mboost-dp1

Lydsvagt/-løst SCSI

Gå til bund
Gravatar #1 - Hektor
24. jun. 2002 11:41
Alle kan finde 15.000 rpm SCSI-harddiske, men de er ret generende i et kontormiljø, hvis der sidder et par stykker i hver af de 20 - 30 computere. Kan det lade sig gøre at få nye lydsvage/-løse SCSI-diske? Det gør ikke så meget, hvis det bare drejer sig om 5.400 eller 7.200 rpm-diske.
Gravatar #2 - sim
24. jun. 2002 12:43
Hvad er begrundelsen for at det skal være SCSI diske?
Kunne man ikke bare smide en IDE controller og en IDE disk i?
(Hvis det da handler om at der ikke er IDE controller i)

Ellers så findes der et par 7200 RPM diske på edbpriser.dk men jeg ved ikke lige hvor støjsvage de er, og det er vel egentlig det du spørger efter.
Gravatar #3 - Hektor
24. jun. 2002 12:52
#2 sim:
"Hvad er begrundelsen for at det skal være SCSI diske?"

Fordi jeg er nysgerrig. Der er så også et par fordele ved SCSI i forhold til IDE, men det er nu ikke så meget derfor.
Gravatar #4 - sim
24. jun. 2002 12:55
Nå, havde egentlig lige lavet en edit i min post men det bliver til en ny i stedet:

Jeg tror ikke at SCSI diske med 5400 RPM bliver lavet længere, men tag et kig på IBMs side over alle deres harddiske: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/table.htm
Gravatar #5 - aners
21. dec. 2002 01:52
jeg vil ha et lownoise floppy drev!
og det skal kunne lave kaffe!
Gravatar #6 - H.E.R.O.
21. dec. 2002 08:12
jeg har aldrig set en støjsvag scsidisk
Gravatar #7 - sKIDROw
21. dec. 2002 09:44
@ Hektor

Siden du lige skulle nævne 15k rpm diskene, Seagates X15 serie er faktisk ret støjsvage men (For der er et men)
Dette er noget jeg har hørt fra en teknikers side af..
Rotationshastigheden kan variere en meget lille smule.
Og har du flere diske i, en der kører ved 14950rpm og en ved 15050 så kan der give resonans.
Nu har jeg desværre ikke nogen af disse harddisk hotrods endnu, men har hørt det fra en der har to.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login