt. maks 7000kr hvis du er heldig...
Men er det bare en almindelig MacBook eller er det en Pro, for en almindelig MB kan du sku ikke få meget for brugt. maks 7000kr hvis du er heldig...
Forslag 3:
Sælge din MacBook, købe en stationær og en skolebærbar.
Købe en NAS filserver og smide den til nettet.
Fordele ved forslag 3:
Får 2 computere, hvor den stationære kommer til at sparke røv, samt kan koble til fjernskrivebord lige gyldigt hvor du er i verden. Derudover har du FTP-server til at køre hjemme.
Dette gør at det ikke i samme omfang, som ellers, bliver nødvendigt at flytte filer frem og tilbage.
Hvis det ikke er en mulighed, så er jeg enig med MiniatureZeus.
Sælge din MacBook, købe en stationær og en skolebærbar.
Købe en NAS filserver og smide den til nettet.
Fordele ved forslag 3:
Får 2 computere, hvor den stationære kommer til at sparke røv, samt kan koble til fjernskrivebord lige gyldigt hvor du er i verden. Derudover har du FTP-server til at køre hjemme.
Dette gør at det ikke i samme omfang, som ellers, bliver nødvendigt at flytte filer frem og tilbage.
Hvis det ikke er en mulighed, så er jeg enig med MiniatureZeus.
det er jo sygt at give 8000kr for en brugt MacBook, når man kan få en ny for DKK 8.177,50 med studierabat gennem Apple store... :S :/
anyways, NAS server kan da vist nok også tilgås over alt, men på pcworld.dk kan du finde en god stor test om forskellige NAS servere som da er værd at kigge på.
anyways, NAS server kan da vist nok også tilgås over alt, men på pcworld.dk kan du finde en god stor test om forskellige NAS servere som da er værd at kigge på.
Nu hvor vi snakker om NAS - er der så nogle der kan anbefale nogle enheder med RAID funktionalitet, og ekstrem stor lagerkapacitet? Jeg har nemlig også planer om at anskaffe mig en til backup af, ja, meget vigtig data.
Synology Cubestation CS407 er den jeg selv ville købe.. Hvis jeg havde penge til det.... :-(
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
RAID5 (4 diske)
SATA300
Gbit netværk
Webserver
ftpserver
bittorrent
Samt at OS er linuxbaseret og der udvikles konstant både af synology med også af fanbasen. Dvs der kommer nye funktionaliteter til den løbende.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
RAID5 (4 diske)
SATA300
Gbit netværk
Webserver
ftpserver
bittorrent
Samt at OS er linuxbaseret og der udvikles konstant både af synology med også af fanbasen. Dvs der kommer nye funktionaliteter til den løbende.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.