mboost-dp1

Min første bærbare!

Gå til bund
Gravatar #1 - TWFH
20. sep. 2006 09:04
Er påbegyndt et universitetsstudie og er nået til et punkt, hvor jeg mener en bærbar PC virker som en fornuftig investering; det vil midlertid være min første bærbare og jeg ved ikke et klap om dem iht. mærker/kvalitet/pris/performance/etc.

Den skal ikke kunne det vilde, den skal primært bruges til notatskrivning, projektarbejde og diverse andre 'ikke-tunge' ting, så det jeg egentlig gerne vil vide er, hvilken en jeg bør gå efter, for selv om jeg ikke leder efter en kraftkarl af Area51-dimensioner er jeg heller ikke interesseret i at bruge mine sparsomme kroner og øre på noget plasticbras som spontant bryder sammen efter et halvt år.

Kan det evt. svare sig at gå efter noget brugt? Her tænker jeg bl.a. politiets løsøreauktioner.

Takker på forhånd for hjælpen.
Gravatar #2 - buch
20. sep. 2006 10:12
Til studiebrug, hvor maskinen skal flyttes rundt hele tiden fungere kun en maskine!

IBM, all the way.

www.ok1.de der er de med studie rabat.
Gravatar #3 - svappe
20. sep. 2006 11:19
Købte en Toshiba Satelite for mine forældre inde på laptop.dk. Gav 5.785 - med office pakken.

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...

Fornuftig processor der ikke sluger for meget strøm, samt Mobile.
512MB RAM, for at have en ok performance, kan opgraderes til 1GB.
15.4" skærm, igen fornuftig størrelse.
Standard bærbar grafikkort
Vejer 2.7kg, så ikke voldsom tung.
Købte med XP og Office.
Gravatar #4 - buch
20. sep. 2006 11:52
Fornuftig, den er disideret elendig den processer!
256 mb ram, den skal opgraderes til 512 min, før den er brugbar.
Mit sidste punkt, så har jeg en venninde der har en toshiba, med samme design. Den er enormt ridset hvilket den blev når hun slæbte den rundt fra gym og hjem.
Gravatar #5 - mrmorris
20. sep. 2006 15:22
Har selv Toshiba (Satelite et-eller-andet 1.7GHz P-M/1024RAM) og de laver udemærkede maskiner, men en Celeron skal du pr. definition holde dig fra. I disse tider må det allivel være nemt at få fat i en Pentium-M. IBM er bedst, men du kommer så også til at betale for det.
Gravatar #6 - svappe
20. sep. 2006 19:33
Hvad er der da galt med Celeron processor?
Og ja, min 512, som skrevet...

At den er ridset skyldes vil den ikke blev brugt i en dertil indrettet taske?
Har selv en hp something og den ligner lort fordi den ligger nede i min normal rygsæk til og fra arb...
Til prisen er det en god maskine, som let overholder de angivet krav. Og som kan udskiftes, uden at man har brugt en formue..
Gravatar #7 - amokk
2. okt. 2006 13:29
Hvis man absolut går efter den billigste laptop man kan finde (5-6000 kr) får man også hvad man betaler for... Der er oftest en sammenhæng mellem prisen, og hvor godt tingene holder... Jeg kender rigtig mange på det sidste som har købt billige Acer, Fujitsu, Toshiba, Zepto osv. som har haft dem til rep. kort efter de var købt...

Nu skriver du intet om dit budget, men jeg ville nok gå efter enten en IBM T-serie eller en Apple MacBook (evt pro)

Mærker som IBM, Apple, Dell mv. har desuden den fordel at reparationer håndteres af firmaerne selv, i stedet for at man ved andre mærker skal vente 3 mdr på at fona får ombyttet en defekt oplader eller skiftet en defekt space knap på tastaturet. Personligt har jeg dog dårlige erfaringer med kvaliteten af dell, havde selv en maskine som gik i stykker ret tit, men dell var det til at snakke med når der skulle repareres.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login