mboost-dp1

NAS Filserver eller Stationær computer?

Gå til bund
Gravatar #1 - Hånter
21. mar. 2007 12:26

Jeg står mellem et valg:
Enten skal jeg sælge min MacBook, købe en stationær og en skolebærbar.

Eller skal jeg købe en NAS filserver og smide den til nettet, og samtidig smide 1 gb ekstra ram i min MacBook.

Fordele ved forslag 1:
Får 2 computere, hvor den stationære kommer til at sparke røv, samt kan koble til fjernskrivebord lige gyldigt hvor jeg er i verden.

Fordele ved forslag 2:
Beholder min dejlige MacBook, gør den bedre, og har en laptop som sparker røv - dog har jeg kun FTP-server til at køre hjemme.

Lad mig høre hvad i ville gøre?
Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge af disse 2 :(
Gravatar #2 - MiniatureZeus
21. mar. 2007 12:29
Ville da klart købe en NAS og så putte nogle ekstra ram i macen.
Men er det bare en almindelig MacBook eller er det en Pro, for en almindelig MB kan du sku ikke få meget for brugt. maks 7000kr hvis du er heldig...
Gravatar #3 - BurningShadow
21. mar. 2007 12:35
Forslag 3:
Sælge din MacBook, købe en stationær og en skolebærbar.
Købe en NAS filserver og smide den til nettet.

Fordele ved forslag 3:
Får 2 computere, hvor den stationære kommer til at sparke røv, samt kan koble til fjernskrivebord lige gyldigt hvor du er i verden. Derudover har du FTP-server til at køre hjemme.
Dette gør at det ikke i samme omfang, som ellers, bliver nødvendigt at flytte filer frem og tilbage.

Hvis det ikke er en mulighed, så er jeg enig med MiniatureZeus.
Gravatar #4 - Hånter
21. mar. 2007 12:46
Det er en almindelig MacBook, og jeg er blevet tilbudt 8000 for den. Det tilbud står stadig.

Såh, NAS filserveren er klart den billigeste løsning. Jeg er jo ikke ude på at bruge alt for mange penge =/
Gravatar #5 - MiniatureZeus
21. mar. 2007 12:53
det er jo sygt at give 8000kr for en brugt MacBook, når man kan få en ny for DKK 8.177,50 med studierabat gennem Apple store... :S :/

anyways, NAS server kan da vist nok også tilgås over alt, men på pcworld.dk kan du finde en god stor test om forskellige NAS servere som da er værd at kigge på.
Gravatar #6 - Hånter
21. mar. 2007 12:55
Naaah. Det er så den miderste konfiguration af MacBookudvalget. Altså koster en ny lige omkring 9-9.5K

Jeg takker (:
Gravatar #7 - MiniatureZeus
21. mar. 2007 12:57
#6 nååå okay, troede bare det var 1.83GHz :)
Gravatar #8 - Hånter
21. mar. 2007 12:59
#7 - Nej da, den skal jo kunne bare lidt :D
Gravatar #9 - themuss
21. mar. 2007 13:21
Sælg din mac-book ligegyldigt hvad du gør. Køb en thinkpad.
Gravatar #10 - Hånter
21. mar. 2007 13:59
#9 - hvad ville jeg så få ud af det?
Ja, jeg kender udemærket IBM, men de er også det dyrere. Dermed kan det jo ikke rigtigt betale sig at sælge min macbook, for derefter at købe en ThinkPad til tilsvarende pris, som yder mindre?
Gravatar #11 - themuss
21. mar. 2007 15:46
Du ville have en dejlig, dejlig thinkpad....

Mmmm jeg bliver varm over hele kroppen, når jeg tænker på dem... mmmm thinkpads.... mmmmmmmmmm
Gravatar #12 - MiniatureZeus
21. mar. 2007 18:06
#10 glem hvad themuss siger. Hvis du gør som jeg siger i #1, så vil du få mest ud af pengene. Det er jo en rigtig lækker laptop du har, og hvis du bruger et par tusind på en ordentlig NAS server og et stang ram, så får du en god løsning. Syntes jeg ihvertfald.
Gravatar #13 - Zehnox
26. mar. 2007 19:41
Nu hvor vi snakker om NAS - er der så nogle der kan anbefale nogle enheder med RAID funktionalitet, og ekstrem stor lagerkapacitet? Jeg har nemlig også planer om at anskaffe mig en til backup af, ja, meget vigtig data.
Gravatar #14 - Knightmare
27. mar. 2007 09:32
Synology Cubestation CS407 er den jeg selv ville købe.. Hvis jeg havde penge til det.... :-(
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
RAID5 (4 diske)
SATA300
Gbit netværk
Webserver
ftpserver
bittorrent
Samt at OS er linuxbaseret og der udvikles konstant både af synology med også af fanbasen. Dvs der kommer nye funktionaliteter til den løbende.
Gravatar #15 - Zehnox
27. mar. 2007 09:48
Wow, 4k og det er så uden hdds :( Men den ser ellers vild ud!

Men Synology ser generelt ud til at lave nogle gode produkter?
Gravatar #16 - themuss
27. mar. 2007 13:37
Ja jeg vil også han den der synology! *savl*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login