mboost-dp1

mærkelige lyde fra bundkortet

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
9. apr. 2006 14:12
som overskrifte nsiger, så kommer der mærkelige lyde fra mit bundkort, lige tæt på CPU'en, når jeg f.eks scroller igennem mange billeder, eller markere nogle ting. Det sker også når jeg bare åbner en mappe, og scroller op og ned i den...nogen der ved hvad det kan skyldes ? og om det er godt eller dårligt ?

det er altid sket, nu har jeg skiftet Bundkort og grafikkort, men lyden er der stadig ?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
9. apr. 2006 15:13
det er altid sket, nu har jeg skiftet Bundkort og grafikkort, men lyden er der stadig ?

???????????
så er det jo nok ikke bundkortet som larmer?!
Gravatar #3 - Svindleren
9. apr. 2006 15:50
nej men det kommer derfra... kan også være ved cpu, det er meget svært at høre præcis hvor den er ;0)
Gravatar #4 - I.F.F.
9. apr. 2006 15:59
jeg kender godt den lyd du beskriver, jeg har hørt den på mange forskellige maskiner især når man scroller, men jeg har dog aldrig undersøgt hvor lyden kommer fra.

(jeg har aldrig haft problemet på mine egne maskiner)
Gravatar #5 - Svindleren
9. apr. 2006 16:04
okay men den kan være lidt træls nogle gange, har prøvet at gå tæt på men den er sq svær at finde :-/
Gravatar #6 - amokk
9. apr. 2006 16:07
Prøv med en anden PSU, det lyder som om om dit mobo udsender noget støj, og denne støj ændrer sig når du laver ting som belaster CPUen (og dermed strømforsyningen), og det er disse ændringer i støjen.

Jeg skal lige være sikker, kommer støjen fra selve dit mobo (så du kan høre det ved at lægge øret på motherboardet), fra en PC speaker, eller er det i dine hovedtelefoner/højttalere, altså igennem lydkortet?
Gravatar #7 - drbravo
9. apr. 2006 16:12
Jeg har prøvet det samme med min stationære - lydene kommer helt sikkert nede fra compueren, men jeg ved ikke om det er PSUen. Din forklaring lyder dog plausubel amokk.
Gravatar #8 - Svindleren
9. apr. 2006 16:14
jeg har lige prøvet scrolle på den her isde, og lyden er lidt svagere, men det lyder altså til det kommer fra bundkortet.

tror jeg vil investere i en større PSU og se om det hjælper.. :)
Gravatar #9 - amokk
9. apr. 2006 16:16
Chill Innovation CP400P rev2 eller evt. de større modeller på 450 eller 510 Watt... DÉT er guf... har selv sådan en...

http://sbn.as/hardware2005/index11.php
Gravatar #10 - Svindleren
9. apr. 2006 19:31
trro jeg straks går ind og bestiller et billigere, men skal det så være et ATA PSU eller ? da jeg køre med et P4 bundkort.. ? :D
Gravatar #11 - amokk
9. apr. 2006 19:51
#10 den PSU jeg nævner, har stik til det hele, 20p ATX, 24p ATX, P4 strøm, IDE strøm, SATA strøm, PCIe strøm...

Lad være med at købe den billigste PSU du kan finde, bare fordi den er rated til et højt antal watt, det vigtige er strømstyrken (målt i ampere) ved 5 volt.

Desuden er Chill Innovation noget af det mest støjsvage man kan få.
Gravatar #12 - Svindleren
9. apr. 2006 19:58
okay så vil jeg betille den du nævner.. mange takker for hjælpen :-D
Gravatar #13 - amokk
9. apr. 2006 20:16
#12 vær opmærksom på, at det ikke garanterer at dit støjproblem holder op, men så har du i hvert fald en PSU der kan trække det meste :-)

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål i #6...
Gravatar #14 - Svindleren
9. apr. 2006 20:31

det er ikke igennem lydkortet, det er kun fra computeren lyden kommer... er sikker på det er CPUen, som du skriver den bliver belastet, og min strøm forsyning er skod...hehe , trængte alligevel til en ny PSU, da den jeg har nu alligevel ikke kunne klare mit GT6600 og en ekstra HDD i :-/

men håber det ellers vil virke
Gravatar #15 - Svindleren
18. apr. 2006 15:35
yoo så har jeg lige haft hentet min nu PSU, installeret osv. men det hjalp en del på den mærkelig lyd, men den er der stadig... :-/

ellers tak for hjæplen.. det bliver mig stadig en gåde :D
Gravatar #16 - amokk
18. apr. 2006 15:53
#15 det er da altid noget det hjalp på lyden, men hvis der stadig er lidt tilbage så må du bare fyre op for noget musik der kan overdøve det :-)
Gravatar #17 - Svindleren
19. apr. 2006 17:06
yeee :D men vil sku ikke skade mine øre :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login