mboost-dp1
Maxtor Harddisk klicker
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, jeg har problemer med en maxtor harddisk 120Gb Ata Model 4g120j6. Det er min fars, han prøvede at brænde en dvd og da dvden var færdig gik computeren i sort. Puttede en SUSE Linux livecd i, men da den prøvede at starte op klickede harddisken. Jeg tog harddisken ud og fik computeren til at starte. Så det er harddisken der er problemet. Er er NOGEN chance for at rede dataen på Harddisken? Når den prøver at læse fra den siger den en tydelig Klik lyd.
Prøv at ryste den lidt, og sætte den tilbage og se om den virker
Ellers sæt den i en anden comp og prøv der - eller lad den ligge, til det bliver koldere i vejret og se om det hjælper.
det er sjældent at en HD dør helt med det samme, så prøv nogle gange, og skynd dig at tage backup af det vigtige når den pludselig virker
Ellers sæt den i en anden comp og prøv der - eller lad den ligge, til det bliver koldere i vejret og se om det hjælper.
det er sjældent at en HD dør helt med det samme, så prøv nogle gange, og skynd dig at tage backup af det vigtige når den pludselig virker
Klikkende HD er et rigtigt dårligt tegn og desværre noget jeg kun kender for godt med Maxtor diske! Prøv at sammenlign med disse lyde og drag en konklusion omkring fejlen.
Du bør hurtigst muligt kopiere over til en anden HD. Et kendt trick hvis der er tale om læsehovedfejl, er at lægge HD'en fryseren natten over, i en tæt plastikpose. Isæt den derefter i PC'en og lav en kopi umiddelbart efter.
Du bør hurtigst muligt kopiere over til en anden HD. Et kendt trick hvis der er tale om læsehovedfejl, er at lægge HD'en fryseren natten over, i en tæt plastikpose. Isæt den derefter i PC'en og lav en kopi umiddelbart efter.
#4 Nope, ideen er jo at man får materialerne til at trække sig sammen og bevæge læsehovedet en smule længere væk fra skiven. Diske er forseglede og kan, fra producenten af, operere ned til omkring de 0 grader. Og en HD kommer vist hurtigt opad igen fra de -18 grader når den får lov at sluge watt.
#1 Ellers kan også Spinrite anbefales, det er lavet netop til redde diske der er "på afgrundens rend" men koster ca. 500 kr.
#1 Ellers kan også Spinrite anbefales, det er lavet netop til redde diske der er "på afgrundens rend" men koster ca. 500 kr.
#Hahaha 4
Jeg har selv været den stolte ejer af et 4disk 75GXP-raid... Jeg nåede at udskifte diskene 9 gange(!) (på ca 6-8 måneder), før jeg med stor tilfredshed smadrede dem med en hammer og afleverede stumperne i elektronik-skrald. Jeg har ikke købt en IBM/Hitachi disk siden, medmindre dem i Thinkpads tæller med, og jeg regner heller ikke med nogensinde at købe en.
Jeg har selv været den stolte ejer af et 4disk 75GXP-raid... Jeg nåede at udskifte diskene 9 gange(!) (på ca 6-8 måneder), før jeg med stor tilfredshed smadrede dem med en hammer og afleverede stumperne i elektronik-skrald. Jeg har ikke købt en IBM/Hitachi disk siden, medmindre dem i Thinkpads tæller med, og jeg regner heller ikke med nogensinde at købe en.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.