mboost-dp1

Mac eller PC

Gå til bund
Gravatar #1 - Kristen
25. sep. 2003 23:39
Jeg vil købe en bærbar som jeg vil bruge til lyd og videoredigering. Ligenu hænger jeg mest til at købe en PowerBook G4 fra Apple med indb DVD brænder. (Fordi jeg er gl. macbruger og fordi FinalCut ikke fås til PC)
Er det en dum ide at satse på Mac?
Har nogle evt forslag til adre modeller?
Er en DVD-brænder anbefalet som intern eller ekstern?
Prisen må allerhøjst nå op på 18.000.
Håber i kan hjælpe!
Venlig hilsen K
Gravatar #2 - angak
26. sep. 2003 08:10
Man kunne for nylig på forsiden af newz.dk se en sammenligning mellem flagskibene fra Intel og Mac.

Så vidt jeg husker, så var Mac's G4 nogen steder _bedre_ end Intel. Så hvis du er hjemmevant i Mac, og det program du gerne vil bruge kun findes dertil, jamen så tag dog en mac... ;o)
Gravatar #3 - DUdsen
26. sep. 2003 15:54
#2 er mac ikke oppe i G5-serien nu?
Gravatar #4 - angak
26. sep. 2003 23:43
Jo nemlig... Derfor er G4 nok også til at købe for penge... =)
Gravatar #5 - android8
27. sep. 2003 09:51
Jo, Apple er oppe i G5 serien, men ikke på PowerBook-siden. Det kommer engang i det nye år. De arbejder med kølingen af de nye processorer, så de kan bruges i PowerBooks. Der går rygter om at det er fyldende afkøling.

http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id...

Anyway, jeg ville købe en Mac (PowerBook), da jeg tror arbejdsgangen er hurtigst med den.
Gravatar #6 - Kristen
27. sep. 2003 23:21
Tak.
Hvad med den DVD-brænder? Nogen har sagt til mig at det var en bedre løsning at købe et eksternt drev - 2 grunde: Det skulle være billigere og hvis noget skulle være/blive defekt ville det være nemmere at klare med et eksternt drev...
K
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login