mboost-dp1

Manglende billede på TFT skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - topmajor
18. aug. 2005 20:24
Hej til alle på newz.dk. Er ny bruger herinde og håber i kan hjælpe mig. Fik ny skærm igår og indtil for 4 timer siden virkede den fint, med den undtagelse at jeg ikke kunne få opløsningen op på 1600x1200. Efter at have stået slukket et par timer tændte jeg pc og skærm og mødte synet: DVI-A no signal. Har tændt og slukket et par gange nu og til at starte med kunne den godt vist opstartsfasen til windows. Det gør den dog ikke længere. Har også testet med VGA kabel på både den nye skærm og min gamle CRT. Heller ikke dette virker. Nogen forslag?
Gravatar #2 - amokk
18. aug. 2005 21:57
Mon ikke den er kommet til at gemme indstillingen med 1600x1200?

Hvad er det for en skærm du har købt (størrelse, opløsning)

Prøv at trykke F8 lige inden den begynder at loade windows, og så vælge VGA mode i den menu der kommer frem
Gravatar #3 - topmajor
18. aug. 2005 22:25
Det er en 20,1" der understøtter 1600x1200 så det burde ikke være problemet. Desuden kan jeg intet se under opstarten så begynder lidt at frygte at det er grafikkortet.
Gravatar #4 - mrmorris
18. aug. 2005 22:31
#3 Ja det lyder mere som gfx-kortet end skærmen der er problemet. Du er nok nød til at låne et gfx-kort et sted og prøve med det engang.
Gravatar #5 - amokk
18. aug. 2005 22:32
har du prøvet både at forbinde via DVI og via VGA?

Kan du høre at harddisken loader som den skal?
Gravatar #6 - topmajor
19. aug. 2005 08:48
Har både prøvet via DVI og VGA og harddisken lyder som under en normal opstart. Prøver at låne et grafikkort et sted og teste det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login