mboost-dp1

Mickey Mouse stik el. Adapter?

Gå til bund
Gravatar #1 - AMK
3. okt. 2007 10:31
Hej,
Jeg har købt en bærebare i USA, men nu har jeg lige fundet ud af at stikket ikke passer til de danske stikkontakter,
jeg har hørt at man kan købe sådan et "mickey mouse" stik så skulle det virke, men samtidigt hører jeg også forhandlerne
sige at man skal købe hel ny strømforsyning, de er lidt tvivl.
Hvad skal man gør, skal man lige prøve det med mickey mouse stik eller skal jeg købe hele strømforsyningen, hvor kan man købe sådan en?
Bærebar;
HP Pavilion dv 6426us

på forhånd tak for svaret
--
Gravatar #2 - trylleklovn
3. okt. 2007 11:01
Det kommer an på strømforsyningen. Der står på om den kan klare 220v med h0hz, og hvis den kan så kan du bare købe sådan et converter stik. Hvis den IKKE kan dette, men kun kan køre med amerikanske 60hz og vist nok 100v, så bliver du nød til at købe en strøm adapter, som kan outputte det.
Gravatar #3 - AMK
4. okt. 2007 21:23
Hej trylleklovn
Tak for svaret, jeg må lige kigge på det og se hvad der står, hvis nu jeg alligvel bliver nødt at købe en strømforsyning betyder det så at jeg bare kan købe en der passer til en tilsvarende dansk model af HP Pavilion dv 6426us?
Gravatar #4 - Bjørn
5. okt. 2007 18:57
Ja - eller i hvertfald en strømforsyning som giver samme output(vil jeg mene).

Men tjek strømforsyningen, næsten al elektronik er kompatibelt, mobil ladere, digicam ladere, strøm adapters, shavers mm...
Gravatar #5 - amokk
5. okt. 2007 19:42
#4 nu kender jeg ikke den specifikke model, men på nogle laptop PSUer er der en vis kommunikation/identifikation mellem PSU og laptop. Har oplevet at min gamle dell maskine pludselig ikke ville lade og kun køre på lavt blus med strøm tilsluttet, fordi den ikke længere kunne genkende PSUen ordentligt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login