mboost-dp1
Mac Tiger på en alm. bærbar-pc...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg er ret sikker på at Apple gør alt hvad de overhovedet kan for at forhindre at deres styresystem ikke kan køres på andet end apple computere. Jeg er dog ikke heelt sikker. En anden der kan bekræfte?
"for at forhindre at deres styresystem ikke kan"
Så de forsøger altså at få det til at køre på andet end deres eget hardware?
Hvis de forsøger at forhindre at det ikke kan, så betyder det vel netop at de forsøger at få det til det...
"for at forhindre at deres styresystem ikke kan"
Så de forsøger altså at få det til at køre på andet end deres eget hardware?
Hvis de forsøger at forhindre at det ikke kan, så betyder det vel netop at de forsøger at få det til det...
Du kan læse mere på http://maxxuss.konglish.org/
Ud fra din måde at spørge på, går jeg ikke ud fra at dine skills ligger på et vildt højt niveau - og det er ikke nogen nem sag at få OSX bootet på en PC - hvis det lykkes dig at skaffe en DVD ISO, skal den først patches på flere forskellige måder, og man skal rode med bootloadere, partitionering osv. for at få skidtet til at starte op når det er installeret.
Desuden er der meget begrænset hardwaresupport i OSX; det er jo lavet til at køre på ganske få modeller, og alm. PCer har jo som oftest meget forskellig hardware - men det er muligt der er nogen der senere vil begynde at lave drivere... (det er jo baseret på FreeBSD så det burde ikke være utænkeligt at der kom flere drivere)
Mit råd til dig, er at vente til der kommer en (officiel eller uofficiel) udgave som er lige til at smide i en moderne PC og installere. Og husk på, at du selvfølgelig ikke må bruge OSX medmindre du ejer en licens til det, i.e. har købt en rigtig Mac.
#4 Jo de kan... der sidder en chip på motherboardet i de nye macs som ikke sidder i en alm. PC...
Dog er det muligt at hacke sig uden om den, men ikke noget nemt...
#3 tror ik man skal tage det så bogstaveligt, hvad folk skriver herinde.
Du kan læse mere på http://maxxuss.konglish.org/
Ud fra din måde at spørge på, går jeg ikke ud fra at dine skills ligger på et vildt højt niveau - og det er ikke nogen nem sag at få OSX bootet på en PC - hvis det lykkes dig at skaffe en DVD ISO, skal den først patches på flere forskellige måder, og man skal rode med bootloadere, partitionering osv. for at få skidtet til at starte op når det er installeret.
Desuden er der meget begrænset hardwaresupport i OSX; det er jo lavet til at køre på ganske få modeller, og alm. PCer har jo som oftest meget forskellig hardware - men det er muligt der er nogen der senere vil begynde at lave drivere... (det er jo baseret på FreeBSD så det burde ikke være utænkeligt at der kom flere drivere)
Mit råd til dig, er at vente til der kommer en (officiel eller uofficiel) udgave som er lige til at smide i en moderne PC og installere. Og husk på, at du selvfølgelig ikke må bruge OSX medmindre du ejer en licens til det, i.e. har købt en rigtig Mac.
#4 Jo de kan... der sidder en chip på motherboardet i de nye macs som ikke sidder i en alm. PC...
Dog er det muligt at hacke sig uden om den, men ikke noget nemt...
#3 tror ik man skal tage det så bogstaveligt, hvad folk skriver herinde.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.