mboost-dp1
MIN COMP CRASHER
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har et problem...
Og jeg tror, at det er min køler den er gal med!
Min CPU er i Bios 50 grader varm, når den "står" i bios, "siger den"
Når comp`en er startet, og kommet ind i windows, så kan man køre nogle explorer vinduer, og så går den i sort, nogle gange "kommer" den tilbage til hvor man var før...
Andre gange genstarter den, efter at skærmen har været sort i ca. 10 sek.
Det er windows XP, 3GHz P4, Gigabyte(et eller andet), 1,5 Gb Ram, GF 6600 GT, 80GB harddisk...
Tror ikke det er en software fejl!
Hvad kan det skylles...!?
Og jeg tror, at det er min køler den er gal med!
Min CPU er i Bios 50 grader varm, når den "står" i bios, "siger den"
Når comp`en er startet, og kommet ind i windows, så kan man køre nogle explorer vinduer, og så går den i sort, nogle gange "kommer" den tilbage til hvor man var før...
Andre gange genstarter den, efter at skærmen har været sort i ca. 10 sek.
Det er windows XP, 3GHz P4, Gigabyte(et eller andet), 1,5 Gb Ram, GF 6600 GT, 80GB harddisk...
Tror ikke det er en software fejl!
Hvad kan det skylles...!?
:-/ "Og jeg tror, at det er min køler den er gal med!" erhm så fix den først, og se om det afhjælper ? ? ?
hmm har du tjekket om køleren er gal på grafikkort? hvis det havde været et ati kort havde jeg gættet på at det var vpu recover der havde været i gang, men da det jo er et nvidia kan jeg ikke sige så meget, med mindre nvidia har en lignende teknologi
hehe... wn1
fiks den først... måske ja...
Men hvis nu nogen have prøvet det samme, og kunne konkludere noget andet...
Men jeg tror det ud fra det med BIOS`en, at nogle kunne sige noget om det...
fiks den først... måske ja...
Men hvis nu nogen have prøvet det samme, og kunne konkludere noget andet...
Men jeg tror det ud fra det med BIOS`en, at nogle kunne sige noget om det...
det er din CPU den er gal med. det er den eneste som kan gøre den reaktion på ens PC. så update din bios først, og tjek om din pasta ikke er brand ellers kig på din cpu køler.
og gør også, så din XP ikke genstarter ved fejl, og lad den komme med en blå skærm. det gør det en del nemmere for andre at se fejlen, hvis den altså kommer med en :)
og gør også, så din XP ikke genstarter ved fejl, og lad den komme med en blå skærm. det gør det en del nemmere for andre at se fejlen, hvis den altså kommer med en :)
som andre har sagt, så burde du sørge for at din køler er monteret ordentlig, er der meget støv i din køler så må du igang med en vatpind/pincet/kompressor.
Bruger du en compressor skal du være opmærksom på at kondens godt kan ødelægge dit bundkort, samt at du skal huske at tape køler fanen til så den ikke spinner når du puster (det kan nemlig ødelægge motoren)
Du kan også se om der er eventuelt fejl og warnings i windows event viewer, det kan jo også gå hen og være en driver fejl eller noget...
Bruger du en compressor skal du være opmærksom på at kondens godt kan ødelægge dit bundkort, samt at du skal huske at tape køler fanen til så den ikke spinner når du puster (det kan nemlig ødelægge motoren)
Du kan også se om der er eventuelt fejl og warnings i windows event viewer, det kan jo også gå hen og være en driver fejl eller noget...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.