mboost-dp1

Media Center

Gå til bund
Gravatar #1 - izym
7. jan. 2008 12:37
Går lidt med tanker om at lave mig et media center og så køre MediaPortal på, men hvor meget ville det ca koste? Den må meget gerne kunne afspille 720p, gerne hvad det ca koster ekstra at kunne få den til at afspille 720p (hvilket jeg gætter på kræver noget bedre hardware). Håber nogen kan hjælpe. :)
Gravatar #2 - inzane
7. jan. 2008 12:56
tjaa jeg har lige o+pgraderet min gamle p4 htpc til en core 2 duro, og den kan uden problem kører 1080p og jeg har ikke givet det voldsomme for den.

mit bundkort er et
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Cpu:
grafikkort:

de tre ting står til 2900 kr på edbpriser.

udover disse ting har jeg smidt 4gb af det billigste kingston ddr2 ram i den jeg kunne finde.
harddisk og resten var noget jeg havde i forvejen
så læg ca 2k oven i de 2900 og du har til det hele. tror jeg.

jeg har valgt ikke at have et tv kort i min indtil nu. da der aldrig er noget ordenligt der skal optages alligevel.

ellers var mine krav ud over den skulle være stille.
at der skulle være HDMI i den.
der skulle være spdif ud (optisk) på den....
og jeg skulle kunne starte maskinen fra min remote.
og det kan DH serien fra asus.

jeg bruger selv mediaportal..
efter optimistisk nok at have prøvet Media Center fra microsoft, blev konen enig med sig selv om at hun bedre kunne lide mediaportal :-)
Gravatar #3 - Jace
7. jan. 2008 23:27
efter optimistisk nok at have prøvet Media Center fra microsoft, blev konen enig med sig selv om at hun bedre kunne lide mediaportal :-)

Må man antage at det var fordi det var nemt at bruge?

Jeg står nemlig selv og skal finde noget media center software som konen også skal kunne bruge :)
Gravatar #4 - inzane
8. jan. 2008 05:59
Jeg står nemlig selv og skal finde noget media center software som konen også skal kunne bruge :)
stakkels dig... :-).. hæ hæ.

Hun kunne bedst lide mediaportal mest pga.
når man ser serier eller dvd'r kan mediaportal nemmere hoppe frem i filmen/serien når de der intro sange kommer, end mediacentret fra microsoft kan.

ellers minder mediaportal rigtigt meget om mediacenter lige indtil du får den startet op.
der er mange flere indstillinger/muligheder man kan pille ved (ikke at det altid er godt).
Gravatar #5 - Azuria
8. jan. 2008 06:56
#1 Er TV et krav?

#3 Samme spørgsmål som til #1

Hvis i kan svare nej til det, er løsningen med den højeste WAF, helt afgjort en Xbox med XBMC.
Og dertil køber man så et kabel med optisk/component ud. (koster 150kr)
Så den samlede løsning er på ca. 1000-1100kr.
Gravatar #6 - Jace
8. jan. 2008 12:31
#5: Azuria: Ja, TV er desværre et krav. Den gamle VHS-maskine er smidt ud og jeg har ikke lige ~2500 til en dvd/hdd optager, men derimod en masse hardware :)

Jeg vil dog give dig ret i at Xbox med XBMC er en utrolig lækker løsning.

Men da TV er et krav, er MediaPortal så ikke den løsning med højest WAF?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
8. jan. 2008 13:10
2tal har en Samsung hdd/dvd optager m. 160GB til 1799 ;)
Skal jeg tage en med hjem til dig?
Gravatar #8 - Jace
8. jan. 2008 13:17
#7 - Hvis mit media center ikke bliver accepteret af fruen i huset, så må du meget gerne :)
Gravatar #9 - Azuria
8. jan. 2008 13:52
#6 Jo, så vil jeg tro mediaportal bliver det bedste.

#7 Med dvb-t?
Gravatar #10 - Ronson ⅍
9. jan. 2008 03:15
#9: Nix, har vi kun i Sony og Pioneer
Gravatar #11 - The-Lone-Gunman
22. jan. 2008 20:27
Hvis en maskine kun skal bruges som mediecenter, kræver det så specielt meget CPU/RAM?

Kunne man ikke bare købe noget hardware som var et par år gammel?
Gravatar #12 - The-Lone-Gunman
22. jan. 2008 20:59
Når jeg spørger er det fordi jeg undre mig over at de fleste mediecentre man kan købe, kommer med en core duo e.l.

Hvis en maskine blot skal kunne optage og afspille video, samt musik, hvilket vel er det, der kræves af et mediecenter, så må det da kunne gøres selv med en P4 e.l. og 1 GB ram?
Gravatar #13 - Ronson ⅍
22. jan. 2008 21:19
Jeg har kørt et mediecenter-projekt (under uddannelsen) på en P4 1.6 GHz, kan dog ikke huske om det var ½ eller 1 GB RAM.
Det var kun lige nok, og vægten blev lagt på tv kigning, optagning og afspilning.

Hvis jeg skulle have vist noget 720p eller endnu vildere så havde det slet ikke været nok.

Jeg skal se om jeg kan grave en rapport op med flere specifikationer. Jeg fik prøvet alle de gængse programmer igennem.
Gravatar #14 - The-Lone-Gunman
22. jan. 2008 21:41
Ville være interessant. Jeg har alligevel kun et tv med billedrør.

Eneste problem ved at vælge en ældre CPU ville vel så være at den udvikler mere varme og at maskinen derfor vil støje mere.
Gravatar #15 - Ronson ⅍
22. jan. 2008 21:43
Specifikationer på Pc’en brugt til at teste medie centrene:

CPU: Pentium 4 1.6 GHz
RAM: 512 MB DDR
Tv-kort: Hauppauge PVR-500MCE
Grafikkort: MSI FX5200
Harddisk: Maxtor 40 GB

Maskinen opfylder ikke MCE’s krav for en desktop-pc, på grund af for lidt harddiskplads. Til
gengæld opfylder den MCE’s krav for bærbare medie centre.

Hent den selv her
Gravatar #16 - Ronson ⅍
22. jan. 2008 21:50
Rapporten er 2 år gammel så der er selvfølgelig sket meget, 512 MB er næppe rigeligt til nogen af de nyere programmer (eller operativsystemer)

Jeg mener stadig media portal er noget af det bedste, men i 1680x1050 dur det ikke på min P-M 1,8 GHz bærbar med x300.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login