mboost-dp1

Moms regler ved køb i EU??

Gå til bund
Gravatar #1 - JackDK
15. feb. 2005 09:24
Jeg sidder lige og kigger på priserne på hardware forskellige steder i EU og der er jo mange penge, at spare. MEN hvordan er momsreglerne når man køber fra lande i EU? Har hørt, at man ikke skal batale moms, er det rigtigt??
Gravatar #2 - BurningShadow
15. feb. 2005 09:46
Nej, det er ikke rigtigt. Du skal betale moms i det land du handler i, så hvis du køber fra Tyskland, så skal du betale Tysk moms.

Men hvis det du vil vide, er om du risikere en regning fra den Danske stat, fordi du skal betale Dansk moms, så er svaret, at det behøver du ikke frygte.
Gravatar #3 - Deternal
15. feb. 2005 09:51
Bemærk at du skal betale fragt og at du ikke har samme sikkerhed med udenlandske butikker som du har i DK.

Derfor kan det betale sig at gøre med ting som CD-R medier og sådant mens det kan være lidt risky med nogle andre ting. Bemærk også hvis du køber tastatur at sørge for de kan levere et med det korrekte keymap.
Gravatar #4 - amokk
15. feb. 2005 10:33
#3 tastaturer er måske heller ikke lige det man sparer aller mest ved at købe fra udlandet? (måske hvis de sidder på en bærbar hehe)

mht. sikkerheden, er jeg ret sikker på at de fleste dele af den danske købelov gælder i det meste af EU, såsåm ½ års garanti + 2 års reklamationsret osv
Gravatar #5 - JackDK
15. feb. 2005 10:46
Ja, ideen var at købe et grafikkort. der er på dem jeg har set på op til små 1000 kr, at spare. Hvilket jo er mange penge...
Gravatar #6 - amokk
15. feb. 2005 12:55
#5 har du en URL til noget bestemt du har set? :-)
Gravatar #7 - buch
15. feb. 2005 13:13
http://www.alibaba.com/trade/forbuyer/cat prøv det nogen af jer hvis i vil tjene penge på at købe hardware eller bare vil ha noget hardware der er billigt
Gravatar #8 - Mort
15. feb. 2005 14:03
Inden du køber din vare i udlandet skal du være klar over at købeloven der gælder for din vare er den købelov det pågældende land har.

Køber du varen i Tyskland kan det godt være at du vil få svært ved at få den byttet eller få pengene tilbage.
Gravatar #9 - amokk
15. feb. 2005 16:18
#7 du burde få dig en karriere i spam-branchen, sådan som du kan sende ligegyldige links til crap sider...
se på hvad du selv skriver:
"hvis i vil tjene penge på at købe hardware"

hvornår har du sidst hørt om nogen der tjente penge på at KØBE noget? (køb=afgiv penge, modtag vare... salg=afgiv vare, modtag penge) - har ikke nærlæst siden, dog set at det hardware som er listet, ikke er særlig nemt at finde rundt i... men hvis dette (tjen ved at købe) er sidens koncept burde selv du kunne regne ud at det nok ikke er en helt reel busines... og JA, dit indlæg var rated irrelevant inden jeg kom herind så jeg er nok ikke den eneste der har den opfattelse
Gravatar #10 - buch
15. feb. 2005 16:34
#9 så ville man kunne købe hardware til sig selv meget billigt ved at importere det og så ville man kunne videre sælge det på f.eks qxl og tjene penge når man aligevel skulle ha nyt grafikkort

eller er jeg den eneste der kan se at her kan man lave en fortjeneste?
Gravatar #11 - JackDK
15. feb. 2005 17:00
#6 Nej egentlig ikke. Jeg var bare inde på et OC forum, hvor der blev snakket grafikkort og der havde folk givet cirka 2100 kr for et x800XL, da det lige var udkommet og det er jo rimelig billigt iforhold til prisen herhjemme...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login