mboost-dp1
Mp3 afspillere med harddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Havde lige her i eftermiddags bestilt en Creative NOMAD Jukebox Zen NX på 30GB, men blev så et par timer efter ringet op af forhandleren som sagde at den var i restordre. Han fortalte så en masse om hvor dårlig denne afspiller åbentbart var, noget med at det var noget plastik lort og de fik en masse tilbage af dem, og at jeg i stedet skulle købe en BOSSCOM som de netop havde hjemme.
Takkede pænt nej tak og bad ham annulere bestillingen.
Men jeg vil jo stadig godt have en sådan en dims, men selvom man ikke bør tro alt for meget på sælgere, så bliver man alligevel i tvivl. Har dog kun set gode bedømmelser af denne her NOMAD ting inde på EDBpriser, men vil lige høre om hvad nogen newz-brugere har at sige :)
Der er sikkert nogen som vil skrige op om iPod, men den må jeg pt. udelukke da jeg ikke ønsker at bruge så mange på en afspiller.
Så er disse NOMAD boxe en gang bras som påstået, eller kan jeg roligt købe den ? (fandt lige en anden butik som har den til samme pris). Eller er der noget andet i samme klasse som kan anbefales?
EDIT: Fandt lige denne her som så interessant ud: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18800
Nogen som har erfaringer med den?
Takkede pænt nej tak og bad ham annulere bestillingen.
Men jeg vil jo stadig godt have en sådan en dims, men selvom man ikke bør tro alt for meget på sælgere, så bliver man alligevel i tvivl. Har dog kun set gode bedømmelser af denne her NOMAD ting inde på EDBpriser, men vil lige høre om hvad nogen newz-brugere har at sige :)
Der er sikkert nogen som vil skrige op om iPod, men den må jeg pt. udelukke da jeg ikke ønsker at bruge så mange på en afspiller.
Så er disse NOMAD boxe en gang bras som påstået, eller kan jeg roligt købe den ? (fandt lige en anden butik som har den til samme pris). Eller er der noget andet i samme klasse som kan anbefales?
EDIT: Fandt lige denne her som så interessant ud: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18800
Nogen som har erfaringer med den?
har selv haft en alm. Zen og hvis jeg husker rigtigt er Zen NX lidt mindre fysisk og med lidt hurtigere firmware ellers er der ingen forskel. Grunden til at jeg ikke har den mere er fordi jeg manglede penge til en opgradering, og jeg brugte alligevel mest radioen i min 6610 når jeg cyklede til forelæsning. Nåh tilbage til Zen'en:) At den skulle være noget være plastik lort, er det værste lort jeg endnu har hørt. det meste af Zen'en er dækket af metal og det eneste plastik der findes på den er omkring portene og knapperne. Selve brugen af Zen'en kræver lidt trænning da det meste foregår med et scroll-hjul.
Hvis du køber en Zen NX så vil jeg anbefale dig at kigge lidt på Nomad Explorer fra Redchair Software, da Creatives er noget være klampværk.
Link: http://redchairsoftware.com
Det koster 25$ men er alle pengene værd.
EDIT
Glemte lige at sige Zen'en kræver at du har ID-tag på alle dine MP3'er. hvilket kan komme til at koste en del arbejde, hvis ens samling ikke lige har ID-tags :(
Hvis du køber en Zen NX så vil jeg anbefale dig at kigge lidt på Nomad Explorer fra Redchair Software, da Creatives er noget være klampværk.
Link: http://redchairsoftware.com
Det koster 25$ men er alle pengene værd.
EDIT
Glemte lige at sige Zen'en kræver at du har ID-tag på alle dine MP3'er. hvilket kan komme til at koste en del arbejde, hvis ens samling ikke lige har ID-tags :(
#2 - Takker for den opklaring :) Har også hørt noget dårligt om software, men kan den det den skal? Altså, man skal jo bare ha' overført filer til dimsen og det burde vel egentlig kunne klares med almen windows-filhåndtering. Eller, sådan fungerende min tidligere mp3afspiller i hvert fald. Den poppede bare op som en ekstern harddisk.
Og det med ID-tags lyder spøjst, selvom det for mit vedkommende ikke er jordens største problem, men vil den slet ikke spille de filer eller kan den bare ikke finde ud af at vise hvad det er for noget man hører?
Og det med ID-tags lyder spøjst, selvom det for mit vedkommende ikke er jordens største problem, men vil den slet ikke spille de filer eller kan den bare ikke finde ud af at vise hvad det er for noget man hører?
Zen'en virker ikke som en ekstern HD i den forstand. Du kan stadig smide alle typer af filer over på den, men du skal bruge et program til at overfører filerne til Zen'en. Derfor anbefaler jeg Nomad Explorer, da den virker meget bedre sammen med stifinder eller hvad du nu bruger.
Det med ID-tags er nødvendigt da Zen'en ikke vil/kan afspille MP3'er uden.
Det med ID-tags er nødvendigt da Zen'en ikke vil/kan afspille MP3'er uden.
#5 - Ok, har også set på det der Nomad Explorer og det ser jo fint ud. Er nu heller ikke hovedformålet at den skal være ekstern harddisk, men det er da rart at den kan :)
Sålænge den både kan læse ID3v1 og v2, så går det.
Men alt dette er jo småting. Hovedspørgsmålet var om jeg skulle manden fra den første butik seriøst, eller om det blot var noget sludder han sagde for at sælge mig en anden. Har set Midt-Data har den til ca. samme pris 2200kr, og det er så der jeg ligger nu.
Hvis bare Midt-Data's side vil virke dog :|
Sålænge den både kan læse ID3v1 og v2, så går det.
Men alt dette er jo småting. Hovedspørgsmålet var om jeg skulle manden fra den første butik seriøst, eller om det blot var noget sludder han sagde for at sælge mig en anden. Har set Midt-Data har den til ca. samme pris 2200kr, og det er så der jeg ligger nu.
Hvis bare Midt-Data's side vil virke dog :|
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.